Telias privatlivspolitik samtykke

Samtykke

Du kan give din accept til, at vi kan bruge dine data på forskellig vis. Her kan du få et overblik over, hvad vi kan bruge din accept til.

Du kan give din accept til, at vi kan bruge dine data på forskellig vis. Her kan du få et overblik over, hvad vi kan bruge din accept til.

Du bestemmer over dine data. Nogle former for databehandling er baseret på, at vi har din tilladelse. Du kan når som helst trække dine tilladelser tilbage inde på Selvbetjening under profilindstillinger eller ved at trykke på ”afmeld” i bunden af de emails, vi sender dig.

Personer over 15 år kan selv give tilladelse til Telia. For personer under 15 år er det personens værge, der skal give tilladelse.

Her kan du få et overblik over, hvad dine tilladelser bruges til.

Tilladelse til Kontakt

Denne tilladelse betyder, at vi kan kontakte dig via e-mail. Vi kontakter dig med:

  • Tips til at vælge og bruge dine services
  • Vejledning vedr. dit abonnement og forbrug*
  • Gode tilbud på tv-, mobil- og bredbåndsprodukter, services og tilbehør
  • Særlige fordele og rabatter på oplevelser, fx invitationer til forpremierer i biografen og rabatter på bl.a. rejser, biograf-, koncert- og teaterbilletter
  • Konkurrencer og lodtrækning om fede præmier, fx nye smartphones, tablets og oplevelser fx i Telia Parken eller på festivaler
  • Hvilke tilladelser du har slået til og fra


*Forudsætter at du har slået “tilladelse til analyse af kundedata” til inde på din Selvbetjeningsprofil (se punkt 2)

Du kan altid tilpasse dine indstillinger og de kontaktformer vi må benytte overfor dig, på Selvbetjening under profilindstillinger.

De data, som vi her behandler om dig, er dine generelle kundedata, dvs. de oplysninger vi har om dig som Telia kunde. Det kan fx være navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, abonnement, hvor længe du har været kunde hos os, alder, services du har tilkøbt (fx Spotify og HBO), varekøb hos os mv.


Tilladelse til analyse af kundedata

Denne tilladelse betyder, at vi kan målrette vores rådgivning, kommunikation og tilbud til dig, så de matcher dit behov og forbrug.

De data, som vi her behandler om dig, er:

Generelle kundedata, dvs. de oplysninger vi har om dig som Telia-kunde. Det kan fx være navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, abonnement, hvor længe du har været kunde hos os, alder, services du har tilkøbt (fx Spotify, HBO og Flipp), varekøb hos os mv.

Forbrugsdata, dvs. hvor mange sms'er og mms'er du sender og modtager, hvor meget du taler i telefon, hvor mange gigabyte data du bruger, samt om du ofte har forbrug i udlandet for at kunne rådgive dig om services og abonnementer, som passer bedre til dit behov og forbrug.


Tilladelse til analyse af brugeradfærd

Dette samtykke betyder, at vi kan give dig relevant markedsføring, da vi kan tilpasse vores kommunikation og indhold til dig, så det matcher det, du viser interesse og præference for, når du besøger vores websites eller modtager vores beskeder.

De data, som vi her behandler om dig, er:

Oplysninger om, hvilke sider du besøger på Telias websites, hvad du klikker på samt hvilke produkter, du evt. lægger i kurven.

Hvilke beskeder (e-mails, sms'er, notifikationer) du modtager, åbner og evt. klikker i.


Sådan kontakter vi dig

E-mail: Vi kontakter dig hovedsageligt via e-mail. Denne kontaktform kan derfor ikke fravælges.

Sms/mms: Indimellem sender vi dig en sms/mms, hvis det bare lige er en hurtig besked.

Notifikationer: Disse fungerer lidt ligesom sms'er og popper op på din skærm, når du besøger Telias websites og apps.

Sociale medier: Somme tider lægger vi et opslag op på sociale medier, som fx Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube og LinkedIn. Vi poster dog aldrig noget på din personlige væg. Du vil udelukkende se beskeden i dit nyheds-feed sammen med de øvrige nyheder.

Telefon: En sjælden gang imellem kan vi have behov for at tale med dig personligt, fx hvis vi vil give dig et særligt godt tilbud, hvor det er nødvendigt, at vi taler med dig først.