Spørgsmål og svar om Telia TV

Spørgsmål og svar om Telia TV

Få svar på dine spørgsmål til Telia TV her. Har du flere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice på 80 10 10 10 eller ved at skrive til os her

Få svar på dine spørgsmål til Telia TV her. Har du flere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice på 80 10 10 10 eller ved at skrive til os her

Kontakt kundeservice

Bestilling/afmelding, fakturering og bindingsperiode


Har du ikke i forvejen Telia Bredbånd, kan du bestille via telia.dk, i en af vores butikker eller ved ved at kontakte kundeservice på 80 10 10 10.

 

Bestil TV

Har du i forvejen Telia Bredbånd, kan du bestille Telia TV via Selvbetjening.

Bestiller du Telia TV samtidig med Telia Bredbånd, vil bredbåndsforbindelsen blive leveret først. Du får sendt Telia Bredbånd modem og tv-boksen til Telia TV samlet i én pakke. Når dit bredbåndsmodem er tilsluttet, foretager vi en måling af forbindelsen. Viser målingen, at kobberets maksimale båndbredde er mindre end 10 Mbit, kan du desværre ikke modtage Telia TV. Du får selvfølgelig besked om dette og vil samtidig blive bedt om at returnere tv-boksen. 

Kontakt kundeservice på 80 10 10 10 eller skriv til os her

Har du i forvejen Telia Bredbånd vil leveringstiden for Telia TV være cirka 1 uge. Har du ikke Telia Bredbånd i forvejen, vil Telia TV blive leveret sammen med bredbåndsforbindelsen, og det tager mellem 2 og 6 uger. Her er forudsat, at der ikke er problemer med overførsel og oprettelse af Telia Bredbånd. 

Efter du har modtaget ordrebekræftelse på din bestilling via e-mail, vil du senere modtage en velkomstmail og en SMS om, hvornår Telia TV aktiveres. 

Du kan annullere din bestilling af Telia Bredbånd ved at kontakte kundeservice på 80 10 10 10. Du skal returnere det udstyr, du har modtaget.  

Der er ingen binding på Telia TV.

Telia TV faktureres som en tillægsservice på din Telia Bredbånd regning.

Du kan anmelde din flytning på selvbetjeningen. Hos Telia koster det dig ikke noget at få flyttet din bredbåndsforbindelse til din nye adresse.

Sådan foretager du en flytning

Forudsætninger for at få Telia TV


Du behøver ikke at være kunde hos Telia for at få Telia TV. Det er nemt at komme i gang: Tilmeld dig her på telia.dk, download app'en og tænd for dit nye tv!

Ønsker du tv-boks, så du også kan se tv direkte på dit fjernsyn, kræver det at du bestiller bredbånd (minimum 10 Mbit).

Du skal have et fjernsyn med en HDMI-indgang og en digital tv-boks, som du modtager fra Telia. Har du bestilt en tv-boks med harddiskoptager, kan du også tilslutte via Scart-kabel.

Båndbredde


Ja. Når tv’et er tændt trækker det op til 4 Mbit, og nedsætter dermed den samlede bredbåndshastighed. Vær også opmærksom på, at hvis du er opkoblet til din bredbåndsrouter trådløst, kan dette forringe hastigheden yderligere.

Surfhastigheden på bredbåndsforbindelsen reduceres med op til 4 Mbit pr. tændt tv-boks. Har du f.eks. op til 20 Mbit bredbånd med dit Telia TV og tv-boks, vil du maksimal kunne få 16 Mbit til internettet og surfing, når du samtidig har Telia TV. 

Du kan teste din hastighed på It-borger.dk's bredbåndsmåler eller via vores hastighedsmåling.

Installation


Normalt tilsluttes tv-boksen lige ved siden af dit modem til Telia Bredbånd. Du kan få tilsluttet tv-boksen i et andet rum via et kabeltræk, som du skal betale et tillæg for i teknikerinstallation. App'en kan du naturligvis bruge lige hvor du vil.

