
Telia delbetaling - betaling på dine vilkår

Sådan fungerer Telia delbetaling
Nu kan du betale med Telia Delbetaling, når du køber mobil og tablet med abonnement hos Telia. Du vælger, hvilket beløb du vil kunne købe for i alt – og kan så købe lige så mange mobiler og tablets, du vil, inden for det beløb. Uanset hvilken ny mobil eller tablet du køber, kan du dele købsbeløbet op i det antal rater, der passer dig.

Telia delbetaling betaler du seperat
Når du køber mobil eller tablet via Telia Delbetaling, får du hver måned en regning med månedens afdrag fra Telia Finance – regningen for abonnementet kommer for sig. Det gør det let at holde styr på, hvad der er abonnement, og hvad der er afdrag på mobil eller tablet.

Mere fleksibilitet
Med Telia Delbetaling kan du dele betalingen op på en ny mobil eller tablet. Du vælger selv, hvor mange afdrag du vil dele betalingen op i – 6, 12, 18, 24 eller 36 måneder. Og du kan selvfølgelig indbetale mere, hvis du ønsker det.
Ofte stillede spørgsmål
Hvad er Telia Delbetaling?
Telia Delbetaling er en slags kreditkonto. Udover at få muligheden for at dele betalingen for ny mobil op i flere rater, giver Telia Delbetaling dig mulighed for selv at bestemme, hvornår du vil købe ny mobiltelefon. Du behøver altså ikke at vente på, at din bindingsperiode udløber, før du kan få ny mobil.
Hvorfor får jeg separate fakturaer fra Telia og Telia Finance?
Delbetaling tilbydes af Telia, men leveres af Telia Finance AB. Det betyder, at du får en regning fra Telia Finance AB på køb af ny mobil eller tablet – og at Telia sender dig regningen for dit abonnement.
Hvordan kan jeg betale regningen til Telia Delbetaling – og hvad koster det?
Den første regning er altid uden gebyr. Betaling med girokort (via e-Boks eller almindelig post) koster 49 kr. pr. regning.
Vi anbefaler, at du tilmelder din regning Betalingsservice. Så betales regningen automatisk hver måned, og det koster kun 15 kr. Du sparer altså hele 408 kr. om året i girokortgebyrer.
Dine regninger kan du altid se på selvbetjening, hvor du let kan printe dem, gemme dem og sende dem videre, hvis du har brug for det.
Hvis du endnu ikke har oprettet din e-Boks, kan du gøre det ved at downloade appen e-Boks.dk eller gå ind på e-Boks.dk. Alt, du skal bruge, er dit NemID. Vi sender dine regninger og anden kommunikation til e-Boks.
Hvis du foretrækker regningen via almindelig post, bedes du kontakte kundeservice.
Hvordan betaler jeg mere end det månedlige afdrag?
Du kan når som helst logge på Mit Telia og betale ekstra ind på din Delbetalingskonto.
Hvad er koster det at have Delbetalingskonto?
Det koster 15 kr. pr./md.. Delbetaling er en rentefri kredit. Betaler du de månedlige afdrag via Betalingsservice, koster det 15 kr. pr./md.. Hvis du derimod har valgt girokort som faktureringsmetode (via e-Boks eller almindelig post), koster det 49 kr. pr. faktura.
Du kan altså spare 408 kr. om året ved at vælge Betalingsservice.
Hvor meget skal jeg at betale hver måned?
Det fremgår af din regning, hvor meget du som minimum skal betale. Afdragene udregnes ved at tage prisen for dét, du har købt, og dele den med det antal måneder, du har valgt at afdrage i. Køber du f.eks. en mobil til 3.000 kr. og vælger at afdrage over 12 måneder, så opkræves du 250 kr. om måneden. Du kan vælge at afdrage over 6, 12, 18, 24 og 36 måneder.
Har du købt mere end en mobil eller tablet, lægger vi afdragene sammen, og det bliver så det minimumsbeløb, du skal betale. Har du f.eks. købt to mobiltelefoner til 3.000 kr. stykket og valgt 12 måneder – så vil du blive opkrævet 2 x 250 kr. = 500 kr. om måneden.
Du kan når som helst betale mere ind på din konto, hvis du ønsker at afdrage hurtigere eller har brug for et større rådighedsbeløb på din Delbetalingskonto.
Ønsker du at betale et højere beløb end minimumsbeløbet, indtaster du det beløb, du ønsker at betale, på Mit Telia.
Hvor meget kan jeg købe for med Telia Delbetaling? Kan jeg hæve min kreditgrænse?
Du kan søge om at få op til 15.000 kr. at købe for med Telia Delbetaling. Når du ansøger om en Delbetalingskonto, foretager Telia Finance en kreditvurdering, som inkluderer kreditoplysninger, som afgør, hvor meget du kan handle for. Har du kun valgt en Delbetalingskonto med f.eks. 10.000 kr., kan du når som helst søge om at få det hævet. Der vil så blive foretaget en ny kreditvurdering.
Kan jeg fortryde køb via Delbetaling? Og kan jeg fortryde kreditaftalen?
Du har 14 dages fortrydelsesret på selve kreditaftalen.
Har du fortrudt købet af et produkt købt med Telia Delbetaling via telefonen eller vores webshop, har du 14 dages fortrydelsesret. Har du købt produktet via Telia-butikker, er der ikke fortrydelsesret på.
Hvordan lukker jeg min Delbetalingskonto?
Du kan til enhver tid opsige og lukke din Delbetalingskonto hos Telia Finance. Det gør du via Mit Telia eller ved at skrive til os. Det er kun muligt at lukke en Delbetalingskonto, hvor alle afdrag er betalt.
Kan jeg vælge forskellige betalingsperioder til forskellige mobiler og tablets?
Ja, du kan godt vælge forskellige perioder til forskellige mobiler og tablets. F.eks. kan du betale en mobil af over 12 måneder og en anden mobil over 24 måneder. Hver gang du køber en mobil eller tablet via Telia Delbetaling, vælger du en betalingsperiode for det enkelte produkt. Du kan vælge mellem 6, 12, 18, 24 og 36 måneder.
Hvor kan jeg få hjælp til min regning?
Har du brug for hjælp med din regning, kan du kontakte Telia kundeservice. Find kontaktoplysninger her.
Kan jeg få min regning kvartalsvis?
Nej. Du kan kun få månedlige regninger.
Hvad er betingelserne for Telia Delbetaling?
Du kan finde betingelserne for Telia Delbetaling her.