Velkommen til Kundeservice

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Min mobil eller tablet

Hjælp til fx vejledninger, reparation og forsikring

Regning og forbrug

Hjælp til fx udland, forbrug og betaling

Internet og tv

Hjælp til fx bredbånd, mobilt bredbånd og tv

Abonnement og services

Hjælp til fx SIM-kort, opsigelse og tilvalg

Drift og dækning

Driftsinformation og netværksdækning

Ny kunde

Hjælp til fx ny mobil, bestilling og Mit Telia

Mit Telia

Få et overblik over dine abonnementer, tjek dit forbrug, se dine regninger og skift dine services i Mit Telia.

Telia butik

Vores butikker kan hjælpe med regningspørgsmål, vejledning om ny telefon og meget mere.

Ring til os

Klik på "Ring til os" for telefonisk henvendelse. Her finder du Telia kundervice åbningstider.

Skriv til os

Du kan også skrive til os. Vi besvarer din henvendelse indenfor 2 hverdage.

Hvad spørger andre om lige nu?

Hvordan bestiller og aktiverer jeg nummerdeling?

Følg denne guide for at bestille og aktivere Nummerdeling på dit Apple Watch.

Hvordan anmelder jeg en skade, hvis jeg har tilkøbt forsikring?

Hvis uheldet er ude, så skal du hurtigst muligt anmelde din skade.

 

Anmeld skaden:

1. Anmeld skaden hurtigst muligt til vores forsikringspartner, Gjensidige. Du anmelder din skade her. Bemærk, at du skal logge ind med NemID.  

2. Find din forsikring ved Gjensidige ved at indtaste telefonens IMEI-nummer eller telefonnummeret fra produktets købskontrakt. Du kan finde telefonens IMEI-nummer ved at åbne app'en "Telefon" (gælder både Android og iOS) for at få nummertastaturet frem og derefter taste *#06# på tastaturet.

IMEI nummeret kan også findes på produktets emballage eller dit garantibevis.

3. Udfyld din skadesanmeldelse så detaljeret som muligt, og bekræft herefter skadesanmeldesen. Hvis skaden er dækningsberettiget, modtager du inden for få minutter en tilbagemelding med et skadesnummer.

 

Aflevering og selvrisiko

4. Send din mobil eller tablet til reparation. Du bliver opkrævet selvrisikoen, når du opretter reparationen på Telia.dk, eller indleverer din mobil eller tablet til reparation i en butik. Send til reparation via dette link eller gå til en af vores butikker.

 

Afhentning og returnering:

5. Hvis du har sendt din mobil eller tablet direkte til værkstedet, bliver den sendt hjem til dig efter reparation. Omvendt hvis du vælger at aflevere den i en butik, skal den også afhentes i butikken efter reparation.

Du kontaktes, når din mobil eller tablet er klar til afhentning i din Telia-butik. I de fleste tilfælde tager det under 8 dage at få din telefon eller tablet lavet.

Såfremt butikken har en lånetelefon til rådighed, kan du låne en telefon af butikken, mens din egen er på værksted.

Husk, at din forsikring kun dækker én gang årligt fra den dato, hvor du købte mobilen eller tabletten. Det kan du læse mere om her.

Hvordan aktiverer jeg eSIM?

For at aktivere eSIM skal du vælge, om du ønsker aktivering af eSIM til din telefon eller Nummerdeling til dit Smart Watch. Du finder en guide til aktivering af eSIM på din telefon her og til dit Smart Watch her.

 

Du skal sikre dig, at din telefon eller tablet understøtter eSIM teknologi, da du ellers ikke kan aktivere eSIM. Du kan se, hvilke modeller, der er understøttet her. Her kan du også læse meget mere om eSIM.

Vis flere
Hvordan ændrer jeg TV-pakke eller tilføjer kanaler?

Hvis du ønsker at ændre i din tv-pakke eller tilføje kanaler, gør du det sådan:

  1. Log på Mit Telia

  2. Vælg "Abonnement"

  3. Hvis du har flere abonnementer hos os, skal du vælge "Abonnement Telia TV" øverst.

  4. Nederst på siden kan du nu vælge, om du ønsker at skifte abonnement eller tilføje kanaler.

Der kan gå op til 10 minutter, før den nye kanal eller pakke er tilgængelig. Oftest går der dog ikke så længe.

Hvordan aktiverer jeg mit nye SIM-kort?
Modtager du et SIM-kort som erstatning for dit tidligere Telia SIM-kort (typisk fordi det er bortkommet eller defekt), kan du nemt og hurtigt aktivere det på Mit Telia.
 

