Sociale medier

Sociale medier

Hvordan kommer du i gang?

Hvordan kommer du i gang?

Din virksomhed har i dag bedre mulighed end nogensinde for at få fordel af de sociale medier. Men det kræver planlægning, tid og en god portion tålmodighed. Her får du et par tips og råd til, hvordan du bedst griber de hastigt voksende netværk an.

 

Lær dine sociale medier at kende

Vil du have succes med de sociale medier, er det vigtigt at kende dem godt. Uanset om det er LinkedIn, Twitter, Facebook, Snapchat – eller noget helt femte. Undersøg de medier, du overvejer at bruge. Følg dine konkurrenter, hvis de altså er tilstede. På den måde får du en god føling med omgangstonen og målgruppen.

 

Hvad vil du på SoMe?

De sociale medier er ét stort, fantastisk online-mødested, hvor folk engagerer sig, kommunikerer og bliver underholdt. Vil du kun sælge dine varer, er det ikke her, du skal slå dig ned. Brug de sociale medier til det, de er bedst til: At skabe og vedligeholde relationer til dine kunder og brugere – og starte samtaler. Så skal salget nok komme længere nede af vejen.

 

Kend din målgruppe godt

Det er altid vigtigt at kende din målgruppe godt. Men på de sociale medier betyder det alt. For hvis din virksomhed keder eller støder kunderne, så er der ofte kontant afregning.. Og dårlig omtale spredes hurtigt. Så find ud af så meget som muligt om din målgruppe. Hvilke sociale medier bruger de? Hvad interesserer de sig for? Og hvad motiverer dem? Det er vigtigt at vide, når du planlægger dit indhold.

              

Husk at planlægge dit indhold

Succes på de sociale medier kræver planlægning. Lav en social medie-strategi og en nøje plan for dit indhold (content-strategi). Det kan være en helt konkret kalender, der måned for måned beskriver, hvad du vil lægge op på sitet. Tilpasset sæsoner og begivenheder for brugerne og for din virksomhed. Afsæt et par timer hver uge til planlægningen. Og hav gerne en fast person på sagen. Det sikrer den nødvendige dynamik.   

 

Start ét sted – og vær tålmodig

Det kan virke uoverskueligt at finde rundt i de mange sociale medier. Et godt råd er at starte med de oplagte og teste dem af. Og ikke mindst væbne dig med tålmodighed. Det tager tid at få et socialt medie op at køre – og tid at vedligeholde det. Men det er ofte sliddet værd på den lange bane. Er din virksomheds sider gode, kommer dit brand løbende længere ind under huden på kunderne. Og så vil de ofte selv opsøge dig og dine produkter og ydelser.  

 

Mål din succes

Følg og mål dine kunders engagement på jeres sociale medie-site. Få gratis målings-værktøjer via Google Analytics eller Facebook Insights.  

FÅ GODE RÅD TIL, HVORDAN DIGITALE
VÆRKTØJER KAN STYRKE DIN FORRETNING

FÅ GODE RÅD TIL, HVORDAN DIGITALE
VÆRKTØJER KAN STYRKE DIN FORRETNING

Læs mere

En digital affære. Tag med Christiane og Esben på besøg hos to virksomheder!

En digital affære. Tag med christiane og esben på besøg hos to virksomheder!

En digital affære. Tag med christiane og esben på besøg hos to virksomheder!

SE FILMEN OM MCVERDI