Ofte stillede spørgsmål om Alle kategorier

Hvad skal jeg gøre, før jeg sender min mobil eller tablet til reparation?

Inden du sender din mobil eller tablet til reparation, er det vigtigt at du gør følgende:

  1. Tage backup af dine data. I de fleste tilfælde vil data på din telefon eller tablet blive slettet, og det er rigtigt trist at miste sine billeder og kontakter.
     
  2. Sørg for at fjerne koder på din enhed. Særligt Find My iPhone skal du slå fra, da det ikke er muligt at reparere på en enhed med Find My iPhone slået til.
     
  3. Hvis fejlen på din enhed ikke er konstant, må du ikke nulstille din telefon, før du sender den ind. På telefonen er der nogle logfiler, som teknikeren skal bruge i sin fejlsøgning, og de forsvinder, når du nulstiller den.
     
  4. Vær opmærksom på, at selv hvis der er små flænger i skærm, bagcover, kamera eller homeknap, så kan det forhindre en reparation på reklamationsretten. Det er møgirriterende, men årsagen er, at man næsten altid skal pille disse dele af, for at komme ind og undersøge telefonen. Hvis ikke de dele er intakte, kan teknikeren typisk ikke sætte dem på igen efter reparationen, og så får du en enhed retur, som er i dårligere stand, end den var, da du indleverede den. Det ønsker vi naturligvis ikke.
     

Når du har fulgt de fire trin, kan du sende din mobil eller tablet til reparation.

  1. Erhverv
  2. FAQ Erhverv