Nej. Du skal forbinde tv-boksen til dit Telia Bredbåndsmodem med det medfølgende netværkskabel. Herefter tilslutter du dit fjernsyn til tv-boksen via et HDMI-kabel. Har du bestilt en tv-boks med harddiskoptager, kan du også tilslutte via Scart-kabel. Se vores quickguide.

Det er muligt at bestille to ekstra bokse, ud over din hovedboks, og det er således muligt at have Telia TV via tv-boks i tre forskellige rum. App'en kan du naturligvis bruge lige hvor du vil.

Ja, med Telia TV med tv-boks kan du se ét program samtidig med, at du optager et andet.

Ja, du kan bestille to ekstra bokse ud over din hovedboks til dit Telia TV-abonnement, og således få Telia TV til tre forskellige tv-apparater i hjemmet. Derudover kan du naturligvis bruge app'en på computer, tablet og smartphone.

TV-boksen


Du finder dine koder til tv-boksen i din abonnementsaftale for Telia TV, som du har modtaget i en e-mail. Du kan også altid se dine koder på selvbetjeningen under menupunktet Telia TV.

Se koderne til din tv-boks på selvbetjeningen

Kontakt straks kundeservice på 80 10 10 10 og aftal returnering og modtagelse af nyt udstyr. 

Telia ejer alt det udstyr, du får tilsendt til din Telia TV løsning: Både tv-boksen, fjernbetjeningen og kabler. Du får udstyret til låns som en del af Telia TV-aftalen. Derfor skal du også returnere udstyret, når aftalen opsiges. 

Tv-boksen er en digital modtagerboks, som omsætter det kodede digitale tv-signal til et signal, der kan ses på dit almindelige fjernsyn. Det kræver, at dit fjernsyn har en HDMI-indgang før, det kan tilsluttes tv-boksen. Har du bestilt en tv-boks med harddiskoptager, kan du også tilslutte via Scart-kabel.

Derudover styrer tv-boksen de tv-kanaler, som du har bestilt og betalt for.
Du kan dog altid bruge Telia TV app'en på din computer, tablet og smartphone, hvor du vil og når du vil.

Ja, hvis du skal kunne modtage Telia TV på dit fjernsyn, er det nødvendigt at tilslutte tv-boksen eller benytte AirPlay og Chromecast i Telia TV app'en. Airplay kræver at der er tilsluttet et Apple TV til dit fjernsyn og Chromecast kræver en Chromecast Dongle.

Telia tilbyder to forskellige tv-bokse. En standardboks uden harddiskoptager og en boks med harddiskoptager. Du skal selvfølgelig vælge den boks, der bedst opfylder dine behov. Har du brug for at optage dine yndlingsserier, film eller programmer skal du vælge vores harddiskoptager som din tv-boks.

Telia TV generelt samt Telia TV til computer, tablet og smartphone


Når du bestiller Telia TV, får du en mail, som indeholder et link til aktivering. Som led i aktiveringen vælger du selv dit brugernavn og adgangskode, som du efterfølgende bruger til at logge på Telia TV. Det gælder uanset, om du tilgår Telia TV via din computer, tablet eller mobil. 

Telia TV giver dig mulighed for at nyde tv-oplevelser overalt (i Danmark). Du har friheden til både at se Telia TV på farten via Telia TV app'en (mobiler og tablets), derhjemme via en tv-boks og på computeren via www.teliatv.dk.  Du benytter det samme login og kan tilknytte op til fire enheder (mobil, tablet, PC osv.).

Ja.

Du kan leje film i vores Movieshop direkte via din tv-boks, computer samt mobiler og tablets med Android eller Windows styresystem. Hvis du har en iPhone eller iPad, kan du dog sagtens nyde filmen alligevel - det kræver blot, at du lejer den fra din computer, hvorefter den er tilgængelig i app'en på din iPhone eller iPad.

 

Betaling for film sker helt automatisk og fremgår af din månedlige regning. Hvis du har Telia TV via dit mobilabonnement hos Telia, vil du modtage en særskilt regning på lejefilm og evt. tilvalgte tv-kanaler eller pakker.

