Crowd Insights

Få øje på mønstrene med Crowd Insights

Vil I vide, hvor mennesker opholder sig, hvordan de bevæger sig, og hvor de tager hen? Med Crowd Insights kan vi hjælpe jer med at tage datadrevne beslutninger om alt fra byplanlægning og trafikstyring til butiksplacering og markedsføring eller afholdelse af events.

Crowd Insights for kommuner

Crowd Insights for retail

Crowd Insights forklaret på 70 sekunder

FORSKELLIGE TYPER AF ANALYSER:

REJSEANALYSE

Rejseanalysen viser, hvor mennesker kommer fra, og hvor de skal hen. I kan planlægge efter transportbehov på offentlige transportruter og overvåge udviklingen af rejser i pendlerområder.

I kan også træffe bedre beslutninger ved planlægning af infrastruktur – og monitorere deres effekt.

LOKATIONS­ANALYSE

Lokationsanalysen viser det samlede antal af rejsende i et valgt område. Her kan I bl.a. analysere indflydelsen af events på byens puls. Lokationsanalysen kan også give en bedre forståelse for, hvilke indikatorer der driver aktivitet og udvikling. Detailbranchen kan udvikle services, tilbud og marketingaktiviteter baseret på indsigten om både deres egne besøgende – og konkurrenternes.

Bevægelsesanalyse

Bevægelsesanalyses viser, hvor mennesker bevæger sig til og fra, og hvor de er på vej hen. Ved fx. at analysere bevægelsesmønstret på vejnetværket kan man lave detaljerede og aktuelle trafikberegninger.

DETTE KAN I BRUGE CROWD INSIGHTS TIL:

TALRIGE ANVENDELSESMULIGHEDER

  • Transport
  • Byplanlægning
  • Lokalplanlægning
  • Turisme og events
  • Handel
  • Markedsanalyse 

OPLEV FORDELENE VED

  • Fuld geografisk dækning
  • Informerede beslutninger baseret på data og indsigt
  • Relevant og værdifuld forretningsviden, historisk, aktuelt og kontinuerligt
  • Strategisk målsætning og målbar indvirkning af udviklingstiltag.

Det har aldrig været lettere at tage velinformerede beslutninger baseret på relevant data. Forstå hvordan trafikken bevæger sig, hvor mennesker samles, og hvordan byens puls ændrer sig afhængigt af events, årstider og tidspunkter på dagen.

CASES: HVORDAN HAR ANDRE VIRKSOMHEDER ANVENDT CROWD INSIGHTS

Case

Finsk detailkæde bruger Crowd Movement-data til at få mere udbytte af deres reklamer

HalpaHalli bruger Crowd Insights til at maksimere investeringsafkastet på deres katalog-annoncer. 

Case

Telia COVID-19 bevægelsesanalyse

Data fra Telias mobilnetværk viser, hvordan bevægelsesmønstre i Danmark – og resten af Norden – ændrer sig pga. coronavirus.

Case

Shoppingcentret Rajalla bruger Crowd Movement-analyse til at finde ud af, hvor deres kunder kommer fra

Shoppingcentret Rajalla bruger Crowd Insights til at få en bedre forståelse af, hvor deres kunder kommer fra, og hvilke typer kampagner der appellerer til dem.

Case

SCANDIC FORBEDREDE SIN MARKEDSFORSTÅELSE VED BRUG AF CROWD INSIGHTS

Scandic fandt ud af, hvordan de bedre kunne målrette deres salgs- og marketingressourcer ved at kombinere Telia Crowd Insights med deres egne kundedata. På denne måde mener virksomheden, at den kan forbedre besøgstallet på sine hoteller.

Case

Data til pop-up detailhandel

Ændringen i detailadfærden – fra at gå på opdagelse i fysiske butikker til at lægge varer i indkøbskurven i en webshop – har ført til, at stadig flere detailhandlende inden for e-handel har bevæget sig ind på pop-up markedet for at møde kunderne i den fysiske verden.

Case

Hvor mange var der reelt til stede ved Tjejmilen?

Tjejmilen er Sveriges største sportsbegivenhed for kvinder. Ca. 20.000 kvinder havde tilmeldt sig 10 km. løbet eller et af de andre løb, der også blev afholdt i løbet af dagen. Men hvor mange mennesker var der rent faktisk?

Case

ED SHEERAN SPILLEDE FINLANDS STØRSTE KONCERT NOGENSINDE – CROWD INSIGHTS HAR MÅLT KONCERTENS EFFEKT

Koncerten med Ed Sheeran i Finland var den største musikbegivenhed, der nogensinde er afholdt i landet. Helsinki kommune har brugt Telia Crowd Insights til at måle den økonomiske og aktivitetsmæssige effekt af koncerten.

CASE

DATAINDSIGT HJÆLPER HELSINKI REGIONAL TRANSPORT AUTHORITY MED AT MÅLE EFFEKT

CASE

BYEN TAMPERE GIVER BEGIVENHEDER ET BOOST VED HJÆLP AF DATAINDSIGT

CASE

Naughty BRGR bruger Crowd data til at vælge placering til deres restauranter

HØR MERE OM CROWD INSIGHTS

Tal med vores eksperter om Crowd Insights og bliv klogere på, hvordan du kan få ny viden og træffe datadrevne beslutninger.

Crowd Insights og GDPR

Crowd Insights er baseret på anonymiseret og aggregeret data genereret af Telia Company’s mobile netværk. Der anvendes udelukkende gruppebaserede bevægelsesmønstre, og data er irreversibelt anonymiseret, hvilket betyder, at enkeltindivider ikke kan identificeres. Al personlig information fjernes og løsningen er i fuld overensstemmelse med Persondataforordningen (GDPR).

 

Crowd Insights - til kommuner og virksomheder

Med Crowd Insights kan I nemt få øje på mønstrene fx i byen, i trafikken eller til events. I kan få at vide, hvor mennesker opholder sig, hvordan de bevæger sig, og hvor de tager hen. Med Crowd Insights kan vi hjælpe jer med at tage datadrevne beslutninger om alt fra byplanlægning og trafikstyring til afholdelse af events. Crowd Insigths kan fx bruges til rejseanalyse, lokationsanalyse og bevægelsesanalyse.

 

De bedste beslutninger tages på baggrund af data

Crowd Insights kan bruges til transport, byplanlægning, lokalplanlægning, turisme og events, handel og markedsanalyse. Du kan undersøge, hvordan en specifik målgruppe bevæger sig og lave en målgruppeanalyse ud fra dette. Oplev fordelene ved en løsning, der kan benyttes af både kommuner og virksomheder, som og giver dig data til at træffe informerede beslutninger baseret på indsigt. Crowd Insights giver dig data ud fra fuld geografisk dækning. Dét er værdifuld forretningsviden, der, historisk, aktuelt og kontinuerligt, kan anvendes til strategisk målsætning og målbar indvirkning af udviklingstiltag.

Det har aldrig været lettere at tage velinformerede beslutninger baseret på relevant data. Forstå hvordan trafikken bevæger sig, hvor mennesker samles, og hvordan byens puls ændrer sig afhængigt af events, årstider og tidspunkter på dagen.