Ofte stillede spørgsmål om Alle kategorier

Hvorfor er mit internet på mobilen langsomt?

Hastigheden på din internetforbindelse afhænger af, hvilket netværk din mobil er tilsluttet.

  • 2G-net (2G/GSM/EDGE/E): 50-150 Kbps download / 50-150 Kbps upload

  • 3G-net (3G/WCDMA/HSPA/H): 2-12 Mbps download / 1-4 Mbps upload

  • 4G-net (4G/LTE): 17-71 Mbps download / 5-43 Mbps upload.

Du skal være opmærksom på, at hastighederne er ved udendørs brug.
 

FORHOLD, DER KAN HAVE INDFLYDELSE PÅ DEN OPLEVEDE HASTIGHED

Natur
Skove og større bakker kan dæmpe signalet fra sendemasten.

Bebyggelse
Bygninger med meget beton, metal eller energiglas kan dæmpe signalet fra sendemasten.

Afstand
Signalstyrken og dermed hastigheden på nettet er afhængig af afstanden til sendemasten.

Antal
Hastigheden på nettet påvirkes af antallet af brugere på den samme sendemast.

 

Oplever du, at hastigheden ikke er hurtig nok?

Så kan du med fordel prøve at:

  1. Lukke alle apps

  2. Nulstille dine netværksindstillinger

  3. Genstarte din mobil

  4. Teste dit sim-kort i en anden mobil.
     

Har du opbrugt alt din data?

Hvis du har opbrugt al din inkluderede data, vil du modtage en sms, hvor du har mulighed for at købe mere. Datapakken gælder måneden ud.

Hvis du har slettet sms’en kan du sende en sms til 81111 med fx teksten 1GB.
 

Priser på ekstra datapakker

Privatkunde:

1GB - 39 kr.
3GB - 69 kr.
10GB - 149 kr.

Erhvervskunde:

1GB – 49 kr. ex moms
2GB – 79 kr. ex moms
5GB – 149 kr. ex moms
10GB – 229 kr. ex moms

  1. Erhverv
  2. FAQ Erhverv