7 veje til et godt website

7 veje til et godt website

Hvad forventer dine kunder? Skab gode oplevelser med 7 tips

Hvad forventer dine kunder? Skab gode oplevelser med 7 tips

Dit website er mere end et online visitkort. Det er et vigtigt redskab til markedsføring og salg. Men hvad er vigtigt at huske? Og hvordan giver du dine kunder og brugere den bedste oplevelse?

Start med at gøre dig overvejelser om hvad du gerne vil have din kunder/potentielle kunder til at gøre. Og så lad dit site afspejle det. For nogen er det nok at de kan finde vej, se standardpriser, finde vejledninger mv. For andre skal der mere til. Kun du kan vurdere om dit site er godt nok.

 

1. Træk de vigtigste budskaber frem: Brugerne må ikke få mulighed for at tænke: Gad vide hvad jeg nu skal gøre – for så klikker de væk. Inspirer dem til det, du gerne vil have de skal gøre.

 

2. Hav vekslende indhold: Du må ikke vende ryggen til dit website – det kan hele tiden optimeres. Med nye produkter, kundehistorier og lignende. Det er med til at give brugerne en oplevelse af en aktiv virksomhed.

 

3. Tilpas jeres site til mobiler og tablets. Fra nu af SKAL dit site være optimeret til mobil og tablet. Gennem nogle år har Google med sin "Mobile First" strategi annonceret, at sider, der er optimeret til mobil bliver favoriseret af organisationen i søgeresultaterne.
Bruger du Google Analytics kan du se hvordan dine brugere tilgår dit site, og med hvilke enheder. Ifølge Dansk Statistik går 4 ud af 5 går på nettet via deres mobil/tablet. Så giv dem en god oplevelse på mobilen!

4. Tydelig kontaktinformation og call-to-actions: Er det nemt at få fat i din virksomhed? Købe jeres produkter? Høre eller læse mere? Hvis ikke, så skal I justere og synliggøre det på jeres website.

 

5. Connect med sociale medier: Mange virksomheder er i dag på Facebook og LinkedIn. Dem der besøger jeres website kan I med fordel sende til jeres Facebook for kundeservice.

Sociale medier – sådan kommer du i gang

 

6. Test jeres site løbende: Hvordan ser det ud i forskellige browsere? Hvor hurtigt er det at loade? Tager det lang tid, risikerer du at miste kunder.

Tjek dit sites hastighed gratis her

 

7. Planlæg dit indhold nøje: Indholdet er kongen i dag. Så tænk over, hvad du vil sige til hvem, hvor og hvornår. Det betyder alt for dit besøgstal – og dit salg. Skab inspirerende indhold, som dine kunder gider læse. Så er du godt på vej.

 

8. HttpS for høj sikkerhed og bedre Google-placeringer. Har du et website, der stadig kører på "http" protokollen og endnu ikke er udstyret med det lille "S" i sin webadresse, er der mange gevinster at hente. Https-websites er sværere for hackere at bryde ind på og dermed inficere de besøgendes maskiner med virus - og det giver en bedre brugeroplevelse, hvorfor Google favoriserer sites med det lille "S" efter "http". https står for "HTTP over SSL" og betyder, at dit site har et SSL-certifikat tilknyttet. Læs mere hos Wikipedia her.

 

I casen med ST Auto kan du se, hvor meget et website kan betyde.

Se casen her

Og se ST Autos nye website her

FÅ GODE RÅD TIL, HVORDAN DIGITALE
VÆRKTØJER KAN STYRKE DIN FORRETNING

FÅ GODE RÅD TIL, HVORDAN DIGITALE
VÆRKTØJER KAN STYRKE DIN FORRETNING

Læs mere

En digital affære. Tag med christiane og esben på besøg hos to virksomheder!

En digital affære. Tag med christiane og esben på besøg hos to virksomheder!

SE FILMEN OM MCVERDI