Privat
Small Business
Løsninger til virksomheder med under 20 ansatte. Small Business
Enterprise
Virksomheder og organisationer med 20 eller flere ansatte. Enterprise
Wholesale
Få adgang til Telias mobilnetværk og VoIP-netværk. Wholesale

Menu

Produkter
Telefoni
Mobiltelefoni Fastnet Roaming Mobilmøde
Internet og data
Managed Firewall Mobilt bredbånd Bredbånd Home Office MPLS
Internet of things (IoT)
Internet of Things (IoT) Få komplet IoT vejledning IoT cases Proces og rådgivning Platform Teknologi Fleet Management
Sikkerhed
Managed Firewall MPLS
Løsninger
Crowd Insights Touchpoint Teams telefoni Ace Kontaktcenter
Vi hjælper med
Samarbejde
Mobiltelefoni Mobilt bredbånd Telefoni (Fastnet) Unified Communication ACE Kontaktcenter
Automatisering
Bredbånd WAN (MPLS, SD-WAN) Internet of Things ( IoT)
Indsigt
Internet of Things (IoT) Crowd Insights
Sikkerhed
Managed Firewall WAN (MPLS, SD-WAN)
Bæredygtighed
Internet of Things (IoT Crowd Insights Unified Communication
Rådgivning
Partnerskaber

Log ind

Log ind på Mit Telia eller Telia Insight for erhverv.

Log ind på Mit Telia

 

SCANDIC FORBEDREDE SIN MARKEDSFORSTÅELSE VED BRUG AF CROWD INSIGHTS

Scandic fandt ud af, hvordan de bedre kunne målrette deres salgs- og marketingressourcer ved at kombinere Telia Crowd Insights med deres egne kundedata. På denne måde mener virksomheden, at den kan forbedre besøgstallet på sine hoteller.

“Vi havde behov for at forstå,  hvordan vi bedre kunne nå potentielle kunder og øge kapacitetsudnyttelsen på vores hoteller. Telia Crowd Insights
virkede som en effektiv måde, hvorpå vi kunne opnå data om menneskers bevægelse, og vi besluttede at give det et forsøg i Tampere-regionen,” siger Christian Borg, Commercial Director for Finland hos Scandic Hotels-koncernen. Ud over Finland driver Scandic virksomheder i fem andre lande. Kæden har fem hoteller i Tampere. Telia Crowd Insights er baseret på anonyme lokationsdata fra mobilnetværket og kan bruges til at  indsamle omfattende oplysninger om menneskers bevægelse. Tampere-pilotprojektet, som blev igangsat i efteråret 2018 af Scandic og Telia, søgte at besvare bl.a. følgende spørgsmål:

  • Hvor mange gæster ankommer udenbys fra og overnatter i Tampere, og i hvilke områder af byen bor de?
  • Hvor kommer folk fra, og hvor tilbringer de dagene i Tampere?

For at finde svarene blev den store mængde data, der blev produceret af mobilnetværkene, filtreret, hvorefter de data, der var vigtige for Scandic, blev vist i Crowd Insights-brugergrænsefladen.

 

De sande svar opnås ved at kombinere data

Man fandt hurtigt ud af, at de bedste resultater opnås, når Crowd Insights-dataene samkøres med de oplysninger, som Scandic indsamlede om sine kunder. “Vi fik et meget klart billede af det uudnyttede kundepotentiale, da vi samkørte vores data for at se, hvor mange mennesker der boede uden for vores hotel, men inden for området,” forklarer Christian Borg.

Petri Seppänen, Head of Sales and Business Development for Data Insights i Finland, er ansvarlig for Scandic-pilotprojektet. Han bekræfter, at man ofte opnår de bedste resultater ved at samkøre data. “Der findes en enorm mængde tilgængelige data, men de fleste er komplet ubrugelige for kunden. Man skal kunne udskille den væsentlige del fra den store masse. Efter samkøring med andre datasæt kan resultaterne være meget mere værdifulde. Vi hjælper vores kunder med både at indsamle dataene og raffinere dem.”

Større fokus på ressourcer

Ifølge Borg blev Tampere Crowd Insights-pilotprojektet gennemført med succes og lovende resultater. “Efter identifikation af kundepotentialet kan vi f.eks. bedre målrette marketing- og salgsforanstaltninger. Vi har nu en bedre forståelse af konkurrencesituationen i Tampere,” forklarer Christian Borg. 

Borg ser Crowd Insights’ tilpassede brugergrænseflade som en fordel. “Tjenesten gør det muligt for os at vise netop de rette data og tilpasse visningerne efter vores behov.” Telia anser også den visuelle og tilpassede brugergrænseflade for at være en vigtig del i udviklingen af tjenesten. “Vi kan levere dataene til virksomheder, men de personer, der bedst ved, hvordan de skal bruge dem, er medarbejderne hos vores kunder. Derfor er det vigtigt, at dataene foreligger i et forståeligt og brugbart format,” siger Petri Seppänen. 

Efter det vellykkede pilotprojekt overvejer Telia og Scandic yderligere brug af Crowd Insights. “Vores forretning ville i den grad få gavn af indsigten, der er skaleret til at dække hele landet,” konkluderer Christian Borg. 

Udfordringen

Scandic ønskede at opnå en bedre forståelse af sit kundepotentiale, så salgs- og marketingressourcer kunne bruges mere fornuftigt og til at forbedre hotellernes belægningsgrad. 

Løsningen

Telia Crowd Insights blev testet i Tampere. Mobilnetværksdataene om menneskers bevægelse blev samkørt med Scandics egne kundedata. 

Fordelene 

Scandic fik et nøjagtigt billede af sit kundepotentiale i Tampere og kunne målrette sine ressourcer bedre.

  1. Telia
  2. Erhverv
  3. Enterprise
  4. Løsninger
  5. Crowd Insights
  6. Case: Scandic
Mobiltelefoni Bredbånd Internet of Things (IoT) Managed Firewall Crowd Insights
Samarbejde Automatisering Indsigt Sikkerhed Bæredygtighed Rådgivning
Mit Telia Support Udlandspriser Dækning og drift Betingelser
Presse og nyheder Sustainability Karriere Tilmeld nyhedsbrev
Logo

© Telia Danmark
Head Office, Danmark
Holmbladsgade 139
2300 København S

Privatlivsinformation
Cookieinformation
Cookieindstillinger