Få øje på mønstrene med Crowd Insights

Få øje på mønstrene med Crowd Insights

Vil I vide, hvor mennesker opholder sig, hvordan de bevæger sig, og hvor de tager hen? Med Crowd Insights kan vi hjælpe jer med at tage datadrevne beslutninger om alt fra byplanlægning og trafikstyring til afholdelse af events.

Analysetyper

Cases med Crowd Insights

Tal med vores eksperter

Forskellige typer af analyser:


Rejseanalyse

Rejseanalyse

Rejseanalysen viser, hvor mennesker kommer fra, og hvor de skal hen. Du kan planlægge efter transportbehov på offentlige transportruter og overvåge udviklingen af rejser i pendlerområder.

Du kan også træffe bedre beslutninger ved planlægning af infrastruktur – og monitorere deres effekt.

 

Lokationsanalyse

Lokationsanalyse

Lokationsanalysen viser det samlede antal af rejsende i et valgt område. Her kan du bl.a. analysere indflydelsen af events på byens puls. Lokationsanalysen kan også give en bedre forståelse for, hvilke indikatorer der driver aktivitet og udvikling. Detailbranchen kan udvikle services, tilbud og marketingaktiviteter baseret på indsigten om både deres egne besøgende – og konkurrenternes.

Bevægelsesanalyse

Bevægelsesanalyse

Bevægelsesanalyses viser, hvor mennesker bevæger sig til og fra, og hvor de er på vej hen. Ved fx. at analysere bevægelsesmønstret på vejnetværket kan man lave detaljerede og aktuelle trafikberegninger.

Dette kan du bruge Crowd Insights til:


Talrige anvendelsesmuligheder

 

  • Transport

  • Byplanlægning

  • Lokalplanlægning

  • Turisme og events

  • Handel

  • Markedsanalyse

 

OPLEV FORDELENE VED

+ Fuld geografisk dækning

+ Informerede beslutninger baseret på data og indsigt

+ Relevant og værdifuld forretningsviden, historisk, aktuelt og kontinuerligt

+ Strategisk målsætning og målbar indvirkning af udviklingstiltag.

Det har aldrig været lettere at tage velinformerede beslutninger baseret på relevant data. Forstå hvordan trafikken bevæger sig, hvor mennesker samles, og hvordan byens puls ændrer sig afhængigt af events, årstider og tidspunkter på dagen.

Cases: hvordan har andre virksomheder anvendt Crowd Insights


SCANDIC FORBEDREDE SIN MARKEDSFORSTÅELSE VED BRUG AF CROWD INSIGHTS

 

Scandic fandt ud af, hvordan de bedre kunne målrette deres salgs- og marketingressourcer ved at kombinere Telia Crowd Insights med deres egne kundedata. På denne måde mener virksomheden, at den kan forbedre besøgstallet på sine hoteller.

“Vi havde behov for at forstå,  hvordan vi bedre kunne nå potentielle kunder og øge kapacitetsudnyttelsen på vores hoteller. Telia Crowd Insights virkede som en effektiv måde, hvorpå vi kunne opnå data om menneskers bevægelse, og vi besluttede at give det et forsøg i Tampere-regionen,” siger Christian Borg, Commercial Director for Finland hos Scandic Hotels-koncernen. Ud over Finland driver Scandic virksomheder i fem andre lande. Kæden har fem hoteller i Tampere. Telia Crowd Insights er baseret på anonyme lokationsdata fra mobilnetværket og kan bruges til at  indsamle omfattende oplysninger om menneskers bevægelse. 

Læs hele casen

DATA TIL POP-UP DETAILHANDEL

 

Ændringen i detailadfærden – fra at gå på opdagelse i fysiske butikker til at lægge varer i indkøbskurven i en webshop – har ført til, at stadig flere detailhandlende inden for e-handel har bevæget sig ind på pop-up markedet for at møde kunderne i den fysiske verden. Da investeringer i pop-up butikker er stigende, bliver det endnu vigtigere at kunne stole på data, når de rigtige forretningsbeslutninger skal træffes.

Mange e-handelsbutikker har udelukkende onlinehandel, og de er derfor på udkig efter steder, hvor de kan lære deres kunder bedre at kende og få større viden om deres behov. Da butikslokaler ofte lejes i lange perioder, og huslejen er høj, kan det være svært at finde et sted, der opfylder alle krav. Det er her Pop-up butikkerne kommer ind i billedet. 

"Crowd Insights gav os mulighed for at fokusere på reelle oplysninger i stedet for antagelser." Tricia DiNapoli Dahlborg, chef for e-handel hos Klättermusen.

Læs hele casen

Ed Sheeran spillede Finlands største koncert nogensinde – Crowd Insights har målt koncertens effekt

 

Sidste års koncert med Ed Sheeran var den største musikbegivenhed, der nogensinde er afholdt i Finland. Helsinki kommune har brugt Telia Crowd Insights til at måle den økonomiske og aktivitetsmæssige effekt af koncerten. Det har givet kommunen viden om, hvor gæsterne kom fra, hvor folkemængden befandt sig før og efter koncerten, hvor mange ekstra penge, der blev brugt rundt om i byen, og hvor de blev brugt. Disse oplysninger anvendes nu til at gøre fremtidige arrangementer endnu bedre. 

Da den verdenskendte kunstner Ed Sheeran gav koncert i Helsinki i juli 2019, brugte man Telia Crowd Insights til at skabe et reelt billede af, hvor gæsterne kom fra og deres bevægelsesmønstre i byen. Ved hjælp af anonymiserede mobilnetværksdata fik Helsinki kommune værdifulde oplysninger, som kan bruges i planlægningen af fremtidige arrangementer og til at give koncertpublikummet en endnu bedre oplevelse. Oplysningerne bruges også til at forstå og minimere de forstyrrelser, arrangementer af den størrelse betyder for beboerne i området. 

