Teknikerbesøg

Teknikerbesøg

Generelt om teknikerbesøg

Når du gennemfører din bestilling her på telia.dk kan vi ud fra den adresse du opgiver vurdere, hvilken bredbåndshastighed der kan leveres til adressen. I visse tilfælde kan det dog ske, at der er brug for et teknikerbesøg. Det kan f.eks. være fordi der mangler telefonstik på adressen.

Er et teknikerbesøg påkrævet, vil du få tildelt en teknikertid og få oplyst denne i det velkomstbrev, du modtager fra Telia via e-mail.

Vil du ændre din teknikertid?

Hvis du ønsker at ændre din teknikertid, beder vi dig kontakte kundeservice på 80 10 10 10.

Det er vigtigt, at du ændrer din tid senest kl. 10.00 dagen før den tildelte tid - ellers vil du blive opkrævet for et forgæves teknikerbesøg jf. prislisten. Vi opkræver også for forgæves teknikerbesøg, hvis der ikke er nogen hjemme til at lukke teknikeren ind til den aftalte tid. Læs mere om teknikerbesøg nedenfor.

Fejlretnings-tekniker

Er der behov for en tekniker, afhænger prisen af hvad der skal laves. Her på siden kan du læse, hvad de forskellige typer teknikerbesøg koster, og hvad der er inkluderet i prisen.

Forgæves teknikerbesøg

Såfremt teknikeren kører forgæves den aftalte tid/dag, vil det blive faktureret.
Pris 695,- inkl. moms

Unødig fejlmelding

Såfremt teknikeren ingen fejl finder eller får tilsluttet Telias gateway korrekt, hvorefter det virker, vil besøget blive faktureret.
Pris 695,- inkl. moms

Indvendig reparation

Såfremt teknikeren skal ind på adressen for at reparere et telefonstik eller lignende, og det er en opgave teknikeren kan nå at udføre indenfor 20 minutter, vil startprisen ligge på:
Pris 695,- inkl. moms

Bemærk! Hvis teknikeren ikke kan løse opgaven indenfor ovenstående tidsrum, eller mangler de nødvendige ressourcer, skal der oprettes bestilling af en installationstekniker via telefonisk samtale med Telia Teknisk Support.

Udvendig reparation

Det samme som ved indvending reparation, dog på ydersiden huset/installations adressen.
Pris 695,- inkl. moms

Bemærk! Hvis teknikeren ikke kan løse opgaven indenfor ovenstående tidsrum, eller mangler de nødvendige ressourcer, skal der oprettes bestilling af en installationstekniker via telefonisk samtale med Telia Teknisk Support.

Installationstekniker

Denne type tekniker har en startpris på 1.195, - inkl. moms, og bliver benyttet i følgende situationer:

  • Opsætning af et telefonstik
  • Flytning af et telefonstik
  • Hvis en fejlretningstekniker ikke kan løse opgaven

Startprisen inkluderer et telefonstik, kabeltræk på 10 meter og en times arbejde. Er der behov for yderligere arbejde vil teknikeren oplyse en pris, der afhænger af opgavens type.

Teknikerbesøg Ekspres (straks-tekniker)

Er en fejlretningstekniker, som påbegynder fejlretning indenfor 3 timer. Gælder både hverdage og weekender.
Pris hverdage i perioden 08 til 16: 1.500,- inkl. moms
Pris hverdage i perioden 16 til 08: 2.500,- inkl. moms
Pris weekender og helligdage: 2.500,- inkl. moms

Har du problemer med dit bredbånd, tv eller fastnet?

Hvis du ikke kan få din bredbåndsforbindelse til at fungere, er du velkommen til at kontakte Teknisk support på 80 10 10 10.
Se åbningstider her