guide: sådan Holder du gang i salget over påsken

guide: sådan Holder du gang i salget over påsken

De fleste forretninger holder lukket i påsken på grund af de mange helligdage, men derfor behøver salget ikke blive mærket af det. En god grund til at være til stede digitalt er nemlig, at dine kunder altid kan få fingrene i dine varer eller booke en service hos dig. Faktisk kan ferie- og helligdage være særligt gavnlige for din forretning, fordi kunderne har tid til at orientere sig og købe i ro og mag. Derfor anbefaler vi, at du gør din webshop eller hjemmeside klar til nogle påskedage med lidt ekstra trafik til din hjemmeside eller webshop og dermed nogle ekstra salg. Til formålet har vi samlet 4 overskuelige tips til, hvordan du holder gang i salget over påsken.

 

Vær klar med noget aktuelt

Opdater din hjemmeside og webshop med et påske-tilbud og et klart ’køb nu’ budskab, så de besøgende ved, at der er risiko for at misse et godt tilbud. Det kan måske bidrage til, at den enkelte kunde foretager en handling hurtigere og måske endda køber med det samme. Der er ingen skam i at sætte ord på, at dit tilbud har en ’urgency’. Især ikke når du er ude med et specifikt påske-tilbud, der formentlig kun gælder i påsken.

 

Lav noget reklame

Selvom du opdaterer dine platforme med et stærkt tilbud, kan du ikke regne med, at dine kunder kommer væltende ind i butikken. Husk derfor at gøre dem opmærksomme på, at du har et tilbud, de ikke kan afslå. Det kan du fx gøre ved at sende en kundemail eller et nyhedsbrev ud. Hvis din forretning har en Facebookside eller Instagramprofil, er det også en rigtig god idé at lave et opslag her, så du får fat i nogle nye kunder. Fra opslaget kan du linke modtagerne direkte ind til din hjemmeside eller webshop, så de kommer et skridt tættere på at købe hos dig.

 

 

Læs, hvordan du gør din forretning mere digital, så det bliver nemmere for dine kunder at handle hos dig. 

 

Sørg for en ekstra 'gave'

Giv dine kunder en ekstraordinær rabatkode eller fri fragt i anledning af påsken, når de køber et produkt hos dig. Det kan både bruges som en god indtrækker fra kundemail, nyhedsbrev eller Facebookopslag eller som et sidste skub til at bestille din vare eller service.

 

Giv mere information 

Dine kunder kan måske ikke få fat på dig i helligdagene, derfor er det vigtigt at kommunikere om dette inden, så det ikke kommer som en overraskelse. Sørg i stedet for at have en masse information klar til dem, når de besøger din hjemmeside eller webshop. Vær opmærksom på at beskrive dine produkter eller services, betingelserne for dit påske-tilbud og eventuelle regler for rabatkode og fri fragt. Det er enormt vigtigt at komme nogle af de mange spørgsmål i forkøbet, så kunderne ikke mister motivationen for at købe hos dig! 

 

Har du adgang til kundernes personoplysninger? Så husk at forberede dig på den nye datalov. Læs vores tips her!