Sådan gør du:

  1. Log på Mit Telia
  2. Klik på "Abonnement" og herefter "Aktiver SIM-kort"
  3. Indtast nummeret på det nye SIM-kort, som står på bagsiden og består af 20 cifre. Hvis dit SIM-kort kun har 16 cifre skal du tilføje 8945 foran dit nummer.
  4. Klik på "Aktiver".

Hvis dit gamle SIM-kort har været spærret, skal du huske at fjerne spærringen først. Det kan du gøre på Mit Telia > Abonnement > Mistet mobil. Derefter kan du gå ind og aktivere dit nye SIM-kort.

 

Nyt SIM-kort ved nummerflytning til Telia 

Hvis du har oprettet et nyt abonnement og bedt om at få dit nummer flyttet med, så bliver dit SIM-kort automatisk aktiveret den dag, dit nummer flytter til Telia. Du får en SMS tilsendt på dit gamle SIM-kort aftenen før, så du ved hvornår du skal skifte til det nye.

Hvis du har oprettet et nyt abonnement, uden nummerflytning, så er dit SIM-kort klar til brug, når du modtager det.

Kan jeg få eSIM hos Telia?

Telia tilbyder to tjenester der benytter eSIM teknologi.

 

1. eSIM til telefonen

eSIM erstatter dit fysiske simkort og giver mulighed for to telefonnumre/abonnementer på én mobil eller tablet. 

Du skal have et privatabonnement hos Telia og din mobil eller tablet skal understøtte eSIM. Du kan se her, om din telefon understøtter eSIM.

 

2. Nummerdeling til Smart Watch

Nummerdeling giver mulighed for at bruge dit Smart Watch uafhængigt af din mobil, dog kun i Danmark.

Du skal bruge et markedsaktivt Telia privat abonnement, en iPhone 6 eller nyere og et Apple Watch Series 3 eller nyere.

Hvis du er i tvivl, om dit abonnement virker med Nummerdeling, kan du sende en SMS til 1220 med teksten APPLEWATCH.

Her kan du læse mere om, hvordan du aktiverer eSIM.

Hvad er Mit Telia?

Mit Telia er din selvbetjening. Her har du fuld kontrol over dine abonnementer og kan bl.a. ændre abonnement, skifte og aktivere services, ændre/tilføje spærringer og se og betale regninger. 

 

Det er nemt at logge på

  • Første gang, du logger på Mit Telia, skal du identificere dig med NemID – men kun den ene gang.
  • Derefter kan du logge på med din e-mail og en selvvalgt kode, hvis du hellere vil det.
Jeg kan ikke sende eller modtage mms'er. Hvad gør jeg?

Hvis du har problemer med at sende eller modtage mms'er, så skal du:

  1. Slukke og tænde din mobil
  2. Tjekke din dækning i højre side af skærmen. Hvis du har lav dækning, kan mms'en ikke leveres
  3. Tjekke om din mms- og internetopsætning (APN) er korrekt
    - APN: www.mms.mtelia.dk
    - MMSC: hhtp://mms.telia.dk
    - MMS-Proxy: 193.209.134.131
    - MMS port: 8080
  4. Slukke og tænde din mobil

Du kan herefter teste, om indstillingerne er rigtige ved at sende en mms til dig selv.

Se opsætningsguide her.

Min telefonsvarer er spærret. Hvad gør jeg?

Du skal bare skrive eller ringe til vores kundeservice, som sørger for genåbne telefonsvareren for dig.

Skal vi hjælpe?

Lad os rådgive jer til den rigtige løsning

Vi står altid klar til at hjælpe med at finde den løsning, som passer til lige netop dig og din families behov.

Mobil. Internet. TV & streaming.

Telia har løsninger til alle familier

Familier i dag er lige så forskellige, som mennesker er flest. Derfor har vi også alle sammen forskellige ønsker til mobiler, internet, tv og streaming.

Lad os rådgive jer, så I vælger netop det, der passer til jeres behov. Så kan I bruge tiden på at være det, der er allervigtigst.

Nemlig en familie.

Telia Recycle

Få penge for din gamle mobil

Aflevér din gamle mobil og få op til 5.000 kr. ekstra rabat, når du køber en ny. 

Alt om 5G

5G er femte generation af mobilteknologien. Det er trådløst, hurtigt og lige rundt om hjørnet.

Til jeres måde at leve på

Abonnement

Mobil

Abonnement

Internet

Abonnement

TV & streaming

  1. Kundeservice