Ofte stillede spørgsmål om Alle kategorier

Hvor lang tid tager en reparation?

Det er vanskeligt på forhånd at love en fast tidsramme. Det som typisk tager tid er transporten. Indleverer du i en butik, pakker vi enheden samme aften. De afhentes af transportøren næste hverdag og leveres på værkstedet dagen efter, de er hentet hos os (se undtagelser nedenfor).

I gennemsnit er en telefon retur igen efter 8 dage, fra den er sendt fra en Telia butik, men det kan variere. 

Et par ting du kan være opmærksom på:

  • Indleverer du din enhed i en Telia butik torsdag eller fredag, vil din enhed ligge stille enten i butikken eller hos transportfirmaet weekenden over, fordi der ikke transporteres i weekender. Har du mulighed for det, bør du vente med indlevering til søndag eller mandag.
     
  • Fjern koder og lignende fra telefonen, før den sendes ind. Så kan teknikeren gå i gang med det samme.
     
  • Hold øje med din mail og SMS. Hvis værkstedet skriver til dig, ligger din enhed stille til, vi hører fra dig igen, og det er jo ærgerligt.

Der er dog nogle reparationer, vi ved, tager længere tid end andre:

HTC og Samsung:

Disse to producenter benytter et værksted i Polen, som vi ikke må sende direkte til. Derfor skal du regne med 6 dage på værkstedet + weekender og transport.

iPhone 6 og ældre:

Disse skal repareres hos Apple i Holland, og vi må ikke sende direkte til Apple, fordi enheden skal screenes af en tekniker først.
Regn med 4 dage på værkstedet + transport og weekender.

Huawei:

De kan have udfordringer med reservedele i perioder. Telia lover i disse tilfælde, at vi aldrig venter mere end 5 dage på en reservedel. I sådanne tilfælde kontakter vi dig og finder en løsning.

Sony:

Sony benytter et værksted i Sverige, da der ikke laves originale Sony-reparationer i Danmark. Vi sender enhederne med PostNord, og de kan ikke garantere dag til dag levering over Øresundsbroen. Vi arbejder på at finde en alternativ transporttør, men p.t. er det PostNord, og det kan forlænge transporttiden med en dag.

  1. Erhverv
  2. FAQ Erhverv