Ofte stillede spørgsmål om Alle kategorier

Anmeld skade - Telia Forsikring

Hvis uheldet er ude, så skal du hurtigst muligt anmelde din skade.
 

Anmeld skaden:

1. Anmeld skaden hurtigst muligt til vores forsikringspartner, Gjensidige. Du skal logge ind med NemID.

2. Find din forsikring ved Gjensidige ved at indtaste telefonens IMEI-nummer eller telefonnummeret fra produktets købskontrakt. Du kan finde telefonens IMEI-nummer ved at åbne app'en "Telefon" (gælder både Android og iOS) for at få nummertastaturet frem og derefter taste *#06# på tastaturet.
IMEI nummeret kan også findes på produktets emballage eller dit garantibevis.

3. Udfyld din skadesanmeldelse så detaljeret som muligt, og bekræft herefter skadesanmeldesen. Hvis skaden er dækningsberettiget, modtager du inden for få minutter en tilbagemelding med et skadesnummer.

 

Aflevering og selvrisiko:

4. Send din mobil eller tablet til reparation. Du bliver opkrævet selvrisikoen, når du opretter reparationen på Telia.dk, eller indleverer din mobil eller tablet til reparation i en butik.

 

Afhentning/returnering:

5. Hvis du har sendt din mobil eller tablet direkte til værkstedet, bliver den sendt hjem til dig efter reparation. Omvendt hvis du vælger at aflevere den i en butik, skal den også afhentes i samme butik efter endt reparation.

Du kontaktes, når din mobil eller tablet er klar til afhentning i den Telia-butik du indleverede den i. I de fleste tilfælde tager det under 8 dage at få din telefon eller tablet repareret.

Såfremt butikken har en lånetelefon til rådighed, kan du låne en telefon af butikken, mens din egen er på værksted.

 

Husk, at din forsikring kun dækker én gang årligt, fra den dato du købte mobilen eller tabletten.

  1. Erhverv
  2. FAQ Erhverv