Spørgsmål og svar om Telia IPA aftalen

Spørgsmål og svar om Telia IPA aftalen

Find svar på de mest hyppige spørsgsmål herunder.

Find svar på de mest hyppige spørsgsmål herunder.

Generelt


Man kan to gange om året tilkøbe telefoner til specialpriser på denne aftale. Dog tidligst 12 måneder efter sidste køb af telefon.

Nej, Telia får ikke automatisk besked om adresseændringer, så du skal informere om det via IPA kontaktformularen.

Nej, telefoner der købes via IPA aftalen, opkræves via telefonregningen på en gang (normalt på 1. regning efter modtagelse af telefonen.)

Hvis du ønsker at ændre på dit abonnement, bedes du udfylde IPA kontaktformularen.

Hvis man ønsker at flytte ud fra IPA aftalen til anden udbyder eller til et Telia Privat abonnement – så skal du kontakte kundeservice på 60201030- inden man forsøger at flytte nummeret. Ellers vil du automatisk opkræves et gebyr på regningen. Herefter skal du kontakte den nye udbyder, som vil fremsende en fuldmagt. 

Hvis der på denne kræves oplysninger om IPA er data nedenstående:

IPA Lokalforening Århus
Ridderstræde 1
8000 Aarhus C
CVR: 32694020

Fuldmagten underskrives af dig – den skal ikke sendes til IPA.

Dit abonnement er bundet i 12 måneder fra oprettelsestidspunktet eller 12 måneder fra sidste tilkøb af telefon. Herefter er opsigelsesperioden 1 måned.

Hvis man ønsker at flytte fra IPA til anden udbyder – så skal du kontakte kundeservice på 60201030 - inden man forsøger at flytte nummeret.

Ellers vil du automatisk opkræves et gebyr på regningen

Forstå din regning


Ja, alle priser angivet på telia.dk/ipa og på oprettelsesblanketten er inkl. moms.

Vær opmærksom på at telefonregningen er delt op, så priserne på abonnementet er angivet ekskl. moms – og at momsbeløbet fremgår i bunden.

Der er ingen oprettelsesomkostninger.

Du vil altid modtage den første faktura uanset beløbets størrelse. Herefter får du får først en regning, når den er over 250 kr. Det er ikke nødvendigvis hver måned, du får en regning fra os, da vi først sender regninger ud, når det samlede beløb er over 250 kr. Dog sender vi mindst en regning hver 3. måned

Har du surfet på Internettet eller sendt/modtaget e-mails via din telefon i udlandet, opkræves du for det.

I udlandet er prisen på data væsentligt højere, og der opkræves en minimumstakst hver gang du kobler på Internettet.

Hvis din telefon kobler på Internettet mange gange, men kun henter små mængder data, kan du samlet blive opkrævet en høj pris for en lille mængde data. Dette sker typisk hvis din telefon er sat op til at synkronisere mails, eller hente opdateringer ofte.

Services bestilt via sms som f.eks. spil, ringetoner eller deltagelse i konkurrencer vil fremgå her. Det er muligt at tilmelde sig løbende modtagelse af nyheder, vittigheder og andet via internettet, der efterfølgende opkræves på din mobilregning.

Her opkræves der for afdrag på kreditaftaler, donationer til velgørenhed og rykkergebyrer. Har du købt en sms-billet til bus/tog, vil den også fremgå her.

Hvis du fx ringer til Oplysningen/118, koster opkaldet en anden pris end opkald til almindelige numre. Nogle servicenumre er momsfrie, f.eks. ved donationer. Få mere info om 90-numre på teleindu.dk.

Forbrug, der er inkluderet i dit abonnement, kan du ikke se på regningen. Vi viser ikke taletid, sms, mms og data, som er inkluderet i dit abonnement. Hvis du fx har 3 timers fri tale inkluderet, viser vi kun opkald udover de 3 timer.

Du kan med fordel betale dine girokort via netbank, eller tilmelde dig Betalingsservice hurtigt og nemt. Du kan også vælge at betale din regning direkte på telia.dk uden ekstra gebyr. Dette gør du ved at logge på Selvbetjening og vælge Regning og forbrug.

Du skal bruge dette nummer som PBS nr: 02775514 & Deb.grp.nr. 00001.
Vær opmærksom på, at der opkræves et gebyr på kr. 9,75 for at betale via Betalingsservice.

Køber du en indholdstakseret sms koster den det, der er angivet i den pågældende annonce, når du bestiller den indholdstakserede sms. Det kan være, at du deltager i en konkurrence, køber ringetoner eller abonnerer på en daglig nyheds-sms. Du betaler både for den sms du sender for at bestille servicen, samt for den sms du modtager med indholdet af servicen.

Så snart dit nummer bliver lukket hos Telia vil adgangen til selvbetjeningen også blive lukket.

Når du sender sms fra udlandet, vil der stå 28187000 på regningen som modtagernummer. Dette skyldes, at modtagernummeret ikke overføres fra den udenlandske operatør. Nummeret 28187000 henviser til Telias sms-central

Nej, det er ikke opkaldsafgift på dit IPA abonnement.

Kontakt og øvrige spørgsmål


Brug kontaktformularen for specifikke henvendelser vedr. dit IPA-abonnement.

Få hjælp til opsætninger og andre generelle kundeservice spørgsmål hos VIP Kundeservice Erhverv:60 20 10 30.

Simkort kan hentes i Telia butikker eller ved at kontakte Kundeservice Erhverv: 60 20 10 30.

Du kan nu selv skifte til nyt simkort og meget mere via Selvbetjening.

Du kan kontakte IPA ved at skrive til denne mailadresse: OJYL-IPA-Telefon@politi.dk - Denne skal kun benyttes ved spørgsmål direkte til IPA – og ikke angående dit abonnement osv, her kontakter du i stedet Kundeservice, som beskrevet herover.

Telia leverer sim-kort der passer til alle typer mobiltelefoner på alle numre som flyttes ind i IPA-aftalen. Har du en telefon der ikke passer med dit eksisterende simkort, kan du få udleveret et i en Telia butik eller ved at kontakte Telia VIP kundeservice på 60201030.

Alle IPA oprettelser oprettes som standard som udeladte numre. Det vil sige at vi ikke sender info til f.eks. 118, krak, De gule sider o.lign – men at de nummervises når du ringer ud.

Ønskes der optagelse i disse, eller ønsker man hemmeligt nummer, kan det påføres som et ønske på oprettelsesblanketten

Hvis du har Forbrugskontrol på dit nummer og har nået din grænse, bliver din telefon spærret for alt udgående forbrug, også fri tale og fri sms. Hæv grænsen for Forbrugskontrol, så genåbnes telefonen kort efter. Manglende betaling kan også være en årsag til spærring af dit nummer.

Østjyllands Politi, Ridderstræde 1, 8000 Aarhus C, Att: IPA

Nej, det er desværre ikke længere muligt

Nej, det er desværre ikke muligt

Henvend dig i nærmeste Telia butik (Find adresser her) Her vil du kunne låne en telefon indtil din egen er kommet retur fra værksted. Telefonen skal afhentes i butikken igen 
HUSK at medbringe følgeseddel på telefonen, ellers kan butikken IKKE sende den af sted.

Du skal give os besked vi kontaktformularen.