Spørgsmål og svar om Taletidskort

Spørgsmål og svar om Taletidskort

Spørgsmål og svar om Telia Ringo


Det er en hurtig og nem måde at købe taletid på. Indenfor 2 minutter er pengene overført fra din bankkonto til din taletidskonto.

Du kan altid tjekke hvad du har tilbage på din taletidskonto på Selvbetjening. Vi sender dig desuden en SMS når du har mindre end 25 kr. og 5 kr. tilbage på din konto. Så kan du altid nå at fylde op, inden du løber helt tør for taletid.

Du kan få din saldo oplyst på følgende måder:

  • På forsiden af Selvbetjening eller under Dit forbrug.
  • På din mobil ved at taste: *210# og ringe op eller trykke på grønt rør.
  • Ved at ringe på 80 10 10 20 og taste 2 for saldo.

Alle saldooplysningerne er gratis.

Ja, det kan du. Du kan købe en pakke med fri sms til 79 kr. pr. måned. Sms-pakken kan købes, når du køber Ringo online eller tilmeldes på Selvbetjening efterfølgende.

Når pengene er overført til telefonen, så har du 12 måneder til at anvende beløbet. Hver gang du indsætter penge på din konto, forlænges gyldigheden af al din taletid med 12 måneder igen. Du kan stadig modtage opkald 3 måneder efter gyldighedsperiodens ophør.

Ja, hvis du har en mobiltelefon i forvejen, køber du blot en startpakke, som indeholder et telefonnummer og sim-kort.

Ja, du har mulighed for at ringe til både mobil- og fastnettelefoner samt sende sms'er og mms'er til mobiltelefoner i udlandet. Se udlandspriser.

Ja. Du kan sagtens bruge Ringo, når du rejser i udlandet (kaldes 'roaming').

Der er altid spærret for numrene 902, 903 og 904. Du kan vælge at spærre 901, 905 og 909 numrene samlet. Kontakt kundeservice

Det kan desværre ikke lade sig gøre direkte. Den eneste måde en erhvervskunde kan beholde sit nummer og overgå til Ringo på er ved først at migrere til et privatabonnement og dernæst til Ringo. Kontakt kundeservice

Nej. Der er ikke muligt at overdrage Ringo-abonnementer til andre personer.

Du behøver ikke opsige Ringo. Da Ringo er et taletidsprodukt, kan du bare lade være med at fylde flere penge på kortet, når du har brugt dét du har på det.

Selvom du i en periode ikke har mere taletid tilbage på din mobil, kan du stadig modtage opkald og beskeder fra dine venner i 3 måneder.

Ja, det kan du. Du kan endda overføre dit mobilnummer. Besøg din nærmeste Telia butik eller kontakt kundeservice på 80 40 40 40.

Ja, du kan selv bestille på Selvbetjening. Det koster 99 kr.

Nej. Telia Tirsdag er forbeholdt abonnementskunder med fast månedlig regning.

Efter 15. juni 2013 sælger vi ikke længere Ringo sekund, men er du allerede Ringo-sekundtakseret-kunde, kan du fortsat købe taletid via telia.dk.