Telia samfundsansvar

VORES SAMFUNDSANSVAR

TELIAS GRØNNE LØFTE


På tværs af hele Telia Company har vi forpligtet os på tre ambitiøse mål, der skal hjælpe til at løse den største samfundsmæssige udfordring, vi står overfor – nemlig klimaforandringerne. Målene er, at vi i 2030 udleder nul CO2, har nul spild og vigtigst; ikke bare taler om vores intentioner, men realiserer dem gennem 100 % handling.

Vores bidrag får ikke klimaforandringerne til at forsvinde, men vi har et ansvar for at minimere vores eget CO2-footprint. Samtidig har vi som teleselskab et digitalt DNA, som gør, at vi kan hjælpe vores kunder til en bæredygtig og varig grøn omstilling gennem teknologiske løsninger.
De næste 11 år vil vi derfor stå sammen og arbejde dedikeret mod vores mål og integrere bæredygtighed endnu dybere i vores måde at drive forretning på. Og ja, 11 år kan lyde som lang tid, men vi mener, at udviklingen skal ske ansvarligt og under hensyn til vores forretning, vores kunder og vores medarbejdere. På vejen gør vi os umage og identificerer de processer og produkter, som kan transformeres til bæredygtige alternativer til gavn for både os, vores kunder og miljøet.

Vi skal lykkes med det her, men vi kan ikke alene. Vi har brug for alle 20.400 medarbejdere i Telia, men også partnere, kunder og andre virksomheder. Vi inviterer alle med ombord, fordi vi mener, at jo flere vi er, jo større et grønt aftryk kan vi sætte. I dag starter vi på at være en del af løsningen og ikke bare en mindre del af problemet. Vil du med?

Reducering af Telias CO2-forbrug

Vi har altid været en ansvarlig virksomhed – men nu hæver vi barren. Vores eget CO2-forbrug kan reduceres, og vi vil hjælpe kunder og leverandører med at reducere deres. Det sker gennem digitale løsninger og en øget bevidsthed om, hvor vi kan sætte ind på kort og lang sigt.

Telia bidrager til det bæredygtige økosystem

I Telia bidrager vi til det bæredygtige økosystem. Det betyder et forstærket fokus på at reducere vores forbrug og genanvende så mange materialer som overhovedet muligt. Alle materialer er i spil.

Telia lover 100% handling

Vi går forrest og lover 100% handling på vejen til at nå vores mål. Vi skaber varig positiv forandring igennem et bæredygtigt mindset – lige fra de helt små ting i hverdagen til store projekter. Vi hjælper også vores partnere, kunder og leverandører til mere bæredygtig forretning igennem digitale løsninger.

Vi tager aktivt del i digitaliseringen

Telias netværk og produkter udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og muligheder i forhold til at gøre en positiv forskel. Vi vil gerne bidrage til at gøre det trygt at være online og at højne danskernes livskvalitet. Vi vil være opsøgende i forhold til nye teknologiske partnerskaber, der kan inspirere til nytænkning og bidrage til at udnytte digitaliseringens potentiale – til glæde for os alle.

I Telia Danmark tager vores tilgang til CSR afsæt i Telia Companys overordnede målsætninger, forventninger fra kunder, medarbejdere og øvrige interessenter – samt vores forpligtelser i henhold til FN's Global Compact. Vi gennemfører alle jævnligt træning i vores Code of Ethics & Conduct, så vi bl.a. arbejder i samme retning i forhold til etik og adfærd.

Vi ønsker at tage del i digitaliseringen og forsøger at smelte Telias sociale engagementer, vores digitale fokus og den involverende virksomhedskultur sammen. Som fx når vi i fællesskab samler ind til en social robot, AV1, til langtidsindlagte børn på Rigshospitalet – eller når vi opfordrer alle medarbejdere til at lave et stykke frivilligt arbejde som del af Telias Younite-projekt, hvor vi arbejder for at styrke digitaliseringen i samfundet.

Børn og ansvarlighed Telia

Børn og ansvarlighed

Vi forbinder mennesker digitalt og tager også et ansvar for børns trivsel på nettet. 

Vi forbinder mennesker digitalt og tager også et ansvar for børns trivsel på nettet. 

Læs mere
No Isolation

Robotten kom på banen

Telia samarbejder med norske No Isolation om at hjælpe langtidssyge børn via mobilteknologi. Det fik 10-årige Anton glæde af, da FCK mødte AGF i Telia Parken.

Telia samarbejder med norske No Isolation om at hjælpe langtidssyge børn via mobilteknologi. Det fik 10-årige Anton glæde af, da FCK mødte AGF i Telia Parken.

Læs mere