Telia taletidskort

taletidsprodukter udgår - her er dine muligheder

Vi stopper salget af taletidsprodukter d. 28/2-2017. Som taletidskunde har du mange muligheder for at beholde dit nummer og skifte over til et andet produkt. Click here for English version.

Vi stopper salget af taletidsprodukter d. 28/2-2017. Som taletidskunde har du mange muligheder for at beholde dit nummer og skifte over til et andet produkt. Click here for English version.

Hos Telia har vi valgt at stoppe salget af taletidsprodukter, fordi vi ønsker at give dig den bedst mulige service - både når du møder os i vores butikker, online og i kundeservice. Desværre har vi ikke kunne give vores taletidskunder den samme gode service som vores andre kunder, fordi taletidskunder som oftest er anonyme. Samtidig er taletidsprodukterne desværre en underskudsforretning for os.

Derfor lukkede vi for salg af alle vores taletidsprodukter både i fysiske butikker og online den 28/2-2017. Det er fra denne dato heller ikke længere muligt at aktivere startpakker eller optanke taletidskort.

Den 30/4-2017 kl. 23:59:59 lukkes selve netværket for vores taletidsprodukter, hvorefter det ikke længere er muligt at bruge et taletidsprodukt fra Telia.

Som taletidskunde kan du sagtens beholde dit nuværende nummer. Du kan vælge at flytte dit nummer til et af vores abonnementer eller skifte til et andet selskab. Læs mere i afsnittet 'Dine muligheder'. 

Tidslinje

  1. Fra den 7/2-2017 sendte vi en sms til alle med et Telia taletidsprodukt, hvor vi informerede om nedlukningen.
  2. Fra den 28/2-2017 er det ikke længere være muligt at købe startpakker eller optankningskort til taletid - hverken i fysiske butikker eller online. Det er dog muligt at optanke taletidskort købt før d. 28/2-2017 ved at ringe til os i kundeservice på 82 33 61 25.
  3. Den 30/4-2017 lukker vores taletidsplatform ned. Det betyder, at alle Telia taletidsnumre vil blive inaktive, og at taletid ikke længere kan bruges. Ønsker du at beholde dit nummer, kan du læse mere nedenfor.

Dine muligheder

Få overført dit taletidsnummer til abonnement

Vil du fortsætte med at bruge Nordens bedste netværk, kan du som taletidskunde få overført dit nummer til et af vores abonnementer. Du kan både vælge abonnement eller abonnement plus en ny lækker mobil.

Vi sørger for, at din saldo på taletidskortet bliver lagt som et tilgodehavende på dit nye abonnement.

For at overføre dit taletidsnummer til et abonnement skal du kontakte os på 82 33 61 25 eller besøge os i en af vores butikker.

I butikkerne står kaffen og vores kompetente rådgivere klar. Rådgiverne sørger for overflytningen dit nummer og hjælper dig med at finde et abonnement, der passer til dine behov. Så tøv ikke med at besøge os i din lokale Telia-butik - vi står klar til at hjælpe. Vi glæder os til at se dig.

Få udbetalt din saldo fra din taletidskonto

Du kan få udbetalt din resterende saldo på dit taletidskort imod et administrationsgebyr på 50 kr. Hvis du vælger at få udbetalt din resterende saldo, er det vigtigt, at du gemmer dit taletids-simkort, så det kan blive sendt tilbage til os. Ønsker du at få udbetalt din resterende saldo på din taletidskonto mod et gebyr på 50 kr., skal du kontakte kundeservice på 82 33 61 25.

Nummerflytning til andet selskab

Det er muligt at flytte dit taletidsnummer til et andet teleselskab. Vil du flytte dit taletidsnummer til et andet selskab, skal du kontakte selskabet, du ønsker at flytte til. Hvis du ønsker flytning til et andet teleselskab, skal du gøre det senest den 15/4-2017, da der i nogle tilfælde kan gå op til 14 dage, før nummerflytningen går igennem.

Det er ikke muligt at bestille en flytning af et taletidsnummer til efter den 30/4-2017, fordi Telias taletidsplatform lukker ned efter den dato.

Ring mig op om køb af mobilabonnement


Ønsker du at blive ringet op omkring muligheden for at ændre din taletidsløsning til et mobilabonnement, kan du bruge formularen herunder. Du er også velkommen til at komme ned i en af vores butikker. Så hjælper vi dig sikkert igennem skiftet.

Find min nærmeste butik

Find min nærmeste butik

Find og besøg din nærmeste Telia-butik. Her kan du få hjælp til at flytte dit nummer til et abonnement, der passer til dig.

Ofte stillede spørgsmål


Hos Telia er du som kunde i centrum. Det er en vigtig del af vores DNA, som vi ikke går på kompromis med. Fordi taletidskunder oftest er anonyme, er det ikke muligt at have en god relation. Desuden er taletidsforretningen hos Telia ikke længere rentabel. Derfor har Telia valgt taletidsprodukterne fra.

Telia stopper salget af taletidsprodukter den 28/2-2017.

Telia lukker for taletidsplatformen den 30/4-2017 kl. 23:59:59.

Derefter er det ikke længere muligt at anvende Telia-taletidssimkort. 

Du skal gemme taletidssimkortet, hvis du vil have udbetalt saldoen på din taletidskonto. Taletidssimkortet skal nemlig sendes til Telia, før en udbetaling kan lade sig gøre.

Du kan som taletidskunde få overført dit nummer til et af vores gode abonnementer. Du kan vælge et selvstændigt abonnement, eller du kan vælge at få en ny lækker telefon sammen med dit nye abonnement. 

Vi sørger for, at din saldo på taletidskortet kommer med over på abonnementet, så du får dit tilgodehavende.

Du kan få udbetalt din saldo på dit taletidskort imod et administrationsgebyr på 50 kr.

Det er muligt at flytte et taletidsnummer til et andet teleselskab. Vil du flytte dit taletidsnummer til et andet selskab, skal du kontakte selskabet, du ønsker at flytte til. Hvis du ønsker en flytning, skal du gøre det senest d. 15/4-2017, da der i nogle tilfælde kan gå op til 14 dage, før nummerflytningen går igennem. Bestiller du en nummerflytning, hvor taletidsnummeret bliver flyttet efter den 30/4-2017, kan flytningen ikke lade sig gøre.

Nej, efter den 28. februar 2017 er det ikke muligt at aktivere startpakker.

Du kan optanke dit taletidskort indtil d. 30. april 2017.