7 tips til at øge julesalget

7 tips til at øge julesalget

Julen er allerede over os, og det betyder ekstra travlhed, hvis du har en forretning. Din webshop skal derfor være gearet til at håndtere ekstra julebesøgende. Her er 7 tips til, hvordan du kan øge salget ved at gøre din webshop juleklar.

 

1. GØR DET NEMT AT FINDE GAVER I BESTEMTE PRISLEJER
Folk har ofte en fast pris i hovedet, når de skal på julegavejagt. Det kan derfor være en god ide at inddele dine produkter i forskellige prislejer, så det er nemmere at finde den rette gave. Du kan også inddele dine varer til forskellige personligheder. Måske det er produkter til teenageren, mor og far, den kræsne eller de nybagte forældre? Det er en nem måde at inspirere dine kunder til køb i netop din webshop.

 

2. VÆR TYDELIG OM SIDSTE DAG FOR BESTILLING
Folk vil gerne være sikre på, at de gaver, som de køber online, også når at komme frem inden juleaften. Det er derfor vigtigt, at du kommunikerer, hvornår dine kunder senest skal bestille varer, hvis de skal nå at ligge under træet. Det skal som minimum stå på forsiden og ved check-out. Overvej også, om du skal sende en ”sidste chance” nyhedsmail ud til de personer, der altid køber i sidste øjeblik. Det kan være med til at lukke de sidste julesalg.

Læs også: Lav lovlige Facebook-konkurrencer

 

3. JULEHILSEN VED KØB
En julehilsen gør købsoplevelsen mere personlig. Hvad enten det er i ordrebekræftelsen eller i selve forsendelsen, så er der ingen, der nogensinde er blevet sure over at blive ønsket glædelig jul. Det kan også være en julehilsen i form af en rabatkode eller et julebillede fra kontoret. Det kommer an på, hvor personlig du ønsker at være. Du kan i samme ombæring fortælle om dine juleåbningstider, så de ikke er i tvivl. Det er god kundeservice.

 

4. hASTIGHEDEN PÅ mObil er vigtig
Flere og flere køber julegaver fra deres mobil og tablets. Det stiller krav til, at din webshop eller er hurtig, stabil og optimeret til mobil. Du kan risikere at miste mange kunder, hvis ikke dit flow fungerer korrekt.

 

5. SEND LIDT JULEGODTER
Søde sager giver altid et lille smil på læben. Hvis du sender fysiske varer, så kan du lægge et lille godte i forsendelsen. Vær opmærksom på, at slikket skal være langtidsholdbart som fx bolcher, karameller, lakrids eller tyggegummi. Det har den modsatte effekt, hvis slikket er for gammelt.

 

Se også: Regler for julegaver til medarbejdere


6. VEDLÆG TIL-OG-FRA KORT
Der skal pakkes rigtig mange gaver ind i julen og sjovt nok, så mangler man altid et til-og-fra kort. Du kan komme kunden i forkøbet ved at få produceret nogle til-og-fra-kort, som du kan lægge ved forsendelsen. Er du ekstra julesmart, så tilføjer du en rabatkode på bagsiden af kortet, der kan bruges til at puste lidt til salget i månederne efter jul.

 

7. OPRET EN BESTSELLER LISTE
Lav en bestseller liste, så det er let for folk at se, hvad andre køber. Det er med til at inspirere, hvis fantasien er sluppet op, eller hvis man ikke har modtaget en ønskeliste. Folk vil gerne gøre et sikkert julegavekøb, og det er en nem måde at guide folk til at købe noget, som er populært, og som de ikke kommer helt galt i byen med.

 

Læs også: 7 gode grunde til at gøre Huawei Mate Pro10 til din næste erhvervsmobil