Menu

Mobil
Internet
TV & streaming
Tilbehør
Find butik Netværk Hjælp
Kurv
TELIA FORDELE

Forsikring til din mobil og tablet

Med Telia Forsikring er din mobil og tablet i trygge hænder, hvis uheldet er ude.
Når du køber mobil eller tablet hos Telia, har du med Telia Forsikring mulighed for at sikre dig imod skader som f.eks. en smadret skærm.
Er uheldet ude sørger vi for, at din mobil eller tablet bliver så god som ny igen - og i de fleste tilfælde får du den retur efter kun fem arbejdsdage.

Gode grunde til at købe forsikring

Du får en god forsikring på dine enheder

Forsikringen træder i kraft ved købsdato

Dine enheder er dækket i hele verden

Produktinformation (IPID-ark)

Vær opmærksom på, at du kan være dækket af anden forsikring.
Selvrisiko, erstatnings- og afskrivningsregler kan være forskellige.

Hvad dækker min forsikring?

Forsikringen dækker:
Pludselige og uventede skader, F.eks. skærmbrud og væskeskade
I hele verden - Altid mobilens eller tablet’ens fulde værdi
Ubegrænset antal skader

Forsikringen dækker ikke:
Tyveri og bortkomst, herunder glemte eller forlagte produkter
Ekstraudstyr og tilbehør. F.eks. oplader, batterier og høretelefoner
Garantiskader og kosmetiske skader. F.eks. ridser og buler

Hvad koster min forsikring

Prisen på din forsikring afhænger af normalprisen på din nye mobil eller tablet. Køber du et produkt til nedsat pris, er det altså stadig normalprisen, din forsikringspris beregnes ud fra.

Du finder Telia Forsikring som en tilkøbsmulighed i købsflowet ifm. dit online-køb af mobil eller tablet. Gennemfører du dit køb uden forsikring, kan du tilkøbe Telia Forsikring inden for 14 dage i vores Telia-butikker – ikke online.

Produktets normalpris  Pris pr. mdr. Selvrisiko
< 4.000 kr. 49 kr. 299 kr.
4.000 - 8.000 kr. 89 kr. 499 kr.
> 8.000 kr. 119 kr. 699 kr.

Er uheldet ude?

Er uheldet ude, og du skal gøre brug af din mobil- eller tabletforsikring, skal du først oprette en skadesanmeldelse til vores forsikringspartner. Herefter skal din mobil/tablet enten afleveres i en Telia Butik (husk at medbringe det oplyste skadesnummer), eller du kan oprette en reparation på vores hjemmeside. Du kan læse flere detaljer nedenfor under spørgsmålet 'Hvordan gør jeg brug af min forsikring?'.

Ofte stillede spørgsmål

Hvor og hvordan køber jeg forsikring hos Telia?

Mobilforsikring kan tilkøbes, når du køber mobil eller tablet hos Telia. Du finder Telia Forsikring som en tilkøbsmulighed i købsflowet. Prisen afhænger af, hvilken mobil eller tablet, du køber.

Vær opmærksom på, at du kan være dækket af anden forsikring.
Selvrisiko, erstatnings- og afskrivningsregler kan være forskellige.

Hvordan gør jeg brug af min forsikring?

Sådan gør du brug af din forsikring:

Anmeld skaden
1. Anmeld skaden hurtigst muligt til vores forsikringspartner, Gjensidige. Klik her for at anmelde skaden. Du skal logge ind med NemID.

2. Find din forsikring ved Gjensidige ved at indtaste telefonens IMEI-nummer eller telefonnummeret fra produktets købskontrakt. Du kan finde telefonens IMEI-nummer ved at åbne app'en "Telefon" (gælder både Android og iOS) for at få nummertastaturet frem og derefter taste *#06# på tastaturet.

3. Udfyld din skadesanmeldelse så detaljeret som muligt. Herefter skal du bekræfte skadesanmeldelsen. Hvis skaden er dækningsberettiget, modtager du inden for få minutter en tilbagemelding med et skadesnummer.

Aflevering og selvrisiko
4. Medbring det oplyste skadesnummer, når du afleverer din mobil eller tablet i en Telia butik. Butikken sørger for at sende den til værkstedet. Du kan også selv oprette en reparation her på telia.dk. Det er nemt, og vi betaler portoen. Du kan oprette din reparation her.

Inden din mobil eller tablet sendes til reparation, skal der betales selvrisiko i butikken. Du kan se beløbet på din selvrisiko i dine forsikringsbetingelser.

Såfremt butikken har en lånetelefon til rådighed, kan du låne en af butikken, mens din egen er på værksted.

Afhentning
5. Du kontaktes, når din mobil eller tablet er klar til afhentning i din Telia butik. I de fleste tilfælde tager det kun fem arbejdsdage at få din telefon eller tablet lavet.

Hvilket forsikringsselskab er det igennem?

Vi samarbejder med Gjensidige. Du kan læse mere om forsikringsproduktet i produktarket og om forsikringsbetingelserne her.

Hvad er selvrisikoen?

Din selvrisiko afhænger af normalprisen på din nye mobil eller tablet. Køber du et produkt til nedsat pris, er det altså stadig normalprisen, din selvrisiko beregnes ud fra.
Selvrisiko inkl. moms:

  • Kr. 0 – 4.000: Kr. 299
  • Kr. 4.001 – 8.000: Kr. 499
  • Kr. 8.001 – 13.000: Kr. 699

Læs mere om forsikringen og selvrisiko i betingelserne.

Hvad er dækningsperioden?

Forsikringen træder i kraft samme dag forsikringen tilkøbes, som vil fremgå af certifikatet/købsaftalen. 

Vis flere
Hvordan klager jeg over en skadesbehandling?

Skulle det mod forventning ske, at du er utilfreds med forsikringsdækningen kan du kontakte forsikringsgiver, Gjensidige. Ved indgivelse af klage benyttes et særligt klageskema, der kan rekvireres hos Ankenævnet for Forsikring, Anker Heegaards Gade 2, 1572 København V, tlf.: 33 14 89 00. Konflikter vedrørende forsikringsaftalen kan indbringes for de danske domstole. Dansk ret er gældende for forsikringsaftalen.

SKAL VI HJÆLPE?

Lad os rådgive jer til den rigtige løsning

Hos Telia har vi løsninger til dig, der bor alene – og til jer, der er mange under samme tag. Har du spørgsmål til, hvilken løsning der bedst matcher dit eller familiens behov, er vi altid klar til at hjælpe.

Ring til os, eller kig forbi en af vores 31 butikker landet over.

Til jeres måde at leve på

Abonnement

Mobil

Abonnement

Internet

Abonnement

TV & streaming

  1. Fordele
  2. Telia Forsikring