Facebook-annoncering

Facebook-annoncering

Hvordan kan du udnytte Facebook til at skabe bedre kunderelationer, mere effektiv kundeservice og mere salg? Det svarer to eksperter på i videoen nedenfor. Klik, lyt og lær!

Hvordan kan du udnytte Facebook til at skabe bedre kunderelationer, mere effektiv kundeservice og mere salg? Det svarer to eksperter på i videoen nedenfor. Klik, lyt og lær!

 

Se eksperternes tips til at bruge Facebook som salgskanal:

 

 

 

Flere relevante ting at huske, når du bruger Facebook som salgskanal

 

Glem direkte salg – Facebook handler om relationer

Facebook-annoncer er gode, når du vil tættere på din målgruppe. Men kun få er klar til at købe nu og her. De allerfleste henter inspiration og kommer (måske) tilbage senere. Så forvent ikke et salg med det samme. Markedsføring via Facebook er en langsigtet investering. 

 

Bliv venner med dine kunder, før du sælger

Facebook handler om at opbygge relationer. Så det er ikke stedet at smide dine salgsbudskaber i hovedet på kunden. Brug i stedet andre muligheder: Bed om et like, vis en video, opfordr til at tage en test eller svare på spørgsmål. Eller inviter til konkurrencer og arrangementer. Giv modtageren noget af værdi. Først herefter kan du gå skridtet videre.

 

Målret dine annoncer med Facebooks 11 filtre

Når du opretter annoncer på Facebook, har du mulighed for at segmentere ud fra 11 filtre. Blandt andet sted, alder, køn, fødselsdag, arbejde, nøgleord/interesser mv. På den måde kommer du tættere på din kernemålgruppe. 
Vil du invitere ingeniører i hovedstadsområdet til et særligt arrangement, kan du nøjes med at annoncere over for netop den målgruppe.

 

6 hurtige om selve annoncen:

  1. Sæt dig et mål og skræddersy din annonce efter det.
  2. Vis gerne personer, der bruger dit produkt (a la brugernes egne billeder).
  3. Brug mindst mulig tekst – billeder virker bedre.
  4. Fokuser på dit budskab (evt. med roterende annoncer).
  5. Brug billeder i god kvalitet (høj opløsning).
  6. Prøv dig frem – og husk hvad der virker på dig selv.

 

Husk at måle indsatsen – og følge op på interesserede brugere

På Facebook finder du værktøjer, du kan bruge til at måle effekten af dine annoncer. Husk altid at følge op på dem, der viser interesse. Svar dem hurtigt og præcist.   

Se hvad Facebook selv skriver her

FÅ GODE RÅD TIL, HVORDAN DIGITALE
VÆRKTØJER KAN STYRKE DIN FORRETNING

FÅ GODE RÅD TIL, HVORDAN DIGITALE
VÆRKTØJER KAN STYRKE DIN FORRETNING

Læs mere

En digital affære. Tag med Christiane og Esben på besøg hos to virksomheder!

En digital affære. Tag med christiane og esben på besøg hos to virksomheder!

En digital affære. Tag med christiane og esben på besøg hos to virksomheder!

SE FILMEN OM MCVERDI