www.teliatv.dk er blevet opdateret. Har du problemer med at logge ind, kan du finde hjælp HER.

Kundeservice

Regning

Her finder du hjælp til betaling og gode råd til, hvordan du skal læse og forstå din regning.

Forstå din regning

  

 

Regningsforståelse

Den første regning

Din første regning er altid højere end abonnementsprisen for 1. måned, fordi du betaler for de resterende dage af den måned, du opretter abonnementet.

Eksempel: Du køber et abonnement d. 15. juni. Den første regning bliver opkrævet d. 1. juli, og her vil dagene fra 15. juni og frem blive opkrævet sammen med hele juli måned.

  

 

Regningsforståelse

Din regning er bagudfaktureret

Din regningsperiode løber altid fra den første til den sidste i måneden. Betalingsdatoen vil altid være d. 1. i måneden eller førstkommende hverdag herefter. Regningen er bagudfaktureret.

Eksempel: Abonnement for perioden 1. juni til 30. juni betales d. 1. juli

 

Regningsforståelse

Abonnement vs. forbrugsperiode

Regninger oprettes en måned før, du skal betale dem. Derfor kan forbrug eller ændringer i samme måned fx sms-køb eller abonnementsændringer ikke nå at komme med i samme måned, hvorfor du først vil se det på regningen måneden efter.

Eksempel: Du køber en togbillet via sms i juni. I juli betaler du regningen for dit abonnement i juni, mens regningen for juli bliver oprettet. Her bliver togbilletten lagt oveni. I august betaler du først regningen for dit abonnement i juli og togbilletten købt tilbage i juni.

 

 

Regningsforståelse

To regninger – abonnement og Telia Finance

Hvis du har købt mobil/tablet eller tilbehør på afbetaling, vil du modtage en regning fra Telia Finance. Regninger fra Telia Finance skal betales d. 1. i måneden.

Eksempel: Du køber en mobil på afbetaling og et mobilabonnement hos Telia. Det betyder, at du vil modtage to regninger – én fra Telia og én fra Telia Finance.

Sådan læser du din regning

  

 

Sådan læser du din regning

Forsiden

  1. Regningsdetaljer: I denne block finder du alle detaljer vedrørende denne regning, herunder dit kundenummer, fakturanummer og betalingsdato.
  2. Abonnement og forbrug: Her finder du prisen for dit abonnement og alt, hvad du har brugt udover fx togbilletter eller opkald til udenlandske numre.
  3. Andet: Denne boks indeholder typisk gebyrer, som fx betalingsadministrationsgebyr i forbindelse med Betalingsservice-betaling eller rykkergebyr.
  4. Totalbeløb til betaling: Her finder du det fulde beløb til betaling på denne regning.
  5. Betalingsinformationer til manuel betaling: Her ser du FIK-koden, du skal bruge, hvis du vil betale regningen manuelt, som ved en girokort-betaling.

 

Sådan læser du din regning

Opgørelse

  1. Nummer og brugernavn: I denne blok ser du mobilnummeret, brugernavnet samt SIM-kortnummeret, som denne side drejer sig om.
  2. Abonnement: Her ser du, hvilke(t) abonnement, nummeret har haft i regningsperioden. Her vil du også kunne se, hvis abonnementet har været skiftet i regningsperioden.
  3. Periode: Her ser du i hvilke perioder abonnementet/abonnementerne har været aktivt i denne regningsperiode.
  4. Beløbsspecifikation: Her ser du beløbene for abonnementet/abonnementerne. Har du fx skiftet abonnementet efter, en regning var udskrevet, og derfor betalt forud for abonnementet måneden forinden, så vil du kunne se, at du får trukket det fra denne regning.
  5. Forbrug: Her ser du forbrug, som ikke er inkluderet i abonnementet, i dette tilfælde er der ringet i flere timer, end der var taletid inkluderet i abonnementet.
  6. Totalbeløb for nummeret: Her ser du det totale beløb, som vedrører dette nummer, ud af det samlede beløb fra forsiden af din regning.

 

Sådan læser du din regning

Forbrugsspecifikation

  1. Nummer og brugernavn: I denne blok ser du mobilnummeret, brugernavn samt SIM-kortnummeret, som denne side drejer sig om.
  2. Forbrug ud over abonnement: Her ser du en specifikation af forbruget, som ikke er inkluderet i abonnementet, herunder detaljer omkring dato, starttidspunkt, varighed og pris.
  3. Totalbeløb for forbrug: Her ser du totalbeløbet for forbruget på det angivne nummer, som ikke er inkluderet i abonnementet.

 

Sådan læser du din regning

Forsiden – Telia Finance

  1. Saldo: Her ser du din sidste måneds saldo, indbetalinger, nye køb og din nye saldo.
  2. Til betaling: Her kan du se det beløb, der som minimum skal betales samt datoen det senest skal være betalt.
  3. Dine data: Her ser du dit delbetalingskontonummer, fakturanummer og fakturadato.
  4. Betalingsinfo/girokort: Indeholder et girokort på den første regning. Efterfølgende vil dette område informere om betalingsformen, du er tilmeldt.

 

Sådan læser du din regning

Bagsiden – Telia Finance

  1. Specifikation: På bagsiden af regningen finder du en specifikation af alle dine køb, indbetalinger o.l.

 

Betalingsservice

Meld din regning til Betalingsservice og undgå rykkere. Du kan selvfølgelig fortsat se dine regninger på Selvbetjening. Bemærk, at det koster 9,75 kr. i månedligt administrationsgebyr (girokort koster 49 kr./md.). Tilmeld Betalingsservice.

Få dine regninger som pdf

Når du logger ind på din selvbetjening, kan du nu hente dine regninger i PDF-format.

Log ind på selvbetjening

Få din mobilregning i e-Boks

Sig farvel til papir og spar lidt af regnskoven. Du kan nu modtage dine mobilregninger fra Telia direkte i e-boks. Du får et gratis og personligt elektronisk ringbind, hvor din post og vigtige dokumenter sikkert og let kan arkiveres. 

Inkasso

Er du overført til inkasso hos Sergel A/S kan du få hjælp på telefonnr.: 82 33 70 80

eller ved at logge på "MIN SAG". Du logger på med din NemId.

Udland

Hvis du har været i udlandet og har brugt din mobiltelefon, kan der også være særlige ting på regningen, som du bør være opmærksom på.

Telia gør sit bedste for at registrere de opkald, som du har foretaget i udlandet på din næste regning. Det kan dog kun ske, hvis vi har modtaget informationen fra den pågældende mobiloperatør i udlandet. Hvis oplysningerne om dit køb er forsinkede, vil du stadig blive opkrævet for opkaldene. De vil blot ikke fremgå af din første regning efter udlandsrejsen. SMS-beskeder på din regning ser anderledes ud

Din specificerede regning ser lidt anderledes ud, når du har sendt SMS-beskeder i udlandet. I stedet for at vise det nummer, som du har sendt SMS beskeder til, vil der stå nummeret 26 26 51 51 eller 28 18 70 00. Det er numrene på Telias beskedcentral, som sørger for, at din SMS bliver afleveret til den rigtige modtager i Danmark.

 

  1. Kundeservice
  2. Regning og betaling