Spørgsmål og svar om Indkøbsforeningen LEV

Spørgsmål og svar om Indkøbsforeningen LEV

Generelle spørgsmål

Dit abonnement er bundet i 12 måneder fra oprettelsestidspunktet eller 12 måneder fra sidste tilkøb af telefon. Herefter er opsigelsesperioden 1 måned. Hvis man ønsker at flytte fra LEV til anden udbyder – så skal du kontakte kundeservice på 80 40 40 30 - inden man forsøger at flytte nummeret. Ellers vil du automatisk opkræves et gebyr på regningen

Brug kontaktformularen for specifikke henvendelser vedr. dit LEV-abonnement.

Få hjælp til opsætninger og andre generelle kundeservice spørgsmål hos Kundeservice Erhverv: 80 40 40 30.

Sim-kort kan afhentes i Telia butikker eller ved at kontakte Kundeservice Erhverv: 80 40 40 30.

Du kan selv skifte til nyt sim-kort og meget mere via Selvbetjening.

Du kan kontakte Indkøbsforeningen LEV ved at skrive til denne mailadresse: info@indkoebsforeningenlev.dk - Denne skal kun benyttes ved spørgsmål direkte til indkøbsforeningen – og ikke angående dit abonnement osv., her kontakter du i stedet Kundeservice, som beskrevet herover..

Man kan én gang om året tilkøbe telefoner til specialpriser på denne aftale. Dog tidligst 12 måneder efter sidste køb af telefon.

Nej, Telia får ikke automatisk besked om adresseændringer, så du skal informere Telia kundeservice Erhverv.

Hvis du ønsker at ændre på dit abonnement – så skal du kontakte kundeservice på 80 40 40 30.

Hvis man ønsker at flytte ud fra LEV aftalen til anden udbyder eller til et Telia Privat abonnement – så skal du kontakte kundeservice på 80 40 40 30 - inden man forsøger at flytte nummeret. Ellers vil du automatisk opkræves et gebyr på regningen.

Nej, telefoner der købes via LEV-aftalen, opkræves via telefonregningen på en gang (normalt på 1. regning efter modtagelse af telefonen.)

Forstå din regning

Ja, alle priser angivet på telia.dk/LEV og på oprettelsesblanketten er inkl. moms. Vær opmærksom på at telefonregningen er delt op, så priserne på abonnementet er angivet ekskl. moms – og at momsbeløbet fremgår i bunden. Der er ingen oprettelsesomkostninger.

Du vil altid modtage den første faktura uanset beløbets størrelse. Herefter får du får først en regning, når den er over 250 kr. Det er ikke nødvendigvis hver måned, du får en regning fra os, da vi først sender regninger ud, når det samlede beløb er over 250 kr. Dog sender vi mindst en regning hver 3. måned.

Du vil altid modtage den første faktura uanset beløbets størrelse. Herefter får du får først en regning, når den er over 250 kr. Det er ikke nødvendigvis hver måned, du får en regning fra os, da vi først regninger ud, når det samlede beløb er over 250 kr. Dog sender vi mindst en regning hver 3. måned.

Har du surfet på Internettet eller sendt/modtaget e-mails via din telefon i udlandet, opkræves du for det. I udlandet er prisen på data væsentligt højere, og der opkræves en minimumstakst hver gang du kobler på Internettet. Hvis din telefon kobler på Internettet mange gange, men kun henter små mængder data, kan du samlet blive opkrævet en høj pris for en lille mængde data. Dette sker typisk hvis din telefon er sat op til at synkronisere mails, eller hente opdateringer ofte.

Services bestilt via sms som f.eks. spil, ringetoner eller deltagelse i konkurrencer vil fremgå her. Det er muligt at tilmelde sig løbende modtagelse af nyheder, vittigheder og andet via internettet, der efterfølgende opkræves på din mobilregning.

Her opkræves der for afdrag på kreditaftaler, donationer til velgørenhed og rykkergebyrer. Har du købt en sms-billet til bus/tog, vil den også fremgå her.

Hvis du fx ringer til Oplysningen/118, koster opkaldet en anden pris end opkald til almindelige numre. Nogle servicenumre er momsfrie, f.eks. ved donationer. Få mere info om 90-numre på teleindu.dk.

