Vision og strategi

Vision og strategi

Telia vil være selskabet med de mest tilfredse kunder

Telia, der ejes af den internationale telekoncern TeliaSonera, har siden 1995 markeret sig som udfordreren på det danske marked. Vi har investeret i mobile og faste infrastrukturer og teknologier og lanceret 3G, 4G og IPTV via ADSL-bredbånd som de første. Vi har udviklet produkter, bundlet tjenester og i det hele taget påtaget os et ansvar i forhold til at gøre hverdagen nemmere og sjovere i hjemmene og at gøre forretningslivet i Danmark mere effektivt og fleksibelt. Dermed understøtter vi aktivt Danmark som et førende it-samfund.

Telia er i dag leverandør af mobiltelefoni, mobilt bredbånd og fastnettelefoni samt IP-tjenester via ADSL-bredbånd med internet, telefoni og tv. Derudover leverer vi datanet samt mobile og fastnetbaserede telekommunikationsløsninger til erhvervslivet.

Telia er kommet stærkt igennem de mange faser af det krævende spil om det danske telemarked. Siden vi gjorde vores entre i Danmark, har vi opnået en plads som landets 3. største teleselskab med 1,5 millioner kunder. Men vi vil mere! Vi vil op på et niveau, hvor det ikke handler om at være én af de største, men om at være det teleselskab, som kunderne anser som det bedste i Danmark. Og det bedste teleselskab er det, som har de mest tilfredse kunder, det bedste netværk, den bedste service og som er den mest attraktive arbejdsplads og det, som tjener flest penge.

Fokus på kunder, netværk og effektivitet

For at blive det bedste mobil- og bredbåndsselskab i Danmark arbejder vi med tre fokusområder.

1) Telia skal være et "world class service company"
Vi skal gi' kunderne gode oplevelser, hver gang de er i kontakt med os enten på telefon, på internettet, på mail eller ved personlig henvendelse i en af vores mange butikker. Vi er ikke, hvor vi skal være endnu, men vi har lagt en klar plan for, hvordan vi inden for få år skal blive det bedste selskab i vores kunders øjne.

2) Høj kvalitet i vores netværk
Vi har klare mål for kvaliteten i vores netværk. Et godt og stabilt netværk sikrer vores kunder gode oplevelser, når de benytter vores produkter og services og er på denne måde en forudsætning for tilfredse kunder.

3) Det mest omkostningseffektive selskab
Men alt dette kan ikke lade sig gøre, hvis vi ikke også tjener penge. Og vi har naturligvis også store ambitioner på dette område. Vi skal derfor inden for få år være den mest effektive netværksoperatør i Danmark.

Disse mål kan ikke nås uden de allerbedste medarbejdere

Medarbejdernes trivsel og kompetence har enorm betydning for en virksomhed som Telia, der lever af service og viden. Målene er også klare på dette punkt: Telia skal være Danmarks bedste arbejdsplads, og det opnår vi ved at være bedst til at finde de rigtige mennesker, tilbyde attraktive medarbejderordninger, give mulighed for videreudvikling og ved at belønne dygtige medarbejdere.