 

Du kan til enhver tid tilvælge kanaler og pakker, som vil være tilgængelige inden for 24 timer. Kanaler og pakker, som fjernes, vil være tilgængelige i 30 dage.

Du kan til enhver tid tilvælge kanaler og pakker, som vil være tilgængelige inden for 24 timer (typisk allerede inden for en time). Ønsker du at fjerne kanaler og pakker, er der 30 dages opsigelse, før ændringen træder i kraft.

Nej. Telia TV giver frihed til at vælge hvor og hvornår, man vil se tv, men kontoen er personlig og tillader derfor kun én samtidig bruger. Hvis man har Telia TV via en tv-boks, er familien derhjemme dog ikke begrænset af, at du fx gerne vil se tv i bussen på vej fra arbejdet. Her vil tv-boksen derhjemme og mobilen godt kunne vise forskellige programmer.

 

Nej, desværre.

TV signalet justeres automatisk baseret på din datahastighed. Det vil sige, at jo højere hastighed, du har, jo bedre kvalitet kan du se Telia TV i. Husk i øvrigt at bruge wifi, når det er tilgængeligt, så du ikke bruger unødigt data på mobilen.

 

Nej, rettighederne til live tv og udsendelserne i "tv on demand"-sektionen gælder kun i Danmark. Derfor vil du ikke kunne bruge Telia TV uden for landets grænser. 

 

Der er 30 dages opsigelse. Du kan opsige Telia TV ved at kontakte kundeservice på 80101010.

 

Ja, Telia TV sælges som selvstændigt produkt, så du kan sagtens have Telia TV, selvom du er mobil- eller mobil bredbåndskunde hos andre udbydere.

 

Ja, det kan du sagtens. Man behøver hverken være bredbånd- eller mobilkunde hos os for at få Telia TV.

 

I første omgang er det en god ide, at du sikrer dig, at brugernavn og adgangskode er skrevet korrekt. Oplever du stadig problemer, kan du kontakte kundeservice på 80101010 - så hjælper vi dig videre.

 

 

Når du ser Telia TV på farten med enten mobil, tablet eller via en bærbar computer, skal du være opmærksom på, at du bruger data. Husk derfor at logge på wifi, når det er tilgængeligt. På den måde behøver du ikke bruge unødig data. 

Med "Start Forfra" går du aldrig glip af noget. Misser du fx starten på fodboldkampen eller søndagsserien, vælger du simpelthen bare, at programmet skal "starte forfra".

 

Ja, det skal du. Microsoft Silverlight kan downloades gratis til både Windows og Mac.

Når du har brugt alt din data, sættes hastigheden automatisk ned, og du kan ikke længere se Telia TV. Du vil modtage en sms og har mulighed for at tilkøbe ekstra data med høj hastighed, så du igen kan se Telia TV.

 

Alt vedrørende Telia TV findes i Selvbetjeningen, som hører til Bredbånd/TV. Her logger du ind med det login, du modtog per mail, da dit Telia TV blev oprettet.  Er du Telia mobil eller mobil bredbåndskunde, skal du fortsat logge ind på Selvbetjening til mobil, som du plejer, for at se alt vedrørende din mobilregning og abonnement.

 

Det skyldes, at vi ikke har indgået en rettighedsaftale med Viasat. Vi kigger løbende på udvalget af kanaler og arbejder hele tiden på at kunne tilbyde endnu flere kanaler.

Det er et spørgsmål om rettigheder, og nogle kanaludbydere har valgt udelukkende at sælge deres kanaler i pakker.

 

Med Telia TV får du alt samlet ét sted. Både live tv, filmleje og video on demand findes direkte i app'en, så du ikke selv skal holde styr på forskellige services. Derudover får du også Kanal 5 med i pakken, og du har naturligvis frihed til selv at sammensætte pakken, så den passer til netop dine behov.

 

Telia TV sælges som selvstændigt produkt og håndteres i et separat system, og derfor får du som kunde to regninger. Du betaler dog ikke faktureringsgebyr for begge regninger.