Overdragelse af mobilabonnement til privatkunde

Overdragelse af mobilabonnement til privatkunde

Overdragelse tager op til 14 hverdage og koster 100 kr, som betales af den nye ejer.

Overdragelse tager op til 14 hverdage og koster 100 kr, som betales af den nye ejer.

Overdragelse af mobilabonnement


Hvis du er Telia privatkunde og ønsker at overdrage dit nummer til en anden privatkunde, skal du gøre følgende:

1. Log ind på Mit Telia.

2. Vælg 'Abonnementer'

3. Vælg nummeret du ønsker at overdrage og vælg 'Overdrag nummer'.

4. Indtast modtagerens mail og fortsæt

5. Modtageren vil modtage en mail og du får besked når nummeret er overdraget

Hvad skal jeg være opmærksom på?
Du kan overdrage dit abonnement og nummer, medmindre du har ubetalte regninger hos Telia eller er i binding. Hvis du er i binding, skal resten af din bindingsperiode betales ud, før du kan overdrage dit nummer.
Du skal samtidig være opmærksom på, at det ikke er muligt at overdrage din forsikring. Hvis du overdrager dit nummer, så bliver din forsikring automatisk afmeldt.

Hvem kan jeg overdrage til?
Du kan overdrage dit abonnement og nummer til personer, som

  • er fyldt 18 år
  • har fast adresse i Danmark
  • ikke har ubetalte regninger hos Telia
  • kan kreditgodkendes af Telia. Der er restriktioner, hvis vedkommende er registreret i RKI.

Hvordan faktureres en overdragelse?
Efter overdragelsen får du en slutregning, som dækker resten af din eventuelle bindingsperiode samt dit forbrug til og med den dag, hvor overdragelsen blev gennemført.

Den person, som du overdrager dit abonnement og nummer til, overtager desuden de økonomiske forpligtelser fra og med dagen efter, at overdragelsen blev gennemført.

Hvor lang er min fortrydelsesret?
Du har 14 dages fortrydelsesret.

Overdragelse ved dødsfald
Læs her hvad du skal gøre, hvis et abonnement skal overdrages i forbindelse med dødsfald.