Hjælp til Telia TV fejlsøgning

Hjælp til Telia TV fejlsøgning

Fejlfinding

Du kan ofte løse dit problem med Telia TV ved at følge nedenstående guide

Generel fejlsøgning

  1. Genstart Telia TV-tjenesten: Tryk på MENU, vælg Indstillinger og så Systemindstillinger. Vælg Genstart tjenesten.
  2. Genstart din Telia gateway ved at afbryde strømmen. Kontrollér, at lamperne holder op med at lyse på din gateway. Tilslut herefter strømmen igen og afvent at din gateway er i gang igen. Det tager ca. 30 sekunder.
  3. Afbryd herefter strømmen til din tv-boks og tilslut igen efter 10 sekunder.
  4. Tænd for dit tv

Billede

Har du problemer med billedet, kan du prøve følgende.

Tjek, at dit tv står på den rigtige kanal

  1. Tjek at tv-boksen har internetforbindelse
  2. Se om billedet fungerer på en anden tv-kanal. Hvis ikke, tjek så om HDMI-kablet (eller scart-kablet) er korrekt tilsluttet i tv-boksen og dit tv. Husk altid kun at anvende de kabler, du har fået med dit udstyr fra Telia.
  3. Genstart tv-boks og gateway..
  4. Tryk på MENU-knappen på fjernbetjeningen.
  5. Vælg Indstillinger
  6. Vælg Billede
  7. Vælg Opløsning.
  8. Hvis du har et almindeligt digitalt tv vælger du 576p. Har du HD.tv vælger du 720p.

Billedet fryser, og tv-boksen reagerer ikke på fjernbetjeningen

Genstart tv-boksen ved at tage boksens strømforsyning ud af stikkontakten.

Fjernbetjening

Tv-boksen reagerer ikke, når du trykker på fjernbetjeningen:

  1. Tjek at tv-boksens power lampe blinker grønt, når EXIT-tasten holdes nede
  2. Fjern og genindsæt batterierne, og vær sikker på, at du sætter dem korrekt i
  3. Indsæt nye batterier

Lyd

Har du problemer med lyden, kan du prøve følgende

  1. Tjek om lyden fungerer på en anden tv-kanal. Hvis ikke, så tjek om HDMI-kablet (eller scart-kablet) er korrekt tilsluttet i tv-boksen og dit tv. Husk altid kun at anvende de kabler, du har fået med dit udstyr fra Telia.
  2. Genstart tv-boks og gateway
  3. Tryk på MENU-knappen på fjernbetjeningen.
  4. Vælg Indstillinger
  5. Vælg Lyd
  6. Vælg Lydformat
  7. Hvis du har en hjemmebiograf vælger du Digital, ellers vælger du Analog.

Har du brug for hjælp til din opsætning?

Har du problemer med din opsætning?

Få hjælp til opsætning

Hvis du stadig har problemer, er du velkommen til at kontakte Teknisk Support på 80 10 10 10.
Find åbningstider her