Privat Erhverv

Menu

Abonnementer
Mobil
Mobilabonnementer
Internet
5G Internet Ny Mobilt bredbånd Bredbånd Medarbejderbredbånd
Mobiler
Populært
Arbejdstelefoner iPhone 14-serien Ny Galaxy X Cover 5 Enterprise edt. Ny Samsung Galaxy S23-serien Ny
Mobiler
Alle mobiler Apple Samsung OnePlus Google Sony Motorola Xiaomi
Tilbehør
Alt tilbehør Skærmbeskyttelse Covers Høretelefoner Opladere og kabler Smartwatches Højttalere
Udvalgte
Apple Watch Serie 8 Ny Apple Watch
Løsninger
Telefoni
Mobiltelefoni Omstilling Teams telefoni Fastnet SIP Trunk telefoni ACE kontaktcenter
Internet, netværk og sikkerhed
Mobilt bredbånd Bredbånd Medarbejderbredbånd Managed Firewall MPLS SD-WAN
Internet of things (IoT)
Internet of Things IoT cases
Crowd Insights
Crowd Insights Travel Emission Insights Crowd Insights for kommuner Crowd Insights for retail
Øvrige løsninger
Wholesale
Find butik
Kontakt
Kontakt
Op til 20 medarbejdere Over 20 medarbejdere
Hjælp

Log ind

Vælg mellem Mit Telia Erhverv og Telia Selvbetjening Erhverv.

Vælg selvbetjening

 

Foto af Naughty Brgr

NAUGHTY BRGR BRUGER CROWD DATA TIL AT VÆLGE PLACERING TIL DERES RESTAURANTER

Naughty BRGR har otte restauranter i Finland samt en serie af produkter i supermarkederne. Da de skulle finde de bedste steder at placere nye restauranter, henvendte de sig til Telia Crowd Insights for at se, hvor de ville få den bedste forretning ud af deres investering.

"Naughtys mission er at bringe den uartige side hos folk frem og skabe oplevelser, der rusker op i hverdagen," siger Lars Oehlandt, CEO for Naughty Group. ”Der er mange gode placeringer til rådighed lige nu. Men det er vigtigt at vide, om området vokser, og hvordan kundernes demografi ændrer sig, sammenlignet med f.eks. for et par år siden".

For at få de data, de havde behov for til at træffe en informeret beslutning, brugte Naughty Brgr Telia Crowd Insights. Det er en tjeneste, der bruger anonymiserede bevægelsesdata fra mobilnetværk til at vise mønstre for menneskemængders bevægelse.

”Med Telia Crowd Insights kan vi analysere menneskestrømme efter segment og se, hvor vores målmarked bevæger sig hen på forskellige tidspunkter af dagen, ugen eller året. Det er oplysninger, vi har brug for til at vælge de bedste restaurantplaceringer", siger Lars Oehlandt.

Mens indkøbscentre traditionelt har modtaget god information om besøgende, har lignende data om strømmen af mennesker, der bevæger sig i byens centrum eller forstæderne, ikke været tilgængelige. Nu er disse datakilder lette at sammenligne i den samme tjeneste. 

Tjenesten giver os mulighed for at analysere menneskestrømme efter segment og se, hvor de rigtige målgrupper for os bevæger sig hen.

Lars Oehlandt, CEO, Naughty Group

Målrettet markedsføring øger forretningen af din investering

Derudover har Naughty BRGR til hensigt at udnytte dataene fra Telia-tjenesten til at finde ud af, hvor deres målmarked bedst kan nås, og for eksempel se på, hvordan dataene kan bruges til reklamer i bybilledet, såsom ved busstoppesteder. 


Enkel grænseflade der ikke kræver særlige færdigheder

Ifølge Tiia Palvimo , ekspert i Telia Crowd Insights , har Naughty BRGR været hurtige til at anvende dataene: ”De havde et klart identificeret behov, som de søgte svar på i dataene. Det er et godt eksempel på anvendelse af viden - måske er det hemmeligheden bag kædens succes."

"Under drøftelserne med Telia blev det klart, at det er præcis den form for viden, vi har brug for: ikke en engangskonsultation, men en tydelig hverdagsservice, der kan tilgås når som helst," tilføjer Lars Oehlandt.

Ifølge ham var indførelsen af tjenesten en smidig proces, der begyndte med, at Telia fik adresserne på sammenlignelige virksomheder og deres egne kontorer. De blev samlet for at imødekomme behovene hos Naughty BRGR. "Jeg fik id'erne for tjenesten, og næste dag blev der afholdt en times oplæring af brugerne. En klar og velbygget grænseflade understøtter direkte ledelsen af virksomheden - dens anvendelse kræver ikke nogen dybere kendskab til systemet.” 


Lokationsoplysninger bliver mere almindelige i detailhandlen

Lars Oehlandt ser en stor værdi for detailvirksomheder, hvis fysiske placering kan være afgørende for deres succes. "Hvis en virksomhed har brug for at være der, hvor kunderne bevæger sig hen, er denne type data med et brugervenligt dashboard afgørende for virksomheden.

"Ud over restauranter kan indkøbscentre og butikker lige fra store kæder til små butikker også drage fordel af disse data. "Bæredygtig vækst og erobring af markedet kræver viden. Vi har en færdig tjeneste, der giver dig mulighed for at se ethvert område i Norden eller Estland for at finde ud af mulighederne ved de forskellige steder. Tjenesten er også velegnet til mindre aktører, da det ikke kræver store administrative ressourcer at bruge den," siger Tiia Palvimo.

Udfordring

Naughty BRGR modtager en masse tilbud på nye placeringer over hele Finland. Valget af placeringen af restauranterne, samt deres optimering og markedsføring, skulle baseres på data.

  

Løsning

Med Telia Crowd Insights for Retail, kan Naughty BRGR analysere strømmen af mennesker i området og bruge oplysningerne til at vælge restaurantplaceringer, arrangere hjemmeleveringer og optimere markedsføring.

  

Fordele

Data om menneskemængders bevægelse kan ses og sammenlignes efter segment og efter dag eller sæson. Det tydelige dashboard er nemt at bruge og understøtter virksomhedens beslutningstagning. 

 

Crowd Insights

Få øje på mønstrene. Vil I vide, hvor mennesker opholder sig, hvordan de bevæger sig, og hvor de tager hen? Med Crowd Insights kan vi hjælpe jer med at tage datadrevne beslutninger om alt fra byplanlægning og trafikstyring til afholdelse af events.

Læs mere
  1. Telia
  2. Erhverv
  3. Produkter
  4. Crowd Insights
  5. Case: Naughty brgr
Mobilabonnementer Mobilt bredbånd Bredbånd til virksomheder Home Office
Tilbud til din virksomhed Arbejdstelefoner Mobiler iPhone 14-serien Tilbehør Apple Watch
Fastnet SIP Trunk Telefoni Internet of Things (IoT) Managed Firewall Omstilling Teams Telefoni ACE Kontaktcenter Crowd Insights MPLS
Mit Telia Support Udlandspriser Dækning og drift Skriv til os Betingelser - større virksomhed Betingelser - mindre virksomhed
Presse og nyheder Sustainability Karriere Tilmeld nyhedsbrev 5G
Logo

© Telia Danmark
Head Office, Danmark
Ørestads Boulevard 45
2300 København S

Privatlivsinformation
Cookieinformation
Cookieindstillinger