Generelt om teknikerbesøg
Når du gennemfører din bestilling hos Telia, kan vi ud fra den adresse du opgiver vurdere, hvilken bredbåndshastighed der kan leveres til adressen. Langt de fleste kunder behøver ikke et teknikerbesøg for at få etableret en forbindelse. I ganske få tilfælde kan det være nødvendigt med teknikerbesøg. F.eks. hvis der ikke er etableret en forbindelse mellem dig og centralen, hvis dit antennestik skal opdateres. eller hvis du ikke har et brugbart telefonstik.
Er et teknikerbesøg påkrævet, vil du få tildelt en teknikertid og få oplyst denne i det velkomstbrev, du modtager fra Telia via e-mail. Du modtager også en sms vedr. teknikertiden.
Priser og vilkår for tekniker
Er der behov for en tekniker, afhænger prisen af, hvad der skal laves. Her på siden kan du læse, hvad de forskellige typer teknikerbesøg koster, og hvad der er inkluderet i prisen.
Vil du ændre din teknikertid?
Hvis du ønsker at ændre din teknikertid, beder vi dig kontakte teknisk support på 80 10 10 10.
Det er vigtigt, at du ændrer din tid senest kl. 10.00 arbejdsdagen før den tildelte tid - ellers vil du blive opkrævet for et forgæves teknikerbesøg jf. prislisten herunder. Vi opkræver også for forgæves teknikerbesøg, hvis der ikke er nogen hjemme til at lukke teknikeren ind til den aftalte tid. Læs mere om teknikerbesøg nedenfor.
Priser
Fejlretnings-tekniker
Er der behov for en tekniker, afhænger prisen af, hvad der skal laves. Her på siden kan du læse, hvad de forskellige typer teknikerbesøg koster, og hvad der er inkluderet i prisen.
Forgæves teknikerbesøg
Såfremt teknikeren kører forgæves den aftalte tid/dag, vil det blive faktureret.
Pris 699,- inkl. moms
Unødig fejlmelding
Såfremt teknikeren ingen fejl finder eller får tilsluttet Telias gateway korrekt, hvorefter det virker, vil besøget blive faktureret.
Pris 699,- inkl. moms
Indvendig reparation
Såfremt teknikeren skal ind på adressen for at reparere et telefonstik eller lignende, og det er en opgave teknikeren kan nå at udføre indenfor 20 minutter, vil opkrævningen være på kørsel + tid og materialer.
Bemærk! Hvis teknikeren ikke kan løse opgaven indenfor ovenstående tidsrum, eller mangler de nødvendige ressourcer, skal der oprettes bestilling af en installationstekniker via telefonisk samtale med Telia Teknisk Support.
Dog vil denne tekniker stadig medføre en opkrævning på minimum 699 kr. for udkaldelsen.
Udvendig reparation
Det samme som ved indvending reparation, dog på ydersiden huset/installations adressen.
Pris: Efter aftale
Bemærk! Hvis teknikeren ikke kan løse opgaven inden for ovenstående tidsrum, eller mangler de nødvendige ressourcer, skal der oprettes bestilling af en installationstekniker via telefonisk samtale med Telia Teknisk Support.
Dog vil denne tekniker stadig medføre en opkrævning på minimum 699 kr. for udkaldelsen.
Installationstekniker
Denne type tekniker er til mindre installationer. Ved større opgaver, skal der bestilles regningsarbejde på tid og materialer.
En installationstekniker har en startpris på 1.195, - inkl. moms, og bliver benyttet i følgende situationer:
- Opsætning af et telefonstik
- Flytning af et telefonstik, dog uden boring og maks. 10 m.
- Hvis en fejlretningstekniker ikke kan løse opgaven
Startprisen inkluderer et telefonstik, kabeltræk på 10 meter og en times arbejde. Er der behov for yderligere arbejde, vil tid og materialer blive opkrævet ud over.
Teknikerbesøg ekspres (straks-tekniker)
Er en fejlretningstekniker, som påbegynder fejlretning indenfor 3 timer. Gælder både hverdage og weekender.
Pris hverdage i perioden 08 til 16: 1.500,- inkl. moms
Pris hverdage i perioden 16 til 08: 2.500,- inkl. moms
Pris weekender og helligdage: 2.500,- inkl. moms
Denne pris opkræves uden hensyn til selve fejlen. Er fejlen under slutkundens ansvar, vil udbedringen af fejlen anføres som ekstra udgift foruden prisen på ekspres teknikerbesøget.
Har du fortsats spørgsmål?
Hvis du ikke kan få din bredbåndsforbindelse til at fungere, er du velkommen til at kontakte Teknisk support på 80 10 10 10.
Se åbningstider her