Telia Delbetaling

Telia Delbetaling - Betaling på dine vilkår

Betal, som du vil - uden gebyrer

 

Nu kan du betale med Telia Delbetaling, når du køber mobil og tablet med abonnement hos Telia. Du vælger, hvilket beløb du vil kunne købe for i alt – og kan så købe lige mange mobiler og tablets, du vil, inden for det beløb. Uanset hvilken ny mobil eller tablet du køber, kan du dele købsbeløbet op i det antal rater, der passer dig. Der er ingen gebyrer eller skjulte renter. Det gør det både nemt og sikkert at købe ny mobil.

Telia delbetaling betaler du separat

 

Når du køber mobil eller tablet via Telia Delbetaling, får du hver måned en regning med månedens afdrag fra Telia Finance – regningen for abonnementet kommer for sig. Det gør det let at holde styr på, hvad der er abonnement, og hvad der er afdrag på mobil eller tablet.

Mere fleksibilitet

 

Med Telia Delbetaling kan du købe ny mobil eller tablet, uden at du skal tegne et nyt abonnement eller forlænge kontrakten på det, du har. Du vælger selv, hvor mange afdrag du vil dele betalingen op i – 6, 12, 18, 24 eller 36 måneder. Og du kan selvfølgelig indbetale mere, hvis du ønsker det.

 

 

Telia Delbetaling er en slags kreditkonto. Udover at få muligheden for at dele betalingen for ny mobil op i flere rater, giver Telia Delbetaling dig mulighed for selv at bestemme, hvornår du vil købe ny mobiltelefon. Du behøver altså ikke at vente på, at din bindingsperiode udløber, før du kan få ny mobil.

Delbetaling tilbydes af Telia, men leveres af Telia Finance AB. Det betyder, at du får en regning fra Telia Finance AB på køb af ny mobil eller tablet – og at Telia sender dig regningen for dit abonnement. 

Du kan få din regning printet og sendt til dig med posten – så skal du selv sørge for at betale den via det vedlagte girokort. Det koster 49 kr. pr. måned at få regningen sendt med posten. Vi anbefaler, at du tilmelder din regning Betalingsservice. Det koster ikke noget, og så sikrer de, at regningen betales hver måned. Dine regninger kan du se på Mit Telia, hvor du let kan printe dem eller gemme dem og sende videre, hvis du har brug for det.

Den første regning sendes dog altid med posten – uden det koster noget.

Du kan når som helst logge på Mit Telia og betale ekstra ind på din Delbetalingskonto. 

Det koster ikke noget. Kun hvis du vælger at få regningen sendt med posten – så koster det 49 kr. om måneden. 

Det fremgår af din regning, hvor meget du som minimum skal betale. Afdragene udregnes ved at tage prisen for dét, du har købt, og dele den med det antal måneder, du har valgt at afdrage i. Køber du f.eks. en mobil til 3.000 kr. og vælger at afdrage over 12 måneder, så opkræves du 250 kr. om måneden. Du kan vælge at afdrage over 6, 12, 18, 24 og 36 måneder. 

 

Har du købt mere end en mobil eller tablet, lægger vi afdragene sammen, og det bliver så det minimumsbeløb, du skal betale. Har du f.eks. købt to mobiltelefoner til 3.000 kr. stykket og valgt 12 måneder – så vil du blive opkrævet 2 x 250 kr. = 500 kr. om måneden.  


Du kan når som helst betale mere ind på din konto, hvis du ønsker at afdrage hurtigere eller har brug for et større rådighedsbeløb på din Delbetalingskonto.


Ønsker du at betale et højere beløb end minimumsbeløbet, indtaster du det beløb, du ønsker at betale, på Mit Telia.

Ja, du kan se, hvilken mobil- eller tabletmodel du har købt. Du kan også se, hvilken Telia-butik du har købt din mobil eller tablet hos. 

Du kan søge om at få op til 25.000 kr. at købe for med Telia Delbetaling. Når du ansøger om en Delbetalingskonto, foretager Telia Finance en kreditvurdering, som inkluderer kreditoplysninger, som afgør, hvor meget du kan handle for. Har du kun valgt en Delbetalingskonto med f.eks. 10.000 kr., kan du når som helst søge om at få det hævet. Der vil så blive foretaget en ny kreditvurdering.

 

Har du fortrudt et køb via telefonen eller vores webshop, har du 14 dages fortrydelsesret. Se hvordan du gør. Køb via Telia-butikker er der ikke fortrydelsesret på.


 

Du kan til enhver tid opsige og lukke din Delbetalingskonto hos Telia Finance. Det gør du via Mit Telia eller ved at skrive til os. Det er kun muligt at lukke en Delbetalingskonto, hvor alle afdrag er betalt.

Ja, du kan godt vælge forskellige perioder til forskellige mobiler og tablets. F.eks. kan du betale en mobil af over 12 måneder og en anden mobil over 24 måneder. Hver gang du køber en mobil eller tablet via Telia Delbetaling, vælger du en betalingsperiode for det enkelte produkt. Du kan vælge mellem 6, 12, 18, 24 og 36 måneder. 

Har du brug for hjælp med din regning, kan du kontakte Telia kundeservice på 80 40 40 40 i hverdage i tidsrummet kl. 9-17. 

 

Nej. Du kan kun få månedlige regninger.