Ofte stillede spørgsmål om Alle kategorier

Hvordan anmelder jeg en skade, hvis jeg har tilkøbt forsikring?

Hvis uheldet er ude, så skal du hurtigst muligt anmelde din skade.

Anmeld skaden:

1. Anmeld skaden hurtigst muligt til vores forsikringspartner, Gjensidige. Du skal logge ind med NemID.

 Anmeld skade
 

2. Find din forsikring ved Gjensidige ved at indtaste telefonens IMEI-nummer eller telefonnummeret fra produktets købskontrakt. Du kan finde telefonens IMEI-nummer ved at åbne app'en "Telefon" (gælder både Android og iOS) for at få nummertastaturet frem og derefter taste *#06# på tastaturet.

IMEI nummeret kan også findes på produktets emballage eller dit garantibevis.
 

3. Udfyld din skadesanmeldelse så detaljeret som muligt, og bekræft herefter skadesanmeldesen. Hvis skaden er dækningsberettiget, modtager du inden for få minutter en tilbagemelding med et skadesnummer.

 

Aflevering og selvrisiko:

4. Send din mobil eller tablet til reparation. Du bliver opkrævet selvrisikoen, når du opretter reparationen på Telia.dk, eller indleverer din mobil eller tablet til reparation i en butik.

Send til reparation        Find butik

 

Afhentning/RETURNERING:

5. Hvis du har sendt din mobil eller tablet direkte til værkstedet, bliver den sendt hjem til dig efter reparation. Omvendt hvis du vælger at aflevere den i en butik, skal den også afhentes i butikken efter reparation.

Du kontaktes, når din mobil eller tablet er klar til afhentning i din Telia-butik. I de fleste tilfælde tager det under 8 dage at få din telefon eller tablet repareret.

Såfremt butikken har en lånetelefon til rådighed, kan du låne en telefon af butikken, mens din egen er på værksted.

 

Husk, at din forsikring kun dækker én gang årligt, fra den dato du købte mobilen eller tabletten. Det kan du læse mere om her.

  1. Erhverv
  2. FAQ Erhverv