Menu

Mobil
Internet
TV & streaming
Tilbehør
Find butik Netværk Hjælp
Kurv
Kundeservice

Reparation

Øv...noget er i stykker og skal repareres. Det er altid ubelejligt og irriterende, men vi vil gøre vores bedste for at det bliver nemt og smertefrit. Vi står altid klar til at hjælpe dig i en af vores butikker, eller hos vores kundeservice, men ved at klikke på et af emnerne nedenfor, kan du måske komme tættere på en løsning.

Hvad har du brug for hjælp til?

Vælg den kategori, der passer bedst til din situation.

Min mobil eller tablet

Tilbehør til mobil eller tablet

PC, skærme og TV

Højtalere, ure, headset, o.l.

Vare defekt ved levering

Min mobil eller tablet

Du har flere muligheder for at sende din telefon til reparation igennem os. Uanset hvilken mulighed du vælger, har vi altid en telefon du kan låne imens, din egen er på værksted.

Har du Telia Forsikring?

Har du vores forsikring, og ønsker du, at den skal dække skaden, skal du først anmelde det. Husk at have dit MitID og enhedens IMEI-nummer klar.

Prøv dette for at undgå en reparation

Er der ikke nogle fysiske skader på din telefon (smadret skærm, smadret bagside, kamera el.l.) kan du med fordel forsøge disse råd, inden du sender din telefon til reparation.

Opret reparation online

Du kan oprette din reparation online. Husk at have dit IMEI-nummer klar.

Indlevér enhed i Telia butik

Vi står altid klar til at hjælpe dig med din reparation i vores butikker.

Aflevér direkte på værksted

Gælder kun for mobiler og tablets fra Huawei eller Apple.

Husk før du indleverer din enhed:

  • Lav en sikkerhedskopi af din telefon/tablet. På værkstedet bliver alt data på enheden slettet, og det er ærgerligt at miste alle sine billeder og kontakter.
  • Slet alle koder (skærmlås o.lign.), hvis du ikke ønsker at dele den med os. Hvis du har iPhone/iPad er det særligt vigtigt at slå dette fra, da vi ellers ikke kan reparere din enhed. Ønsker du hjælp til dette, kan du gå ned i en af vores butikker eller ringe til kundeservice.
  • Hvis fejlen på din enhed opstår periodisk, er det meget vigtigt, at din telefon ikke bliver nulstillet, før du sender den ind. Teknikeren skal bruge enhedens logfiler i sin fejlsøgning, og de forsvinder, når du nulstiller den.
  • Vær opmærksom på, at selv små flænger i skærm, bagcover, kamera eller på knapper kan forhindre en reparation på reklamationsretten. Årsagen er, at man næsten altid skal pille disse dele af for at komme ind og undersøge telefonen. Hvis ikke de dele er intakte, kan teknikeren ikke sætte dem på igen efter reparationen, og derfor fjerner vi dem ikke.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har mit garantibevis/min kvittering?

Hvis du har købt din telefon eller tablet hos os, kan vi som regel finde dit garantibevis/din kvittering i vores system. Det behøver du derfor ikke tænke på, uanset om du ønsker at oprette din reparation online, eller indlevere din defekte enhed i en af vores butikker eller hos en af vores partnere.

Hvis din enhed ikke er en telefon eller en tablet, skal du selv have dit garantibevis/din kvittering med/klar. Kan du ikke finde det, kan du altid prøve at ringe til vores kundeservice eller gå ned i den butik, hvor du har købt varen, så gør vi alt, hvad vi kan for at hjælpe dig med at finde det.

Kan jeg låne en telefon, mens min egen er på værksted?

Vi har altid masser af telefoner, som du kan låne, imens din egen er på værksted. Når du indleverer i en Telia-butik, kan du samtidige låne en telefon af os.

Vi har både iPhones og Android telefoner, så du kan låne en telefon med samme styresystem, som du er vant til.  

Det koster ikke noget at låne en telefon. Vi tilbyder dig dog at forsikre lånetelefonen mod skader, imens du har den for kun 25 kr. Det er altid en god idé, hvis uheldet er ude, da du ellers skal betale for reparationen af lånetelefonen.

Hvad koster det at få repareret sin mobil eller tablet?

Hos Telia er der tre forskellige muligheder:

  • Skaden er dækket af reklamationsretten (i daglig tale ”garantien”). Er der ikke en fysisk skade på din telefon, bliver reparationen oftest dækket af garantien. Det vil sige, at det er gratis for dig at få repareret din enhed. Det kræver som regel, at der ikke er en fysisk skade på telefonen (smadret skærm, ødelagt bagside, ødelagt kamera el. lign)
  • Har din telefon en fysisk skade og er din telefon forsikret igennem Telia, skal du blot betale selvrisikoen. Du kan se om du har forsikring på Mit Telia, og du kan anmelde skaden her.
    Hvis skaden ikke dækkes af forsikring eller reklamationsretten, vil du modtage et tilbud fra værkstedet. Ofte kan vi på forhånd give dig en forventet pris, men den er ikke endelig, fordi der kan være skader, man ikke kan se udefra.
  • Er din telefon gået i stykker, og overvejer du at købe en ny, kan du få et tilbud for din gamle telefon i en af vores butikker, og samtidig købe en ny telefon. Hvis din telefon er forsikret, og forsikringen dækker skaden, kan du få det, reparationen ville have kostet i rabat på din nye telefon.
Vis flere
Hvordan følger jeg min reparation undervejs?

