Q8

Q8

Telefoni på brugerens præmisser

Telefoni på brugerens præmisser

Omtanke for kunder og medarbejdere er Q8's kerneværdi.

Det er derfor helt naturligt, at Telias telefoniløsning er en favorit hos såvel ledelsen som medarbejderne i Q8.

Alle har fuld fleksibilitet og frihed over sin telefon – og det er jo netop omtanke for den enkelte medarbejder.

Når man er et stort internationalt olieselskab, der opererer 24 timer i døgnet hele ugen og har et dedikeret døgnåbent call-center, så er man afhængig af sin telefoniløsning. Målet om en balance mellem arbejdsliv og privatliv har for den enkelte sælger og medarbejder i Q8 en særlig betydning, fordi man i princippet kan få en kunde i røret på alle tidspunkter.

Fleksibel løsning for alle

"Telias ISDN 30 løsning til vores telefonomstilling giver os alle en fleksibilitet og en sikkerhed for, at opkaldene til kontoret bliver sendt de rigtige steder hen, når man for eksempel er på farten eller har fri. Vi har også nogle ubemandede omstillingsanlæg, hvor Telia har forstået vores behov og kommet med mere specialiserede løsninger", fortæller Jesper Hagenow, som er IT Drift-manager hos Q8.

En anden favorit hos medarbejderne er hjemmearbejdspladsen, hvor små 200 af Q8's medarbejdere er koblet til virksomhedens netværk hjemmefra. Adgangen til nettet er sikker og hurtig, og giver igen den enkelte medarbejder en større fleksibilitet i arbejdet.

Styr på udgifterne

For Q8 er hurtig support og høj driftsikkerhed, både hvad angår telefoni og bredbånd, afgørende. Derfor har virksomheden indgået en Service Level Agreement med Telia, der i sidste ende også betyder bedre kontrol med udgifterne:

"For os er det meget vigtigt, at vi i en vis udstrækning kan kontrollere omkostningerne. Det kan vi med Telia gennem de forskellige abonnementstyper, de tilbyder", siger Jesper Hagenow

På tværs af landegrænser

Jesper Hagenow fik opgaven med at skifte til en ny teleleverandør i 2007. Valget faldt dengang på Telia på grund af økonomi og den tekniske løsning, men for Q8 er der i dag også andre aspekter, der er vigtige for det fremtidige samarbejde.

"Vores ønsker for den nærmeste fremtid handler meget om, at vi får fleksibilitet også på tværs af landegrænser. Det er vigtigt, at vi har en leverandør, der forstår dette og ser mulighederne for et skandinavisk samarbejde. Og det gør Telia", slutter Jesper Hagenow.

  • Ejet af Kuwait Petroleum Corporation og drives af det danske selskab Kuwait Petroleum Denmark A/S
  • Blandt de fire største olieselskaber i Danmark I Danmark:177 bemandede servicestationer, 58 automatanlæg, 1 hovedkontor i Birkerød, 3 lagre og 40 kørende sælgere – i alt en medarbejderstab på 2000.
  • Fejrede i 2008 sit 25 års jubilæum på det danske og europæiske marked
  • Mobiz
  • Link
  • Lan
  • Mobil Surf
  • ISDN30
  • Fastnet
  • Bredbånd
  • Mobilt Bredbånd
  • Hjemmearbejdspladser

"Telia er stor, men innovativ"

”Telia forstår vigtigheden af at servicere kunden”

”Vi får fleksibilitet, som vi vil have det”

”Vi har en telefoniløsning på brugerens præmisser”