Nummerflytning

Nummerflytning

Hvis du flytter til Telia fra et andet teleselskab, kan du tage dit mobilnummer med. Du kan lave nummerflytningen på vores webshop.

Læs uddybende oplysninger inden du går i gang eller forsæt til afsnittet Sådan gør du.

Download nummerporteringsskema
Download vejledning nummerporteringsskema

Uddybende oplysninger

Når du ønsker at flytte dit mobilnummer har du to muligheder.

1. Du kan frit vælge, hvornår du vil flytte dit nummer

Når Telia beder om at få dit nummer flyttet, vil det ske på den dato du ønsker at flytte dit nummer, dog tidligst til den førstkommende arbejdsdag. Dette kaldes en ønskedato nummerflytning

Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at flytte dit nummer til en ønsket dato, så skal du ikke vente på at din eventuelle binding eller opsigelsesperiode udløber. Dit gamle teleselskab har mulighed for at sende dig en slutfaktura, da du er forpligtet til at overholde bestemmelserne om bindings- og opsigelsesperiode i den kontrakt, som du har indgået med dem.

Du skal ligeledes være opmærksom på, at du kan blive dobbeltfaktureret, dvs. betale til dit gamle teleselskab indtil din binding eller opsigelsesperiode udløber, og betale til dit nye teleselskab for dit nye abonnement fra den dag du har flyttet dit nummer.

2. Du kan flytte dit nummer, når din bindings- eller opsigelsesperiode er udløbet

Dette kaldes en nummerflytning efter endt bindings- og opsigelsesperiode. Vælger du dette vil dit nummer blive flyttet til Telia på den førstkommende arbejdsdag efter din bindings- eller opsigelsesperiode er udløbet, og du vil derfor ikke blive opkrævet for indfrielse af bindings eller opsigelsesperiode.

Generel information

Du kan ikke flytte dit nummer på lørdage og søndage, helligdage, d. 1.5, 5.6, 24.12 og 31.12. Vær opmærksom på at Telia skal have igangsat nummerflytning hos dit gamle teleselskab senest kl. 16:00 arbejdsdagen før du ønsker nummeret flyttet.

Sådan gør du

  • Gå ind på webshop eller besøg en Telia butik.
  • Vælg din nye mobil og dit abonnement. Udfyld skemaet om nummerflytning.
  • Du får et nyt SIM-kort med det samme, når du køber i en butik.
  • Telia tager kontakt til dit nuværende teleselskab og anmoder om at flytte dit nummer.
  • Har du bestilt via telia.dk/webshop eller Telia Kundeservice sender vi dig et brev med nyt SIM-kort, når anmodningen er bekræftet.
  • Du får dato og klokkeslæt for, hvornår du skal skifte dit SIM-kort i mobiltelefonen ud med dit nye Telia SIM-kort.
  • Du modtager en SMS 24 timer inden, du skal skifte dit SIM-kort.
  • Du sætter dit nye Telia SIM-kort som nu bærer dit gamle mobilnummer i din mobil og ringer videre på dit nye Telia abonnement.
  • Dit gamle abonnement hos dit nuværende selskab, vil automatisk blive sagt op fra den dag, dit nummer flyttes til Telia.
  • Der ligger et midlertidigt mobilnummer på dit SIM-kort, som du kan vælge at bruge indtil dit gamle nummer flyttes fra dit tidligere teleselskab.
  • Abonnementet hos Telia træder i kraft, fra det øjeblik du modtager dit Telia SIM-kort.

Kompensationsregler

Du har ret til kompensation hvis:

  • Dit nummer bliver overflyttet uden din tilladelse, f.eks. hvis nummeret bliver overflyttet uden at du har accepteret/underskrevet fuldmagt.
  • Dit nummer ikke bliver overflyttet den dag, du har aftalt med din udbyder.
  • Du er uden telefoni i mere end 24 timer forårsaget af overflytningen af dit nummer.
  • Du skal selv henvende dig til det teleselskab, dit nummer er overflyttet til, hvis du ønsker kompensation. Hvis det teleselskab er Telia, skal du kontakte Kundeservice på 80 40 40 40.

Er der tale om misbrug, som nummerflytning af dit nummer uden din tilladelse, kan du også henvende sig til det teleselskab, der har afgivet dit nummer.

Takster

Overflytning af nummer uden din tilladelse: 500 kr. (engangsbeløb).

Forsinkelse af overflytning af nummer: 50 kr. for første dag, 5 kr. pr. efterfølgende dag(e)

Uden telefoni i mere end 24 timer forårsaget af overflytning af nummer: 50 kr. for første dag, 50 kr. pr. efterfølgende dag(e)

Taksterne er gældende pr. nummer og maksimalt 100 numre. Ved kompensation for over 100 numre, skal du kontakte Telia på 80 10 10 10.

Telia har ret til at tilbageholde 5 pct. af det berettigede kompensationsbeløb til administrationsomkostninger.