Nummerflytning af erhverv fastnetnummer

Nummerflytning af erhverv fastnetnummer

Muligheder for nummerflytning

Når du ønsker at flytte dit nummer fra et teleselskab til et andet har du to muligheder:

1. Du kan frit vælge, hvornår du vil flytte dit nummer

Når dit nye teleselskab beder om at få dit nummer flyttet, vil det ske på den dato du ønsker at flytte dit nummer, dog tidligst til den førstkommende arbejdsdag. Dette kaldes en Ønskedato-nummerflytning.

Du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at flytte dit nummer til en ønsket dato, så skal du ikke vente på at din eventuelle binding eller opsigelsesperiode udløber. Dit gamle teleselskab har mulighed for at sende dig en slutfaktura, da du er forpligtet til at overholde bestemmelserne om bindings- og opsigelsesperiode i den kontrakt som du har indgået med dem. Du skal ligeledes være opmærksom på, at du kan blive dobbeltfaktureret, dvs. betale til dit gamle teleselskab indtil din binding eller opsigelsesperiode udløber, og betale til dit nye teleselskab for dit nye abonnement fra den dag du har flyttet dit nummer.

2. Du kan flytte dit nummer når din binding eller opsigelsesperiode er udløbet

Dette kaldes en nummerflytning efter endt bindings- og opsigelsesperiode. Vælger du dette vil dit nummer blive flyttet til dit nye teleselskab den førstkommende arbejdsdag efter din bindings eller opsigelsesperiode er udløbet, og du vil derfor ikke blive opkrævet for indfrielse af bindings eller opsigelsesperiode.

Generel information

Du kan ikke flytte dit nummer på lørdage og søndage, helligdage, d. 1.5, 5.6, 24.12 og 31.12. Vær opmærksom på at dit nye teleselskab skal have igangsat nummerflytning hos dit gamle teleselskab senest kl. 16:00 arbejdsdagen før du ønsker nummeret flyttet.

 

Kompensationsregler

Du har ret til kompensation hvis:

  • Dit nummer bliver overflyttet uden din tilladelse, f.eks. hvis nummeret bliver overflyttet uden at du har accepteret/underskrevet fuldmagt.
  • Dit nummer ikke bliver overflyttet den dag, du har aftalt med din udbyder.
  • Du er uden telefoni i mere end 24 timer forårsaget af overflytningen af dit nummer.
  • Du skal selv henvende dig til det teleselskab, dit nummer er overflyttet til, hvis du ønsker kompensation. Hvis det teleselskab er Telia, kan du kontakte os her. Er der tale om misbrug, som overflytning af dit nummer uden din tilladelse, kan du også henvende sig til det teleselskab, der har afgivet dit nummer.

 

Takster

  • Overflytning af nummer uden din tilladelse: 500 kr. (engangsbeløb)
  • Forsinkelse af overflytning af nummer: 50 kr. for første dag, 5 kr. pr. efterfølgende dag(e)
  • Uden telefoni i mere end 24 timer forårsaget af overflytning af nummer: 50 kr. for første dag, 50 kr. pr. efterfølgende dag(e)
  • Taksterne er gældende pr. nummer og maksimalt 100 numre. Ved kompensation for over 100 numre, skal du kontakte Telia på 80 10 10 10.
  • Telia har ret til at tilbageholde 5 pct. af det berettigede kompensationsbeløb til administrationsomkostninger.