Generelt om teknikerbesøg
Når du gennemfører din bestilling hos Telia, kan vi ud fra den adresse du opgiver vurdere, hvilken bredbåndshastighed der kan leveres til adressen. Langt de fleste kunder behøver ikke et teknikerbesøg for at få etableret en forbindelse. I ganske få tilfælde kan det være nødvendigt med teknikerbesøg. F.eks. hvis der ikke er etableret en forbindelse mellem dig og centralen eller hvis du ikke har en brugbar installation. Er vi klar over, at et teknikerbesøg er påkrævet, vil du få tildelt en teknikertid og få oplyst denne i det velkomstbrev, du modtager fra Telia via e-mail. Du modtager også en sms vedr. teknikertiden.
Viser det sig, efter etableringen, at tekniker er nødvendigt, kan vi sende enten en installationstekniker eller en fejlretningstekniker alt afhængigt af, om vi kan konstatere fejlen på adressen eller ikke.
Priser og vilkår for tekniker
Er der behov for en tekniker, afhænger prisen af, hvad der skal laves. Her på siden kan du læse, hvad de forskellige typer teknikerbesøg koster, og hvad der er inkluderet i prisen.
Vil du ændre din teknikertid?
Hvis du ønsker at ændre din teknikertid, beder vi dig kontakte teknisk support på 80 10 10 10.
Det er vigtigt, at du ændrer eller annullerer din tid senest kl. 16.00 arbejdsdagen før den tildelte tid - ellers vil du blive opkrævet for et forgæves teknikerbesøg jf. prislisten herunder. Vi opkræver også for forgæves teknikerbesøg, hvis der ikke er nogen hjemme til at lukke teknikeren ind til den aftalte tid eller der ikke er en myndig person til stede, eller opgaven forhindres udført. Læs mere om teknikerbesøg nedenfor.
Priser
Godt i gang tekniker
En godt i gang tekniker benyttes når vi ved bestilling er klar over, at en tekniker er nødvendig. Teknikeren sørger for etablering af nødvendige installationer og at forbindelsen fungerer. Prisen varierer alt efter opgavens omfang og type. Men du vil altid få prisen oplyst ved købet.
Fejlretnings-tekniker
Fejlretningstekniker benyttes I tilfælde hvor en forbindelse ikke virker efter etablering, og der ikke konstateres fejl på adressen eller kundeinstallationen. En fejlretningstekniker koster, i udgangspunktet, ikke noget, så længe fejlen ikke er på adressen eller teknikeren forhindres i at udføre sit arbejde. Her kan du se hvad der kan faktureres og hvad det koster
Forgæves teknikerbesøg
Såfremt teknikeren kører forgæves den aftalte tid/dag, vil det blive faktureret.
Pris 695,- inkl. moms
Unødig fejlmelding
Såfremt teknikeren ingen fejl finder eller får tilsluttet Telias gateway korrekt, hvorefter det virker, vil besøget blive faktureret.
Pris 695,- inkl. moms
Indvendig reparation
Såfremt teknikeren skal ind på adressen for at reparere et telefonstik eller lignende, og det er en opgave teknikeren kan nå at udføre indenfor 20 minutter, vil opkrævningen være på kørsel + tid og materialer.
Bemærk! Hvis teknikeren ikke kan løse opgaven indenfor ovenstående tidsrum, eller mangler de nødvendige ressourcer, skal der oprettes bestilling af en installationstekniker via telefonisk samtale med Telia Teknisk Support.
Dog vil denne tekniker stadig medføre en opkrævning på minimum 695 kr. for kørslen.
Udvendig reparation
Det samme som ved indvending reparation, dog på ydersiden huset/installations adressen. Pris: Efter aftale
Bemærk! Hvis teknikeren ikke kan løse opgaven inden for ovenstående tidsrum, eller mangler de nødvendige ressourcer, skal der oprettes bestilling af en installationstekniker via telefonisk samtale med Telia Teknisk Support.
Dog vil denne tekniker stadig medføre en opkrævning på minimum 695 kr. for kørslen.
Installationstekniker
Installationstekniker benyttes når der konstateres fejl på adressen i forbindelse med, eller efter etablering af forbindelsen.
En installationstekniker har en startpris på 1.195, - inkl. moms, og bliver benyttet i følgende situationer:
- Opsætning af et telefonstik
- Flytning af et telefonstik
- Hvis en fejlretningstekniker ikke kan løse opgaven
Startprisen inkluderer et telefonstik, kabeltræk på 10 meter og en times arbejde. Er der behov for yderligere arbejde, vil tid og materialer blive opkrævet ud over.
Teknikerbesøg ekspres (straks-tekniker)
Er en fejlretningstekniker, som påbegynder fejlretning indenfor 3 timer. Gælder både hverdage og weekender.
Pris hverdage i perioden 08 til 16: 1.500,- inkl. moms
Pris hverdage i perioden 16 til 08: 2.500,- inkl. moms
Pris weekender og helligdage: 2.500,- inkl. moms
Denne pris opkræves uden hensyn til selve fejlen. Er fejlen under slutkundens ansvar, vil udbedringen af fejlen anføres som ekstra udgift foruden prisen på ekspres teknikerbesøget.
Har du fortsats spørgsmål?
Hvis du ikke kan få din bredbåndsforbindelse til at fungere, er du velkommen til at kontakte Teknisk support på 80 10 10 10.
Se åbningstider her