Kundeservice for data-løsninger

Kundeservice for data-løsninger

Her finder du svar på spørgsmål vedrørerende vores data-løsninger.

Her finder du svar på spørgsmål vedrørerende vores data-løsninger.

Hjælp til installering af bredbånd

Hjælp til installering af bredbånd

Har du brug for hjælp til installation af bredbånd, kan du finde hjælp i vores guide her.

Oplysninger vedrørende faktura

Oplysninger vedrørende faktura

Kontakt kundeservice om data-løsninger

Kontakt kundeservice om data-løsninger

Du er velkommen til at ringe til kundeservice 80 10 10 01, alle hverdage kl. 8-16.

Du kan også sende os en e-mail.

Spørgsmål og svar til mobilt bredbånd


Hvis den automatiske installation fejler, så vent 4-5 min. og forsøg at sætte modemet i en anden USB-port.

Sker der stadig ikke noget, skal du åbne Stifinder, og virker din USB-port finder du her drevet "Mobilt Bredbånd". Klik på mappen og åben "Mobile Connect". Derefter starter du filen "Setup.exe" og din installation starter.

Hvis du forsøger at installere USB-modemet på din firma-PC, skal du have administratorrettigheder, eller får du ikke lov til at installere nye programmer. Undersøg i øvrigt altid med IT-afdelingen på din arbejdsplads, om det er i overensstemmelse med deres IT-politik, inden du installerer på en firma-PC.

Mobilnettet tilbyder ingen garanteret hastighed, den kan variere imens du surfer.

Hastigheden kommer an på hvor mange der befinder sig i den aktuelle dækning og hvor mange der surfer på samme hjemmeside som du.
Se dækningskortet for aktuel dækning

Ja, begge fungerer fint med Telia Mobilt bredbånd. Ved Windows XP Media center er det vigtigt at du deaktiverer portscanningen.

Oftest hjælper det at flytte SIM-kortet over i en mobil, for at opdatere SIM-kortet mod nettet. Når SIM-kortet herefter flyttes tilbage i USB-modemet er problemet oftest løst.

Nej, på USB-modemet er der ingen mulighed for tilkobling af ekstern antenne.

Sagtens, et længere USB-kabel kan du f.eks. købe i enhver computerforretning, tag blot det oprindelige kabel med dig for at undgå fejlkøb.

Grøn lampe (GSM/GPRS/EDGE)
Lyser konstant – Dataoverføring igang
Blinker – Klar til brug
Dobbeltblinker – Søger efter net

Blå lampe (3G)
Lyser konstant – Dataoverføring igang
Blinker – Klar til brug

Lyseblå lampe (HSDPA)
Lyser konstant – Dataoverføring igang

Telia Mobilt Bredbånd bruger både Telias EDGE-netværk og Telias nye Turbo 3G-netværk. EDGE dækker 97% af befolkningen, mens Turbo 3G dækker de større byer.

For altid at give dig dækning og mulighed for at komme online i hele landet, finder dit modem først Telias EDGE-netværk og hvis der 3G dækning, vil modemet herefter gå over på Turbo 3G-netværket.

Bemærk
Hvis du med et normalt 2G SIM-kort søger efter "Kun 3G" i din mobil og forsøger at logge på Telia 3G, vil du få et afslag og komme på normal 2G igen. Desværre vil du så opleve, hvis du for eksempel prøver at gå på Telia SurfPort eller andre sites, at du modtager en fejl og ikke kan bruge Mobilt internet. Oplever du dette, skal du enten søge efter 2G-net manuelt og logge på dette eller slukke og tænde din mobil. Og så er du klar til at surfe på det mobile internet via GPRS/EDGE igen.

Spørgsmål og svar til data i udlandet


European Connect er en ny prisplan som giver alle kunderne en lav fast pris, indenfor MB grænse, pr. dag ved anvendelse af Mobilt Bredbånd hos udvalgte operatører i Europa.

Det er blevet væsentligt billigere at bruge mobilt bredbånd i Europa. Du kan se de aktuelle priser her. Men husk at du betaler pr. MB, og du kan hurtigt bruge mange MB, når du bruger Turbo 3G.

Uden for Europa er det stadig dyrt at bruge mobilt bredbånd. Tjek altid priserne her inden du rejser .

Nordic Connect er en service til alle vores erhvervskunder. Her får du glæde af, at vi er en del af Norden største teleselskab, og derfor kan vi tilbyde dig attraktive priser, når du bruger data i resten af Norden.

Nej. Dit modem finder ikke automatisk den billigste udbyder, så vi anbefaler, at du orienterer dig hjemmefra og selv vælger netværk, når du er kommet frem.

1. Åbn programmet Mobilt Bredbånd
2. Vælg "Valg"
3. Vælg "Netværk", og vælg teleselskab.