Hjælp til at forstå din regning

Hjælp til at forstå din regning

Vi vil rigtig gerne hjælpe dig med den rette information om din regning. Derfor har vi lavet en top 5 over de mest stillede spørgsmål. Hvis du mangler mere vejledning, finder du links i bunden af siden. Du er også velkommen til at kontakte os på Facebook eller telefon.

 

Hvordan ser jeg min regning?

  • Gå til Mit Telia

  • Login ind med din e-mailadresse og dit selvvalgte password. Har du ikke været på Mit Telia før, skal du først oprette dig. Når du opretter dig, skal du bruge NemID. Efterfølgende skal du kun bruge din emailadresse og dit password for at logge ind.

  • Tryk på ikonet for "regning"

  • Du ser nu en oversigt over dine regninger. Øverst vises den aktuelle regning. Er der et grønt flueben på, betyder det at regningen er betalt

  • Klik ind på den regning, du ønsker at se.

  • Er en regning ikke betalt, kan du betale den med kreditkort på Mit Telia. Du kan hente regningen som pdf via linket under regningen på den enkelte regning.

 

 

Hvilken periode dækker min regning over?

  • Regningen, du eksempelvis betaler d. 1 december 2016, dækker over dit abonnement i november 2016 samt dit forbrug ud over abonnement fra oktober 2016.

    Dette betyder, at dit abonnement er forud faktureret, men bagud betalt. Forbrug som f.eks. opkald til udlandet, abonnementsændringer, opsigelser og lignende er bagud faktureret og bagud betalt.

 

 

Jeg har opsagt mit abonnement, hvorfor modtager jeg en regning?

  • Får du en regning til d. 1. december, og du har opsagt efter d. 1. november, skyldes det blot, at det har krydset vores faktureringsperiode, hvilket vil sige perioden efter din opsigelse. Det vil automatisk blive refunderet på den efterfølgende regning.

  • Hvis du har opsagt dit abonnement, men har en aktiv mobilaftale, vil du forsat blive opkrævet afdragene som tidligere.

  • Hvis du har haft forbrug, som ikke var inkluderet i abonnementet, kan du risikere, at dette faktureres efter opsigelsen.

 

 

Hvorfor er min regning højere end normalt?

  • Regningen kan dække over mere end 1 måned.

  • Der kan være tale om forbrug, der ikke er inkluderet i abonnementet.

  • Der kan være bestilt tjenester via sms (som f.eks. bus-/togbilletter, donationer og lignende).

 

 

Hvad kan jeg gøre for at undgå faktureringsgebyr på 49 kr.?

Hvis du ikke ønsker at betale 49 kr. for at modtage en faktura med posten, kan du tilmelde dig e-boks, så den modtages digitalt i stedet. Du tilmelder dig ved at gøre følgende:

  • Log ind på e-boks.dk

  • Vælg ”Tilføj afsender”

  • Find ”Telia”

  • Indtast kundenummer og telefonnummer. (Kundenummer findes øverst i højre hjørne på regningen eller øverst på selvbetjeningen, når der er logget ind med NemID).

 

Hvis du stadig mangler svar på dit spørgsmål, kan du klikke dig videre og finde svar på spørgsmål angående din mobilregning her.

Er du interesseret i at få hjælp til din bredbåndsregning, kan du finde vejledning her.

flipp giver inspiration til din hverdag

flipp giver inspiration til din hverdag