Hjælp til køb af taletid

Hjælp til køb af taletid

Du kan købe taletid til Telia Talk og Ringo her.

For at købe taletid skal du igennem følgende trin:

Trin 1


Indtast det mobilnummer, du vil købe taletid til
Vi beder dig taste mobilnummeret to gange. Det beskytter dig mod tastefejl. Vær omhyggelig. Hvis du taster det forkerte mobilnummer, kan det være tidskrævende at få pengene tilbage efter betalingen er gået igennem. Kontakt kundeservice på 80 40 40 40, hvis der er sket en fejl.

Indtast din e-mail adresse
Vi sender dig en kvittering til dig efter betalingen er gået igennem. Derfor skal vi bruge din e-mail adresse.

Vælg betalingsform
Du kan vælge, om du vil betale med betalingskort eller bruge eBetaling via Nordea. Du kan også vælge at tilmelde dig en af de tre optankningsservices: Automatisk optankning, Månedlig optankning eller Mobil optankning. Med Automatisk optankning sikrer du at du aldrig løber tør for taletid, mens du med Månedlig har 100% styr på hvad du bruger hver måned. Med Mobil optankning har du valg friheden til at tanke op når du er på farten og kan selv vælge beløb fra gang til gang.

Til køb af taletid via telia.dk er det muligt at benytte Dankort, VisaDankort, Visa samt Nordea eBetaling. Det er således ikke muligt at benytte Mastercard. Endvidere er det kun muligt at benytte kreditkort udstedt i Danmark. Af sikkerhedsmæssige årsager er det kun muligt at købe taletid én gang i døgnet via telia.dk. Såfremt du vil købe taletid oftere end dette, kan du købe taletidskort hos en af vores mange forhandlere. Taletidskort kan bl.a. købes hos: tankstationer, supermarkeder, kiosker, 7-Eleven, DSB butikker, grønthandlere og kiosker.

Trin 2


Vælg beløb
Du kan købe taletid for 100, 200, 300 eller 400 kr. pr. gang.

Indtast kortoplysninger
Hvis du har valgt at betale med betalingskort, skal vi bruge dine kortoplysninger. Hvis du betaler med Visa eller Dankort, så husk at indtaste dine kontrolcifre, ellers går købet ikke igennem.

Når du handler med betalingskort på internettet, skal du være opmærksom på tre ting:
1. Det nummer, du skal opgive, er dit kortnummer og ikke dit kontonummer. Kortnummeret har 16 cifre og findes som regel på forsiden af dit kort.
2. Husk at angive betalingskortets udløbsdato.
3. Angiv betalingskortets 3 kontrolcifre, som findes på bagsiden af kortet.

Indeholder dit kreditkortnummer kun 11 cifre, kan det ikke anvendes til betaling på internettet. Henvend dig til din bank eller pengeinstitut for yderligere oplysninger.

Sikkerheden kommer først
Du kan være tryg ved at handle hos Telia. Alle data fra denne side sendes krypteret med softwareløsninger certificeret af PBS. Pengene trækkes først fra din konto, når taletiden er aktiv på din mobiltelefon.

Trin 3


Kvittering
Vi sender automatisk en kvittering til den e-mail adresse, du opgav under trin 1. Vi anbefaler dog alligevel, at du printer og gemmer kvitteringen. Du kan få brug for oplysningerne ved senere henvendelse.
Din e-mail adresse bruges udelukkende til fremsendelse af kvittering efter køb.
Har du købt taletid til dig selv, kan du også se en oversigt over indsat taletid, ved at logge på Selvbetjening og vælge menuen "Købt taletid".

Spørgsmål og svar


Hvor hurtigt går bestillingen igennem?
Har du købt taletid, vil den blive leveret til din telefon i løbet af købsprocessen. Du modtager en SMS omkring taletidskøbet inden for 2 minutter.

Hvordan er sikkerheden i Telia butikken på internettet?
Telia bruger Secure Socket Layer (SSL) for at garantere dig maksimal sikkerhed. Det betyder, at alle oplysninger og detaljer, der vedrører dit kreditkort, bliver krypteret med en sikkerhedsnøgle, før de overføres til PBS. Vi undersøger desuden, om kreditkortet er stjålet eller misbrugt inden beløbet overføres.
Du kan læse mere om sikkerhed ved internetbetaling på www.forbrugersikkerhed.dk.

Der opstod et problem under betalingen?
Det er muligt, at forbindelsen til PBS er ude af drift og at din transaktion ikke blev gennemført. Det betyder, at din ordre er blevet afbestilt og at du ikke modtager nogen opkrævning. Du er meget velkommen til at forsøge igen senere.

Fortrydelse
Udbetaling af indestående på taletidskontoen følger de alm. regler for udbetaling. Se betingelserne for dit taletidsprodukt.
Du kan altid kontakte kundeservice på 80 40 40 40.