Mobiltelefonen virker ikke

Mobiltelefonen virker ikke

 

 

Hvis din mobiltelefon ikke virker, og skal til reparation, kan du indlevere den i en Telia butik. Personalet i butikken vil sende telefonen på værksted for dig.

Hvad koster det?

Er reparationen ikke dækket af reklamationsretten, vil du blive kontaktet af værkstedet med et tilbud på reparation. Det kan være en god idé at tjekke dit spamfilter mens din telefonen er på værksted, da en mail fra værkstedet kan ende op der. Hvis ikke du ser mailen, risikerer du at din reparation bliver forsinket.

Er der noget jeg selv kan gøre?

Der er flere ting du selv kan gøre, for at få din mobiltelefon i gang igen.
Vil den ikke sende sms, mms, eller gå på internettet?
Find opsætninger her

Før du sender din mobiltelefon på værksted

  • Sluk og tænd din mobiltelefon
  • (Det er vigtig at du genstarter din mobiltelefon ofte).
  • Er det dækning/signal på din mobiltelefon der driller? Tjek vores dækning her
  • Test dit Telia SIM-kort i en anden mobiltelefon.
  • Hvis dit SIM-kort virker i anden mobiltelefon, er der noget i galt mobiltelefonen og den skal til reparation.
  • Hvis SIM-kortet ikke virker i anden (oplåst) mobiltelefon, er der noget i vejen med dit SIM-kort. Kontakt Telia for at få et nyt SIM-kort, det koster dig ikke noget.
  • Opdater din mobiltelefons software, samt alle dine apps til seneste version, det fixer mange udfordringer.

 

Hvor mange gange kan jeg få min mobil repareret?

Se Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens videoguide for reparation af mobiler