Hvis du ønsker at klage som forbruger
Hvis du vil klage over dine tjenester, produkter, regninger eller tilknyttede aftaler, skal du i første omgang kontakte Telias kundeservice på e-mail mobilprivat@telia.dk med "klage" i emnefeltet eller ved at ringe på 80 40 40 40 (privat) eller 80 10 10 10 (bredbånd). Fra udlandet kan kundeservice kontaktes på tlf. +45 28 27 00 05 (takseres som øvrige udlandsopkald til Danmark).
Telia bestræber sig på at behandle din klage hurtigst muligt og indenfor 14 dage.
Skulle du mod forventning ikke få løst din klage, kan du skrive til Telias Klagenævn på klagenaevn@telia.dk eller sende et brev til adressen: Telia, att. Klagenævnet, Holmbladsgade 139, 2300, København S.
Telias Klagenævn er etableret i november 2018 og er en særlig intern undersøgelsesenhed, der undersøger og kommer med udtalelser ved behandling af klager af enhver art.
Hvis du herefter fortsat er uenig i afgørelsen, kan du henvende dig til nedenstående ankenævn.
- Hvis din klage vedrører en vare, f.eks. en mobiltelefon, kan du klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Nævnenes Hus (naevneneshus.dk).
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
- Hvis din klage f.eks. vedrører din regning eller dit abonnement, kan du klage til Teleankenævnet, Axeltorv 6, 3. sal, 1609 København V, tlf. 33 18 69 00, www.teleanke.dk.
- Hvis dit køb er foretaget online på Telia´s webshop, kan du også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du finder klageportalen her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/