Ofte stillede spørgsmål om Alle kategorier

Jeg vil sende til reparation

Hvilke muligheder har jeg, hvis min telefon skal på værksted?

Du kan selv oprette en reparation her på Telia.dk, uanset om du vil sende enheden til værkstedet (vi betaler portoen) eller aflevere den i en butik. Du skal ikke bruge dit garantibevis. Husk at læse, hvad du skal gøre inden du sender din mobil til reparation nedenfor.

Hvis du har problemer med at udfylde formularen, kan du altid få hjælp i en af vores butikker.

Send til reparation        Find butik

Bemærk: Hvis du sender din enhed direkte til værkstedet, bliver den sendt hjem til dig efter reparation. Vælger du derimod at aflevere den i en butik, skal den også afhentes i samme butik efter endt reparation. 

HUSK FØR DU INDLEVERER DIN ENHED:

  • Lav en sikkerhedskopi af din telefon/tablet. På værkstedet bliver alt data på enheden slettet, og det er ærgerligt at miste alle sine billeder og kontakter.

  • Slet alle koder (skærmlås o.lign.), hvis du ikke ønsker at dele den med os. Hvis du har iPhone/iPad er det særligt vigtigt at slå dette fra, da vi ellers ikke kan reparere din enhed. Ønsker du hjælp til dette, kan du gå ned i en af vores butikker eller ringe til kundeservice.

  • På Apple enheder skal "Find" (tidligere Find my iPhone) slås fra, da vi ellers ikke kan reparere din enhed. Se hvordan du gør på Apples support side..

  • Hvis fejlen på din enhed opstår periodisk, er det meget vigtigt, at din telefon ikke bliver nulstillet, før du sender den ind. Teknikeren skal bruge enhedens logfiler i sin fejlsøgning, og de forsvinder, når du nulstiller den.

  • Vær opmærksom på, at selv små flænger i skærm, bagcover, kamera eller på knapper kan forhindre en reparation på reklamationsretten. Årsagen er, at man næsten altid skal pille disse dele af for at komme ind og undersøge telefonen. Hvis ikke de dele er intakte, kan teknikeren ikke sætte dem på igen efter reparationen, og derfor fjerner vi dem ikke.

  1. Erhverv
  2. FAQ Erhverv