Femilet

Femilet

IT binder vores forretning sammen

IT binder vores forretning sammen

Lingerifirmaet Femilet er for længst trådt ind i modeverdenen med dens tårnhøje krav om altid at tilbyde det sidste nye.

Hurtig support og nem adgang til de nyeste lagervarer og billeder er et must. Telias MPLS-netværk er både de 29 butikkers hovednerve og hovedkontorets styringsværktøj.

Time for time følger hovedkontoret i Ikast omsætningen i samtlige Femilet-butikker i Danmark. Det er snart ti år siden, Femilet besluttede sig for et MPLS-netværk fra Telia, og i dag er netværket helt centralt for hele forretningen: Hurtig support og kommunikation mellem hovedkontoret og butikkerne har givet alle fleksibilitet og effektivitet i arbejdsgangen og betjeningen af kunderne.

Hurtig effektiv hjælp

"Vi har fået et meget stabilt og sikkert netværk fra Telia. Det har betydet rigtig meget for vores organisation, især fordi vi på hovedkontoret har fået helt styr på alle butikkerne. Vi får alle oplysninger med det samme, og vi kan reagere med det samme. Jeg kan som IT-ansvarlig f.eks. overtage butikkens netværk, se hvad de laver og hjælpe dem hurtigt," fortæller Lars Kragelund, som er IT Manager hos Femilet.

Dankort og kommunikation i samme netværk

Også butikkernes dankort-terminaler kører via MPLS-netværket med direkte forbindelse til NETS, som er det tidligere PBS. Det er et lukket og krypteret system med en høj sikkerhed i forhold til både personlige oplysninger og drift. "For os er det en betydelig besparelse, at vi kan samkøre kommunikation og dankort-betaling i ét og samme netværk. Og så er det yderst få nedbrud, vi har oplevet gennem de snart 10 år, vi har brugt Telia. Det har nærmest kun været eksterne nedbrud, hvor et kabel er gravet over – og det kan man jo ikke rigtig gardere sig imod", siger Lars Kragelund videre.

Enkel tilkobling

Når en ny butik skal tilsluttes netværket, er det samme enkle procedure hver gang: Et skema med den nye adresse udfyldes og sendes til Telia. "Telia er hurtige, når det gælder om at få en ny butik koblet på. Så kører den nye butiks netværk fra dag 1, og vi kan følge butikken med samme. Men Telia har jo også erfaringen, da de jo var en af de første herhjemme, der tilbød disse netværk. Efterfølgende er de også de eneste, der tilbyder løsningen til en ordentlig pris", slutter Lars Kragelund. Udover MPLS-netværket har Femilet også valgt Telias fastnettelefoni med Kollagakald, der fx betyder, at den enkelte butik ringer gratis til distriktschefen, selvom han som regel er på farten og på mobil. Det har givet mere luft i budgettet, fordi Femilet betaler en lav fast månedlig ydelse, som er nem at kalkulere med.

  • Dansk undertøjsfirma med hovedkontor i Ikast og produktion i Hong Kong og Kina
  • Blev etableret af brødrene Krøjgaard i 1923 og opkøbt af Thygesen Textile Group i starten af 1990’erne
  • I Danmark: 29 butikker og knap 300 multibrand butikker med en medarbejderstab på i alt 162. Største eksportmarkeder er Norge og Holland.
  • Årlig omsætning på ca. 110 mio. kr.
  • TeliaSonera DataNet
  • Telia Internet Fiber
  • Telia ISDN30
  • Telia Fastnet Erhverv
  • Telia Mobiz
  • Kollegakald

"Telia løser opgaverne hurtigt"

"Telia har erfaringen – og driftsikkerheden"

"vi er rigtig glade - på 10. år"

"Med Telias netværk er det nemt for os at give butikkerne support"

Book et uforpligtende møde hos Telia, hvor vi sammen finder ud af, hvordan vi styrker din virksomheds tele- og dataløsning.