Telia fordele

Forsikring til din mobil og tablet

Med Telia Forsikring er din mobil og tablet i trygge hænder, hvis uheldet er ude.

Når du køber mobil eller tablet hos Telia, har du med Telia Forsikring mulighed for at sikre dig imod skader som f.eks. en smadret skærm.
Er uheldet ude sørger vi for, at din mobil eller tablet bliver så god som ny igen - og i de fleste tilfælde får du den retur efter kun fem arbejdsdage.

Mobilforsikring

Kan tilkøbes til dit Telia mobilabonnement. Prisen afhænger af, hvilken mobil du køber.

Forsikring til tablet

Kan tilkøbes til dit mobile bredbåndsabonnement. Prisen afhænger af, hvilken tablet du køber.

Forsikringen dækker:

• Pludselig og uventet skade opstået pga. en udefrakommende begivenhed knyttet til et skadestidspunkt. F.eks. skærmbrud og væskeskade

• I hele verden

• Altid mobilens eller tablet’ens fulde værdi

• Ubegrænset antal skader

Forsikringen dækker ikke:

• Tyveri og bortkomst af enhver art, herunder glemte eller forlagte produkter

• Ekstraudstyr og tilbehør. F.eks. oplader, batterier og høretelefoner

• Garantiskader og kosmetiske skader. F.eks. ridser og buler

Anmeld skaden

1. Anmeld skaden hurtigst muligt til vores forsikringspartner, Gjensidige. Klik her for at anmelde skaden. Du skal logge ind med NemID.

2. Find din forsikring ved Gjensidige ved at indtaste telefonens IMEI-nummer eller telefonnummeret fra produktets købskontrakt. Du kan finde telefonens IMEI-nummer ved at åbne app'en "Telefon" (gælder både Android og iOS) for at få nummertastaturet frem og derefter taste *#06# på tastaturet.

3. Udfyld din skadesanmeldelse så detaljeret som muligt. Herefter skal du bekræfte skadesanmeldelsen. Hvis skaden er dækningsberettiget, modtager du inden for få minutter en tilbagemelding med et skadesnummer.

Aflevering og selvrisiko

4. Medbring det oplyste skadesnummer, når du afleverer din mobil eller tablet i en Telia butik. Butikken sørger for at sende den til værkstedet. 

5. Du kan også selv oprette en reparation her på telia.dk. Det er nemt, og vi betaler portoen. Du kan oprette din reparation her.

Inden din mobil eller tablet sendes til reparation, skal der betales selvrisiko i butikken. Du kan se beløbet på din selvrisiko i dine forsikringsbetingelser.

Afhentning

6. Du kontaktes, når din mobil eller tablet er klar til afhentning i din Telia butik. I de fleste tilfælde tager det kun fem arbejdsdage at få din telefon eller tablet lavet.

7. Såfremt butikken har en lånetelefon til rådighed, kan du låne en af butikken, mens din egen er på værksted.

Vilkår og betingelser

Betingelser for Telia forsikring

Forsikringsinfo