IPA

Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar om Telia IPA aftalen

Generelt

Hvornår kan jeg bestille ny telefon?

Man kan to gange om året tilkøbe telefoner til specialpriser på denne aftale. Dog tidligst 12 måneder efter sidste køb af telefon. 


Gå til oversigten med telefoner

Jeg har fået ny adresse. Får Telia automatisk besked?

Nej, Telia får ikke automatisk besked om adresseændringer, så du skal informere om det via IPA kontaktformularen.

Kan jeg købe telefoner via afbetalingsordning eller dele omkostning op?

Nej, telefoner, der købes via IPA aftalen, opkræves via telefonregningen på én gang (normalt på 1. regning efter modtagelse af telefonen)

Jeg ønsker at ændre mit IPA abonnement, hvad gør jeg?

Hvis du ønsker at ændre på dit abonnement, bedes du udfylde IPA kontaktformularen.

Jeg ønsker at flytte væk fra Telia IPA aftalen, hvad gør jeg?

Hvis man ønsker at fllytte sit nummer fra IPA aftalen til en anden udbyder eller til et Telia Privat abonnement, skal du kontakte det selskab, som du ønsker at overgå til. Som IPA-bruger er du registreret i dit eget navn. Det er derfor kun dit eget navn, der skal stå som ejer af dit telefonnummer, når du underskriver fuldmagten til flytning af et nummer. Bemærk i øvrigt at al kontakt omkring flytning af et nummer, håndteres af den operatør, som nummeret skal flyttes til. Vær OBS på at hvis du har købt en telefon, så har du binding i 12 måneder, og du vil derfor blive opkrævet restbinding, hvis du flytter dit nummer inden for de 12 måneder.

Hvor længe er mit abonnement bundet?

Dit abonnement er bundet i 12 måneder fra oprettelsestidspunktet eller 12 måneder fra sidste tilkøb af telefon. Vær opmærksom på at hvis du har købt en telefon, så har du binding i 12 måneder, og du vil derfor blive opkrævet restbinding for perioden, hvis du siger aftalen op før denne løber ud. Opsigelsesvarslet for IPA-aftaler er 1 måned. Hvis man ønsker at flytte fra IPA til anden udbyder, så skal du kontakte kundeservice på 60 20 10 30, inden man forsøger at flytte nummeret, ellers vil du automatisk blive opkrævet et gebyr på regningen.

Forstå din regning

Er priserne inkl. moms?

Ja, alle priser angivet på telia.dk/ipa og på oprettelsesblanketten er inkl. moms. Vær opmærksom på at telefonregningen er delt op, så priserne på abonnementet er angivet ekskl. moms - og at momsbeløbet fremgår i bunden. Der er ingen oprettelsesomkostninger. 

Hvor ofte får jeg en regning?

Du vil altid modtage den første faktura uanset beløbets størrelse. Herefter får du først en regning, når den er over 250 kr. Det er ikke nødvendigvis hver måned, du får en regning fra os, da vi først sender regninger ud, når det samlede beløb er over 250 kr. Dog sender vi mindst en regning hver 3. måned.

Køb via mobil - Hvad betyder det?

Services bestilt via sms som f.eks. spil, ringetoner eller deltagelse i konkurrencer vil fremgå her. Det er muligt at tilmelde sig løbende modtagelse af nyheder, vittigheder og andet via internettet, der efterfølgende opkræves på din mobilregning. 

Andet - momsfrit - Hvad betyder det?

Her opkræves der for afdrag på kreditaftaler, donationer til velgørenhed og rykkergebyrer. Har du købt en sms-billet til bus/tog, vil den også fremgå her.

Special- og servicenumre - Hvad betyder det?

Hvis du f.eks. ringer til Oplysningen/118 koster opkaldet en anden pris end opkald til almindelige numdre. Nogle servicenumre er momsfrie, f.eks. ved donationer. Få mere info om 90-numre på teleindu.dk

Kan jeg se inkluderet forbrug på regningen?

Forbrug, der er inkluderet i dit abonnement, kan du ikke se på regningen. Vi viser ikke taletid, sms, mms og data, som er inkluderet i dit abonnement. Hvis du fx har 3 timers fri tale inkluderet, viser vi kun opkald udover de 3 timer.

Kan jeg betale via Betalingsservice eller Netbank?