Læs hele casen

Hvor mange var der reelt til stede ved sportsbegivenheden Tjejmilen?

 

Med Crowd Insights begivenhedsanalyse kan anonymiserede bevægelsesdata give os de korrekte tal.

Den 31. august fandt det årlige motionsløb Tjejmilen sted for 36. gang i Stockholm. Tjejmilen er Sveriges største sportsbegivenhed for kvinder. I år havde ca. 20.000 kvinder tilmeldt sig 10 km. løbet eller et af de andre løb, der også blev afholdt i løbet af dagen. Den første gruppe af løbere startede kl. 13.00 på de grønne områder ved Gärdet, hvor start og mål var placeret. Det var en smuk dag i Stockholm, og mange mennesker var mødt op for at heppe og se løberne gøre deres bedste. Men hvor mange mennesker var der rent faktisk? Og hvor kom de fra? Ved at anonymisere og analysere de bevægelsesdata, som vores mobilnetværk genererer hver dag, kan Telia Crowd Insights give oplysninger om, hvor grupper af mennesker samles, hvor de går hen, og hvor de kommer fra.

Læs hele casen

Dataindsigt hjælper Helsinki Regional Transport Authority med at måle effekt

 

Helsinki Regional Transport Authority brugte 1,2 mia. euro på en forlængelse af metroen fra Helsinki til forstaden Espoo for at forkorte Transporttiden for tusindvis af rejsende samtidig med, at man opnåede en reduktion af CO2-udledningen. For at optimere forbindelsesbussernes rute og måle bæredygtighedsindsatsen i forbindelse med metroforlængelsen brugte de Telia Crowd Insights.

Der foretages mere end 700.000 ture mellem Espoo og Helsinki hver dag. For at gøre turen lettere for de rejsende investerede Helsinki Regional Transport Authority (HSL) 1,2 mia. euro i en forlængelse af metrolinjen fra Helsinki til Espoo, som kaldes West Metro. Ved at få flere mennesker til at vælge kollektiv transport frem for at køre på de omkringliggende Länsiväylä- og Turunväylämotorveje ville Espoo-forlængelsen også høste miljømæssige fordele for byen ved at begrænse CO2-udledningen.

Læs hele casen

Byen Tampere giver begivenheder et boost ved hjælp af dataindsigt

 

Begivenheder og oplevelser er vigtige for succesrige byer som f.eks. Tampere, hvor der sælges næsten 5 millioner billetter til diverse begivenheder hvert år. Ved hjælp af Telias datatjeneste for menneskemængders bevægelse, City Vitality Insights, vil Tampere løbende få opdaterede informationer om vitaliteten i bykernen og de menneskemængder, der færdes der.

Tampere er den tredjestørste by i Finland, som ligger smukt placeret mellem to søer. Byen har en langsigtet vision om at være den mest attraktive by med hensyn til oplevelser i Norden – og at blive Europas kulturhovedstad i 2026. Tampere ved, hvor vigtige begivenheder er for fællesskabsfølelsen, den regionale økonomi og forbedringen af byens image, og byen har opstillet langsigtede mål for sine begivenhedsaktiviteter samt lavet foranstaltninger for at understøtte disse. “Vi igangsatte et pilotprojekt med Telias City Vitality Insightstjeneste sidste år, fordi vi ønskede en objektiv, faktabaseret løsning til analyse og måling af besøgende ved en begivenhed i centrum af Tampere,” siger projektleder Markus Joonas, som er ansvarlig for udvikling af begivenheder i Tampere.

Læs hele casen

HØR MERE OM CROWD INSIGHTS

Information om data i Crowd Insights

Crowd Insights er baseret på anonymiseret og aggregeret data genereret af Telia Company’s mobile netværk. Der anvendes udelukkende gruppebaserede bevægelsesmønstre, og data er irreversibelt anonymiseret, hvilket betyder, at enkeltindivider ikke kan identificeres. Al personlig information fjernes og løsningen er i fuld overensstemmelse med Persondataforordningen (GDPR).

Crowd Insights - til kommuner og virksomheder

Med Crowd Insights kan I nemt få øje på mønstrene fx i byen, i trafikken eller til events. I kan få at vide, hvor mennesker opholder sig, hvordan de bevæger sig, og hvor de tager hen. Med Crowd Insights kan vi hjælpe jer med at tage datadrevne beslutninger om alt fra byplanlægning og trafikstyring til afholdelse af events. Crowd Insigths kan fx bruges til rejseanalyse, lokationsanalyse og bevægelsesanalyse.

De bedste beslutninger tages på baggrund af data

Crowd Insights kan bruges til transport, byplanlægning, lokalplanlægning, turisme og events, handel og markedsanalyse. Du kan undersøge, hvordan en specifik målgruppe bevæger sig og lave en målgruppeanalyse ud fra dette. Oplev fordelene ved en løsning, der kan benyttes af både kommuner og virksomheder, som og giver dig data til at træffe informerede beslutninger baseret på indsigt. Crowd Insights giver dig data ud fra fuld geografisk dækning. Dét er værdifuld forretningsviden, der, historisk, aktuelt og kontinuerligt, kan anvendes til strategisk målsætning og målbar indvirkning af udviklingstiltag.

Det har aldrig været lettere at tage velinformerede beslutninger baseret på relevant data. Forstå hvordan trafikken bevæger sig, hvor mennesker samles, og hvordan byens puls ændrer sig afhængigt af events, årstider og tidspunkter på dagen.