Forbrug, der er inkluderet i dit abonnement, kan du ikke se på regningen. Vi viser ikke taletid, sms, mms og data, som er inkluderet i dit abonnement. Hvis du fx har 3 timers fri tale inkluderet, viser vi kun opkald udover de 3 timer.

Du kan med fordel betale dine girokort via netbank, eller tilmelde dig Betalingsservice hurtigt og nemt. Du kan også vælge at betale din regning direkte på telia.dk uden ekstra gebyr. Dette gør du ved at logge på Selvbetjening og vælge Regning og forbrug. Du skal bruge dette nummer som PBS nr: 02775514 & Deb.grp.nr. 00001 Vær opmærksom på, at der opkræves et gebyr på kr. 12 for at betale via PBS.

Køber du en indholdstakseret sms koster den det, der er angivet i den pågældende annonce, når du bestiller den indholdstakserede sms. Det kan være, at du deltager i en konkurrence, køber ringetoner eller abonnerer på en daglig nyheds-sms. Du betaler både for den sms du sender for at bestille servicen, samt for den sms du modtager med indholdet af servicen.

Så snart dit nummer bliver lukket hos Telia vil adgangen til selvbetjeningen også blive lukket.

Når du sender sms fra udlandet, vil der stå 28187000 på regningen som modtagernummer. Dette skyldes, at modtagernummeret ikke overføres fra den udenlandske operatør. Nummeret 28187000 henviser til Telias sms-central

Nej, det er ikke opkaldsafgift på dit LEV abonnement.

Kontakt og øvrige spørgsmål

Brug kontaktformularen for specifikke henvendelser vedr. dit LEV-abonnement.

Få hjælp til opsætninger og andre generelle kundeservice spørgsmål hos Kundeservice Erhverv: 80 40 40 30.

Sim-kort kan afhentes i Telia butikker eller ved at kontakte Kundeservice Erhverv: 80 40 40 30.

Du kan selv skifte til nyt sim-kort og meget mere via Selvbetjening.

Du kan kontakte Indkøbsforeningen LEV ved at skrive til denne mailadresse: info@indkoebsforeningenlev.dk - Denne skal kun benyttes ved spørgsmål direkte til indkøbsforeningen – og ikke angående dit abonnement osv., her kontakter du i stedet Kundeservice, som beskrevet herover..

Telia leverer sim-kort der passer til alle typer mobiltelefoner på alle numre som flyttes ind i LEV-aftalen. Har du en telefon der ikke passer med dit eksisterende simkort, kan du få udleveret et i en Telia butik(Find adresser her) eller ved at kontakte Kundeservice Erhverv på 80 40 40 30.

Alle LEV oprettelser oprettes som standard som udeladte numre. Det vil sige at vi ikke sender info til f.eks. 118, krak, De gule sider o.lign – men at de nummervises når du ringer ud. Ønskes der optagelse i disse, eller ønsker man hemmeligt nummer, kan det påføres som et ønske på oprettelsesblanketten.

Hvis du har Forbrugskontrol på dit nummer og har nået din grænse, bliver din telefon spærret for alt udgående forbrug, også fri tale og fri sms. Hæv grænsen for Forbrugskontrol, så genåbnes telefonen kort efter. Manglende betaling kan også være en årsag til spærring af dit nummer.

Ved at kontakte kundeservice Erhverv på: 80 40 40 30 kan man få spærret for følgende services: Spærring for indholdstakserede tjenester (tog/bus billetter, SMS afstemning osv.) Spærring for udlandstelefoni, så det f.eks. ikke er muligt at bruge sin telefon i udlandet. Forbrugskontrol, sætte en beløbsgrænse på ens abonnement for, at opnå sikkerhed og sikre spærring når man har nået sin grænse. Ønskes der andre spærringer, kan kundeservice Erhverv altid kontaktes på tlf.: 80 40 40 30.

Indkøbsforeningen LEV, Slettebjerget 138, 3400 Hillerød. Du kan også underskrive formularen, indscanne den og maile den til: info@indkoebsforeningenlev.dk

Nej, det er desværre ikke muligt.

Henvend dig i nærmeste Telia butik (Find adresser her) Her vil du kunne låne en telefon indtil din egen er kommet retur fra værksted. Telefonen skal afhentes i butikken igen HUSK at medbringe følgeseddel på telefonen, ellers kan butikken IKKE sende den af sted.