Vilkår for Mit Telia Match

Vilkår for Mit Telia Match

Vilkår for Mit Telia Match

Det er vigtigt, at du giver dig tid til at læse vilkårene for Mit Telia Match, inden du tilmelder dig. Du skal vide, hvad du siger JA til.

1.       Tilmelding til Mit Telia Match

Du skal have et Telia kundenummer, en e-mailadresse og være mindst 15 år for at kunne tilmelde dig Mit Telia Match.

For at kunne levere Mit Telia Match til dig, er det en forudsætning, at du har afgivet alle 3 samtykker, da vi ellers ikke kan give dig den personlige service og oplevelse, som er indeholdt i Mit Telia Match.

For at ændre dine Mit Telia Match indstillinger er det nødvendigt, at du opretter en Mit Telia profil.

Du kan når som helst afmelde Mit Telia Match ved at klikke Afmeld i bunden af de e-mails, du modtager fra Mit Telia Match, ved at logge på Mit Telia og ændre dine profilindstillinger eller ved at skrive til mobilprivat@telia.dk

2.       Vi kontakter dig med følgende:

a)       Ved at give samtykke til direkte markedsføring siger du JA til, at vi må kontakte dig med følgende:

  • Tips til at vælge og bruge dine services
  • Råd og vejledning vedr. dit abonnement og forbrug
  • Gode tilbud på tv-, mobil- og bredbåndsprodukter, services og tilbehør
  • Særlige fordele og rabatter på oplevelser, fx invitationer til forpremierer i biografen og rabatter på bl.a. rejser, biograf-, koncert- og teaterbilletter
  • Konkurrencer og lodtrækning om fede præmier, fx nye smartphones, tablets og oplevelser i bl.a. Telia Parken og på festivaler

Vi kontakter dig primært på e-mail. Du kan også vælge, at vi må ringe og sms/mms´e til dig, om vi må vise notifikationer til dig på din skærm, og at vi må kontakte dig via sociale medier (fx Facebook).

b)      Ved at give samtykke til at vi må analysere og bruge dine kundedata, kan vi målrette vores kommunikation og tilbud til dig, så de matcher dit behov og forbrug. På den måde kan vi gøre vores markedsføring mere relevant for dig.

c)       Ved at give samtykke til at vi må analysere og bruge din brugeradfærd på vores websites, kan vi målrette vores kommunikation og tilbud til dig, så det matcher dine interesser og præferencer. Det vil sige ud fra, hvilken adfærd du har på vores websites, kan vi sammensætte en relevant markedsføring til dig

3.       Sådan kontakter vi dig

Det er mest almindeligt, at vi sender dig e-mails, men somme tider benytter vi også andre kontaktformer.  

  • E-mail: Vi kontakter dig hovedsageligt via e-mail. Denne kontaktform kan derfor ikke fravælges.
  • Sms/mms: Indimellem sender vi dig en sms eller mms, hvis det bare lige er en hurtig besked.
  • Notifikationer: Disse fungerer lidt ligesom sms’er og popper op på din skærm, når du besøger Telias website
  • Sociale medier: Somme tider lægger vi et opslag op på sociale medier, fx Facebook. Vi poster dog aldrig noget på din personlige væg. Du vil udelukkende se beskeden i dit nyhedsfeed sammen med de øvrige nyheder.
  • Telefon: En sjælden gang imellem kan vi have behov for at tale med dig personligt, fx hvis vi vil give dig et særligt godt tilbud, hvor det er nødvendigt, at vi taler med dig først.

Du kan altid tilpasse dine indstillinger og de kontaktformer, vi må benytte, på Mit Telia under ”Profil”.

 

4.       Sådan behandler vi dine data i Mit Telia Match

Det er Telia Danmark, filial af Telia Nättjänster Norden AB, CVR. 20367997, der er dataansvarlig efter de gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.

Når du tilmelder dig Mit Telia Match, giver du os tilladelse til at behandle dine oplysninger til gavn for dit medlemskab. Dine oplysninger bliver kun brugt i et segmenteringsøjemed, så vi kan målrette vores service og markedsføring til dig, baseret på dine data (som beskrevet i 2b og 2c). Vi deler dem ikke med andre virksomheder eller personer uden for Telia Danmark.  

 

5. Vi behandler følgende oplysninger om dig:

a) Når du siger JA til, at vi må kontakte dig vedr. dit abonnement og forbrug, gode tilbud samt særlige fordele, behandler vi følgende oplysninger:

  • Dine kontaktdata: navn, e-mailadresse og telefonnummer.

b) Når du siger JA til, at vi må analysere og anvende dine kundedata til at give dig målrettet rådgivning og tilbud, som matcher dine behov, behandler vi følgende oplysninger om dig:

  • Generelle kundedata. Det vil sige alle de oplysninger, vi har om dig som Telia-kunde. Fx dit abonnement, hvor længe du har været kunde hos os, regningsinfo, alder, hvilke services du har tilkøbt (fx Spotify, HBO, Storytel m.v.), varekøb hos os mv.
  • Forbrugsdata, dvs. hvor mange sms’er og mms’er du sender og modtager, hvor meget du taler i telefon, og hvor mange gigabyte data du bruger (fx for at kunne rådgive dig om andre abonnementer, som matcher bedre til dit forbrug), samt om du ofte har forbrug i udlandet (fx for at kunne rådgive dig om andre abonnementer, som giver dig billigere telefoni og data i udlandet).

c) Når du siger JA til, at vi må analysere og anvende din brugeradfærd på vores websites samt ved vores beskeder til dig, for at få så personligt og relevant indhold og tilbud som muligt, anvender vi følgende oplysninger om dig:

  • Oplysninger om hvilke sider du besøger på Telias website, hvad du klikker på samt hvilke produkter, du evt. lægger i kurv.
  • Hvilke beskeder (e-mails, sms/mms, notifikationer) du modtager, åbner og evt. klikker i. Det kan fx være, hvis du aldrig åbner e-mails der handler om konkurrencer – så stopper vi med at sende dig e-mails med konkurrencer, fordi du ikke virker interesseret i dette emne.

 

Når du færdes på Telias websites gælder Telias Privatlivsinformation i tillæg til disse betingelser.

Vi bruger dine oplysninger til at give dig personlig service og flere fordele, baseret på dine individuelle behov og præferencer. Hvis vi har din tilladelse, kan vi sætte os ind i, hvad der kunne være interessant for dig og derved matche vores kommunikation og tilbud til dine interesser og behov.