Nummerflytning af erhverv mobiltelefonnummer

Nummerflytning af erhverv mobiltelefonnummer

Tag virksomhedens mobilnumre med, når du flytter til Telia.

Tag virksomhedens mobilnumre med, når du flytter til Telia.

Fordelene ved at flytte dine numre med:

  • Undgå at skulle informere dine kontakter om et nyt nummer
  • Behold dine visitkort og dit brevpapir
  • Undgå at stå uden et nummer

Download nummerporteringsskema
Download nummerporteringsskema for flere numre
Download vejledning nummerporteringsskema

Når du ønsker at flytte dit nummer har du to muligheder:

  1. Du kan frit vælge, hvornår du vil flytte dit nummer eller
  2. Du kan flytte dit nummer når din binding eller opsigelsesperiode er udløbet.

Vælg frit hvornår:

Når Telia beder om at få dit nummer flyttet, vil det ske på den dato du ønsker at flytte dit nummer, dog tidligst til den førstkommende arbejdsdag. Dette kaldes en Ønskedato nummerflytning.

Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at flytte dit nummer til en ønsket dato, så skal du ikke vente på at din eventuelle binding eller opsigelsesperiode udløber. Dit gamle teleselskab har mulighed for at sende dig en slutfaktura, da du er forpligtet til at overholde bestemmelserne om bindings- og opsigelsesperiode i den kontrakt som du har indgået med dem. Du skal ligeledes være opmærksom på, at du kan bliver dobbeltfaktureret, dvs. betale til dit gamle teleselskab indtil din binding eller opsigelsesperiode udløber, og betale til dit nye teleselskab for dit nye abonnement fra den dag du har flyttet dit nummer.

Flyt når din binding eller opsigelsesperiode er udløbet:

Dette kaldes en nummerflytning efter endt bindings- og opsigelsesperiode. Vælger du dette vil dit nummer blive flyttet til Telia på den førstkommende arbejdsdag efter din bindings eller opsigelsesperiode er udløbet, og du vil derfor ikke blive opkrævet for indfrielse af bindings eller opsigelsesperiode.

Generel information

Du kan ikke flytte dit nummer på lørdage og søndage, helligdage, d. 1.5, 5.6, 24.12 og 31.12. Vær opmærksom på at Telia skal have igangsat nummerflytning hos dit gamle teleselskab senest kl. 16:00 arbejdsdagen før du ønsker nummeret flyttet.

Sådan gør du

  • Du tager kontakt til en Telia forhandler eller en sælger
  • I udfylder skema om nyt abonnement og nummerflytning
  • Du får et nyt SIM-kort hos forhandleren
  • Telia tager kontakt til dit nuværende teleselskab og anmoder om at flytte dit nummer
  • Telia sender dig et brev, når anmodningen er bekræftet
  • Du får dato og klokkeslæt for, hvornår du skal skifte dit SIM-kort i telefonen ud med dit nye Telia SIM-kort
  • Du får en SMS 24 timer inden, du skal skifte dit SIM-kort
  • Du sætter dit nye Telia SIM kort, som nu bærer dit gamle mobilnummer, i din mobil og ringer videre på dit nye Telia abonnement
  • Dit gamle abonnement hos dit nuværende selskab vil automatisk blive sagt op fra den dag, dit mobilnummer flyttes til Telia.

Der er nemt og gratis

Som erhvervskunde har du ofte et hovednummer og måske en efterfølgende nummerserie, som har stor betydning for dig, og som dine kunder kender dig på. Det er vi meget bevidste om hos Telia. Vi guider vi dig hele vejen igennem et skift, så du både får et stærkt kommunikationsprodukt og samtidig får dine vigtige telefonnumre med dig over til os.

Der er lidt papirarbejde i nummerflytningen, men det koster ikke noget at flytte numrene til Telia.

Ring til Telia

Når du har besluttet dig for at blive kunde hos Telia og eventuelt at flytte et eller flere numre, tager du kontakt til en af vores forhandlere, eller du kontakter kundeservice erhverv på 80 40 40 30.

Kompensationsregler

Du har ret til kompensation hvis:

  • Dit nummer bliver overflyttet uden din tilladelse, f.eks. hvis nummeret bliver overflyttet uden at du har accepteret/underskrevet fuldmagt.
  • Dit nummer ikke bliver overflyttet den dag, du har aftalt med din udbyder.
  • Du er uden telefoni i mere end 24 timer forårsaget af overflytningen af dit nummer.

Du skal selv henvende dig til det teleselskab, dit nummer er overflyttet til, hvis du ønsker kompensation. Hvis det teleselskab er Telia, skal du kontakte Kundeservice. Er der tale om misbrug, som nummerflytning af dit nummer uden din tilladelse, kan du også henvende sig til det teleselskab, der har afgivet dit nummer.

Takster

Overflytning af nummer uden din tilladelse: 500 kr. (engangsbeløb)

Forsinkelse af overflytning af nummer: 50 kr. for første dag, 5 kr. pr. efterfølgende dag(e)

Uden telefoni i mere end 24 timer forårsaget af overflytning af nummer: 50 kr. for første dag, 50 kr. pr. efterfølgende dag(e)

Taksterne er gældende pr. nummer og maksimalt 100 numre. Ved kompensation for over 100 numre, skal du kontakte Telia på 80 10 10 10.

Telia har ret til at tilbageholde 5 pct. af det berettigede kompensationsbeløb til administrationsomkostninger.