Overdragelse af mobilabonnement

Inden du udfylder formularen:

Som udgangspunkt tager det op til 24 timer at behandle og gennemføre overdragelsen. I nogle tilfælde kan det tage op til 14 hverdage.

Skulle der være forlænget behandlingstid, vil du modtage besked herom på sms.

Når overdragelsen er bestilt, skal du være opmærksom på følgende:
 

  1. Der sendes en mail til afgiveren af nummeret, hvor der skal gives elektronisk signering for overdragelsen
  2. Herefter sendes der en mail til modtageren af nummeret, hvor der også skal gives en elektronisk signering for overdragelsen
  3. Begge parter har samlet 14 dage til at signere
  4. Signeringen sker igennem Scrive.
  5. Når der er overdraget:
  • ny ejer opkræves fra datoen, der er overdraget på regning, der kommer i næste måned
  • ny ejer opkræves et overdragelsesgebyr på 80 kr. eks. moms, også på ovenstående regning
  • ny ejer overtager alle aftaler, herunder aftaleperioder.

Hvem kan jeg overdrage til?

Du kan overdrage dit abonnement og nummer til personer, som

  • er fyldt 18 år
  • har fast adresse i Danmark
  • ikke har ubetalte regninger hos Telia
  • kan kreditgodkendes af Telia. Der er restriktioner, hvis vedkommende er registreret i RKI.

Bemærk: Hvis det ikke er muligt at overdrage dit nuværende abonnement, vil du få tildelt et tilsvarende i indhold og pris. Herefter kan du altid ændre abonnementet på din selvbetjening. Har du et deleabonnement, vil det (eller de) blive ændret til et hovedabonnement. Du kan ændre det tilbage på selvbetjeningen efter overdragelsen.

  • Hjælp