Telias privatlivspolitik samtykke

Samtykke

Du kan give din accept til, at vi kan bruge dine data på forskellig vis. Her kan du få et overblik over, hvad vi kan bruge din accept til.

Du kan give din accept til, at vi kan bruge dine data på forskellig vis. Her kan du få et overblik over, hvad vi kan bruge din accept til.

Du bestemmer over din data. Nogle former for databehandling er baseret på, at vi har dit samtykke. Du bestemmer altid, hvilken databehandling du godkender, og om du vil trække dit samtykke tilbage.

Personer over 15 år kan selv give samtykke til Telia. For personer under 15 år er det personens værge, der skal give samtykke.

 

Hvis du har givet os accept til brug af din data til markedsføring

Du kan give dit samtykke til, at vi kan bruge dine data på forskellig vis. Det vil sige:


1. Samtykke til Direkte markedsføring fra os

Dette samtykke betyder, at vi kan kontakte dig via e-mail.

Vi kontakter dig med:

  • Tips til at vælge og bruge dine services*
  • Vejledning vedr. dit abonnement og forbrug*
  • Gode tilbud på tv-, mobil- og bredbåndsprodukter, services og tilbehør
  • Særlige fordele og rabatter på oplevelser, fx invitationer til forpremierer i biografen og rabatter på bl.a. rejser, biograf-, koncert- og teaterbilletter
  • Konkurrencer og lodtrækning om fede præmier, fx nye smartphones, tablets og oplevelser i bl.a. Telia Parken og på festivaler

*Forudsætter at du har givet samtykke til, at vi må analysere og bruge dine kundedata (se punkt 2)

Du kan også vælge, at vi må kontakte dig via telefon, sms/mms, notifikationer på din skærm samt via sociale medier (se punkt 4 ”Sådan kontakter vi dig”).

De data, som vi her behandler om dig, er dit navn, e-mailadresse samt telefonnummer.


2. Samtykke til, at vi må analysere og bruge dine kundedata

Dette samtykke betyder, at vi kan målrette vores rådgivning, kommunikation og tilbud til dig, så de matcher dit behov og forbrug.

De data, som vi her behandler om dig, er:

  • Generelle kundedata. Det vil sige alle de oplysninger, vi har om dig som Telia-kunde. Fx dit abonnement, hvor længe du har været kunde hos os, regningsinfo, alder, hvilke services du har tilkøbt (fx Spotify, HBO og Flipp), varekøb hos os mv.
  • Forbrugsdata, dvs. hvor mange sms'er og mms'er du sender og modtager, hvor meget du taler i telefon, hvor mange gigabyte data du bruger samt om du ofte har forbrug i udlandet (fx for at kunne rådgive dig om andre abonnementer, passer bedre til dit behov og forbrug).

 

3. Samtykke til, at vi må analysere og bruge din brugeradfærd

Dette samtykke betyder, at vi kan give dig relevant markedsføring, da vi kan tilpasse vores kommunikation og indhold til dig, så det matcher det, du viser interesse og præference for, når du besøger vores websites eller modtager vores beskeder.

De data, som vi her behandler om dig, er:

  • Oplysninger om, hvilke sider du besøger på Telias websites, hvad du klikker på samt hvilke produkter, du evt. lægger i kurven.
  • Hvilke beskeder (e-mails, sms'er, notifikationer) du modtager, åbner og evt. klikker i. Hvis du fx aldrig åbner e-mails, der handler om konkurrencer, så stopper vi med at sende dig e-mails med konkurrencer, fordi du ikke virker interesseret i dette emne. 

 

Sådan kontakter vi dig

Det er mest almindeligt, at vi sender dig e-mails, men somme tider benytter vi også andre kontaktformer.

  • E-mail: Vi kontakter dig hovedsageligt via e-mail. Denne kontaktform kan derfor ikke fravælges.
  • Sms/mms: Indimellem sender vi dig en sms/mms, hvis det bare lige er en hurtig besked.
  • Notifikationer: Disse fungerer lidt ligesom sms'er og popper op på din skærm, når du besøger Telias websites.
  • Sociale medier: Somme tider lægger vi et opslag op på sociale medier, fx Facebook. Vi poster dog aldrig noget på din personlige væg. Du vil udelukkende se beskeden i dit nyhedsfeed sammen med de øvrige nyheder.
  • Telefon: En sjælden gang imellem kan vi have behov for at tale med dig personligt, fx hvis vi vil give dig et særligt godt tilbud, hvor det er nødvendigt, at vi taler med dig først.

Du kan altid tilpasse dine indstillinger og de kontaktformer, vi må benytte overfor dig i Mit Telia.