Du kan med fordel betale dine girokort via netbank, eller tilmelde dig Betalingsservice hurtigt og nemt. Du kan også vælge at betale din regning direkte på telia.dk uden ekstra gebyr. Dette gør du ved at logge på Selvbetjening og vælge Regning og forbrug. 

Du skal bruge dette nummer som PBS nr: 02775514 og Deb.grp.nr. 00001.
Vær opmærksom på at der opkræves et gebyr på kr. 9,75 for at betale via Betalingsservice.

Hvad er en indholdstakseret sms?

Køber du en indholdstakseret sms koster den det, der er angivet i den pågældende annonce, når du bestiller den indholdstakserede sms. Det kan være, at du deltager i en konkurrence, køber ringetoner eller abonnerer på en daglig nyheds-sms. Du betaler både for den sms du sender for at bestille servicen, samt for den sms du modtager med indholdet af servicen.

Hvorfor kan jeg ikke se min regning på selvbetjeningen, når mit nummer er opsagt?

Så snart dit nummer bliver lukket hos Telia, vil selvbetjeningen også blive lukket.

Hvordan vises sms fra udlandet?

Når du sender sms fra udlandet, vil der stå 28187000 på regningen som modtagernummer. Dette skyldes, at modtagernummeret ikke overføres fra den udenlandske operatør. Nummeret 28187000 henviser til Telias sms-central.

Er der opkaldsafgift på IPA aftalen?

Nej, der er ikke opkaldsafgift på dit IPA abonnement.

Kontakt og øvrige spørgsmål

Hvordan kontakter jeg Telia kundeservice og IPA?

Brug kontaktformularen for specifikke henvendelser vedr. dit IPA-abonnement.
Få hjælp til opsætninger og andre generelle kundeservicespørgsmål hos VIP Kundeservice Erhverv: 60 20 10 30 eller på telia-ipa@telia.dk.

SIM-kort kan hentes i Telia butikker eller ved at kontakte Kundeservice Erhverv: 60 20 10 30.

Du kan nu selv skifte SIM-kort og meget mere via Selvbetjening. 

Du kan kontakte IPA ved at skrive til denne mailadresse: OJYL-IPA-Telefon@politi.dk - Denne skal kun benyttes ved spørgsmål direkte til IPA - og ikke angående dit abonnement osv., her kontakter du i stedet Kundeservice, som beskrevet herover.

Jeg skal skifte SIM-kort, hvad gør jeg?

Telia leverer SIM-kort, der passer til alle typer mobiltelefoner, som flyttes ind i IPA-aftalen. Har du en telefon, der ikke passer med dit eksisterende SIM-kort, kan du få udleveret et i en Telia butik eller ved at kontakte Telia VIP kundeservice på 60 20 10 30.

Jeg ønsker ikke optagelse i Telefonbogen, Krak m.fl., hvad gør jeg?

Alle IPA oprettelser oprettes som standard som udeladte numre. Det vil sige, at vi ikke sender info til f.eks. 118, Krak, De Gule Sider o.lign., men at de nummervises, når du ringer ud. 

Ønskes der optagelse i disse, eller ønsker man hemmeligt nummer, kan det påføres som et ønske på oprettelsesblanketten.

Min telefon er spærret, selvom jeg har fri tale og fri sms?

Hvis du har Forbrugskontrol på dit nummer og har nået din grænse, bliver din telefon spærret for alt udgående forbrug, også fri tale og fri sms. Hæv grænsen for Forbrugskontrol, så genåbnes telefonen kort efter. Manglende betaling kan også være en årsag til spærring af dit nummer.

Hvor skal jeg sende formularen hen?

Formularen skal godkendes med nemID, og du skal herefter ikke foretage dig yderligere.

Kan jeg betale via E-boks?

Nej, det er desværre ikke længere muligt.

Kan jeg tilkøbe en forsikring til min telefon?

Nej, det er desværre ikke muligt.

Hvad gør jeg, hvis min telefon går i stykker?

Henvend dig i nærmeste Telia butik (Find adresser her). Her vil du kunne låne en telefon indtil din egen er kommet retur fra værksted. Telefonen skal afhentes i butikken igen. 

HUSK at medbringe følgeseddel på telefonen, ellers kan butikken IKKE sende den afsted.

Jeg ønsker at opsige min aftale og lukke mit nummer, hvad gør jeg?

Du skal give os besked via kontaktformularen.

Betingelser for IPA aftalen
  • IPA
  • Spørgsmål og svar