EFTERLADER DIT AUTOSVAR ET GODT INDTRYK?

EFTERLADER DIT AUTOSVAR ET GODT INDTRYK?

Dit autosvar havner i indboksen hos dine allervigtigste kunder og samarbejdspartnere, når de ikke kan få fat i dig. Derfor skal formalia og serviceniveau være fuldstændig på plads. Det gør heller ikke noget, hvis du gør det en lille smule personligt.

Det giver et godt indtryk af dig, hvis du fx åbner lidt op for dine ferieplaner. Med hele familien i sommerhuset i Nicebygger videre på relationen, modsat det evige ”træffes desværre ikke.”, der i bedste fald virker anonymt.

LAV LIDT REKLAME FOR DIG SELV

Du kan også bruge muligheden til at ”reklamere” lidt for din virksomhed, og skrive fx ”Glæder mig til at fortælle dig om vores nye produkt, når vi ses efter ferien” eller ”Vi udstiller på branchemessen i september. Vi ses der!” Og så er der selvfølgelig formalia og god service:

  • Høflighed
    Husk, at du skaber ”besvær” ved at være på ferie, så brug ”tak” og ”desværre” mere end du plejer.

  • Start- og slutdato
    Tilføj også gerne ugenumre. Det bruger mange til at holde styr på sommerperioden.

  • Hastesituationer
    Hovednummeret er sjældent nok til at levere god service. Skriv i stedet kontaktoplysningerne på dem, der rent faktisk passer dine ansvarsområder. Husk også at tjekke deres ferieplaner!

  • Kontaktniveau
    Det er ikke alle, der trækker stikket fuldstændig på ferie. Og det er en ekstra god service at fortælle, hvordan du kan træffes. Giv fx besked om, hvornår du tjekker mails. Eller om du ringer tilbage på en sms, hvis det er nødvendigt. Så ved alle, hvad de kan forvente.

 

FÅ WORKLIKEHOME TIL FERIEN

FÅ WORKLIKEHOME TIL FERIEN

Husk, at du kan tjekke mails og holde kontakten med dine kunder uden ekstraregning, hvis du vælger et erhvervsabonnement med WorkLikeHome.

RÅD TIL AT HOLDE KONTAKTEN I UDLANDET

RÅD TIL AT HOLDE KONTAKTEN I UDLANDET

Få råd om mobilsvar i udlandet, viderestilling, lukning af stjålet mobil og lidt om at undgå satellitopkald på færger og i fly.