Telia om børn og ansvarlighed

Børn og ansvarlighed

Med mobiltelefonens adgang til internettet åbner der sig en hel ny verden af viden og underholdning for børn. Som teleselskab har Telia mulighed for at beskytte børnene til en vis grænse. Vi kan fx fastsætte en forbrugsgrænse på mobilen, så der ikke bruges mere end aftalt, og der kan spærres for indholds- og betalingstjenester. Men der er naturligvis også faldgruber, som forældre bør tage stilling til og tale med deres barn om.

Tag mobilsnakken med dit barn

I dag får mange børn deres første mobil mens de går i folkeskolens første klasser. Mange voksne føler sig overhalet af børnenes digitale færdigheder, og det kan derfor være svært som forælder at skulle vejlede sit barn i aktiviteterne på mobiltelefon og i det digitale univers.

Telia opfordrer forældre til at tage en snak med deres barn om, til hvad, hvordan og hvornår det er okay at bruge mobilen.

I samarbejde med Red Barnet har Telia Den digitale vejviser, som giver forældre konkrete værktøjer til at tage en konstruktiv dialog med deres børn om blandt andet digital mobning, konflikter på nettet, hjemmesider uegnet for børn og digitale børnelokkere.

4JUNIOR dækker både forældre og juniors behov

Telia har et specifikt abonnement målrettet familiens yngste. Vi kalder det 4JUNIOR. Med 4JUNIOR kan du som forælder føle dig tryg – der er nemlig helt styr på juniors forbrug, da abonnementet som standard indeholder en række spærringer. Læs mere om 4JUNIOR her.

Du kan læse mere om Telias arbejde for børns tryghed på internettet her.