Fortrydelsesret for privatkunder

Fortrydelsesret for privatkunder

Her er alt, du har brug for at vide om din fortrydelsesret, når du har købt dit Telia-produkt uden for vores fysiske butikker.

Her er alt, du har brug for at vide om din fortrydelsesret, når du har købt dit Telia-produkt uden for vores fysiske butikker.

Om fortrydelse

Helt kort om din fortrydelsesret, når du har købt dit produkt uden for vores fysiske butikker:

  • Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, hvor du indgår din købsaftale eller – ved køb af en fysisk vare – modtager din ordre.
  • Du har i forbindelse med dit køb accepteret, at din aftale træder i kraft straks. Det betyder, at du skal betale for dit eventuelle forbrug frem til den dag, hvor du giver os besked om din fortrydelse.
  • Du kan gøre brug af din fortrydelsesret ved fx at udfylde vores formular online herunder eller udfylde formularen, som findes i dine vilkår, og sende den til den angive adresse.

TRIN 1: Vælg hvilken type produkt du ønsker at fortryde købet af?


Mobilprodukter

Mobilabonnementer med eller uden mobiltelefon, mobilt bredbånd med eller uden udstyr (som f.eks. 4G mobilt WiFi, mobil router eller tablet). Gælder ikke erhvervskunder

Bredbånd- og tv-produkter

Bredbånd, Bredbåndstelefoni, Telia TV, PSTN og ISDN.

Vejledning om din fortrydelsesret

Når du foretager et køb uden for vores fysiske butikker (et fjernsalg), har du naturligvis 14 dages fortrydelsesret.

Din fortrydelsesret gælder fra den dag, hvor du indgår din købsaftale eller – ved køb af en fysisk vare – modtager din ordre. Det betyder, at du har ret til at træde tilbage fra aftalen uden begrundelse inden for 14 dage.

Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal du give os besked om din beslutning i en utvetydig erklæring ved at udfylde ovenstående formular eller formularen i dine vilkår, sende et brev, en e-mail eller ringe til vores kundeservice. Du skal sørge for at give os besked, inden din fortrydelsesfrist udløber.

REFUNDERING

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi naturligvis alle betalinger (herunder også leveringsomkostninger), som vi har modtaget fra dig. Det sker uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi modtog din fortrydelse.

Refunderingen sker med samme betalingsmiddel, som du selv brugte i forbindelse med købet, medmindre du udtrykkeligt har givet udtryk for andet. Uanset hvad, bliver du dog ikke pålagt nogen former for gebyrer i forbindelse med refunderingen.

Du skal være opmærksom på, at vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget eventuelle købte varer retur, eller du har fremlagt dokumentation for, at du har returneret varerne.

RETURNERING

Har du købt eller modtaget en eller flere fysiske varer, skal du returnere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage fra den dato, hvor du gav os besked om din fortrydelse. Du har overholdt fortrydelsesfristen, hvis du returnerer varerne inden udløbet af 30 dage.

Vi afholder de direkte udgifter i forbindelse med returneringen af varerne med almindelig post.

HÆFTELSE

Du hæfter som udgangspunkt kun for en eventuel forringelse af din vares værdi, som skyldes en anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og måden, den fungerer på.

Hvis du i forbindelse med dit køb har bedt om, at en tjeneste blev aktiveret straks og inden fortrydelsesfristens udløb, så skal du dog betale et forholdsmæssigt beløb for din brug af tjenesten frem til den dag, hvor du giver os besked om din fortrydelse.

Beløbet beregnes i forhold til den samlede levering af tjenesten og/eller dit konkrete forbrug af tjenesten afhængigt af karakteren af dit køb eller din aftale.

For bredbåndsabonnementer betyder det, at du bliver opkrævet for omkostningerne til etableringen af din bredbåndsforbindelse, hvis du fortryder aftalen, efter du har modtaget din ordrebekræftelse. Etableringsomkostningerne udgør 450 kr.

Du skal være opmærksom på, at du ikke har fortrydelsesret ved indgåelse af aftaler i Telias fysiske butikker.