Du vil modtage en e-mail og sms med det samme, når din reparation oprettes. Vi sender dog ikke e-mail og sms i tidsrummet 22-08.

Vi giver dig besked via e-mail og sms om de væsentligste ting undervejs. I både sms og e-mail vil der være et link, hvor du kan følge reparationen af din enhed. Denne side vil blive opdateret skridt for skridt, fra du har indleveret telefonen, til du har den igen. Derudover har du også mulighed for at skrive til værkstedet fra den side, hvis dette skulle være aktuelt.

Hvor lang tid tager en reparation?

Vi bestræber os på at reparere din telefon så hurtigt som muligt. Normalt tager det 7 dage fra, du indleverer din telefon i en butik, indtil du har den igen. Det kan dog sket, at reparationen tager længere tid.

Det, der oftest tager længst tid, er transporten af din telefon. Hvis du indleverer din enhed i en butik, pakker vi den samme aften, som du indleverer den. Dagen efter kommer vores transportør og henter kassen og kører den til værkstedet, hvor den ankommer dagen efter igen. Dvs. hvis du indleverer din telefon mandag, ankommer den på værkstedet onsdag, hvor teknikeren går i gang med at reparere den med det samme.

For at sikre, at din reparation går så hurtigt og problemfrit som muligt, kan du med fordel følge nedenstående råd:

  • Fjern koder o.l. fra telefonen, før den sendes ind. Så forsinkes reparationen ikke, mens vi venter på koden.
  • Hold øje med din mail og sms. Hvis værkstedet skriver til dig, sker der ikke mere med din enhed, før du svarer dem, og det vil vi meget gerne undgå, så din enhed kan komme tilbage så hurtigt som muligt.

Tilbehør til mobil eller tablet

Tilbehør til mobil eller tablet er:

  • Covers
  • Skærmbeskyttelse (f.eks. Panzerglass)
  • Ladere
  • Headset med ledning

Gå til Telia-butik

I langt de fleste tilfælde kan vi ombytte dit produkt, hvis du går ned i en Telia-butik. Medbring din købskvittering, da det ikke er sikkert, at vi kan finde den for dig.

Kontakt Kundeservice

Hvis du ikke har mulighed for at gå til en Telia-butik, kan du også få hjælp via Kundeservice.

PC, skærme og TV

Meget ofte har producenterne af disse produkter mulighed for at hjælpe dig, uden du behøver sende dit udstyr på værksted. Derfor skal du kontakte producenten, hvis du har problemer med et af disse produkter.

Husk at have dit købsbevis/din kvittering samt oplysninger om din enhed (serienummer som regel) klar.

Lenovo

Samsung TV og monitors

Sony TV

Højtalere, ure, headset o.l.

Processen afhænger af det enkelte produkt, men her er nogle tommelfingerregler. Generelt er det oftest lettest og hurtigst at gå til en af vores butikker for hjælp.

Højtalere og headsets, der sidder udenpå ørerne

Bliver ofte ombyttet til en ny i butikken, hvis vi fortsat har varen på lager. Har vi ikke flere, forsøger vi at finde en anden vare til dig. Du vil også kunne få dine penge retur.

Smartwatches og headsets, der sidder inde i øret

Gælder fx Apple Watches, AirPods, earbuds o.l. Disse skal altid på værksted. Du kan gå til en af vores butikker eller oprette en reparation hos vores værkstedspartner her.

Garmin ure

Reparation og service foregår via Garmins egen support.

Bemærk:

På disse produkter har vi som regel ikke din kvittering. Derfor skal du selv have din kvittering, hvis du har brug for at få dem repareret. 

  • Har du købt varen online, har vi sendt din kvittering til din mail, og du vil kunne finde den der.
  • Har du købt varen i en af vores butikker og mistet kvitteringen, så kom ned i butikken, du købte varen i. Så forsøger vi at hjælpe dig. Men fordi vi ikke registrerer dig ved købet, kan vi ikke love, at vi kan finde din kvittering.

Vare defekt ved levering

Hvis det du har købt hos os ikke virker, når du modtager det, kan du indenfor 14 dage fra købsdatoen få din vare ombyttet ved at gå ned i en af vores butikker. Find butik her.

Få ombyttet vare i Telia-butik

Få ombyttet den defekte vare i en af vores butikker inden for 14 dage fra købsdatoen.

Telia Recycle

Få penge for din gamle mobil eller tablet

Aflevér din gamle mobil og få ekstra rabat, når du køber en ny.

Find butik

Vi har butikker i hele landet