Hjælp til bredbånd fejlsøgning

Hjælp til bredbånd fejlsøgning

Fejlfinding - tjek at lamperne på din Telia Gateway lyser som de skal

På din Telia Gateway viser lamperne status for gateway og forbindelse. Tænd ved at tænde øverst på On/Off-knappen på bagsiden af din gateway.

Klik her hvis du oplever problemer med Telia TV

Fejlsøgnings guide

LampeFarveLysForklaring - ses af din Gateway
Power Grøn Fast Der er strøm på Gateway og virker.
 Rød Fast  Gateway er ikke klar eller fungerer ikke som den skal. Prøv at slukke og tænd din Gateway. Efterse at alle stik sidder på plads.
  Orange Blinker Gateway er ved at blive opdateret fra Telia. vent og afbryd ikke forbindelsen eller strømmen imens.
  Slukket   Gateway er slukket eller uden strøm. Skulle Gateway være tændt, skal du efterse at der er strøm i stikket og at strømforsyningen virker.
Ethernet Grøn Blinker Der sendes eller modtages data i lokalt netværk via netkable.
   Fast Der er lokal netværksforbindelse via netkable men ingen aktivitet.
    Slukket Der er ingen netkabler tilkoblet. Se eventuelt at netstikkene er set rigtigt i din Gateway, eller skift til et andet stik, hvis der skulle være forbindelse. 
Wireless Grøn Blinker Trådløs aktivitet med WPA(2)-sikkerhed.
   Fast Ingen trådløs aktivitet, WPA(2)-sikkerhed slået til. 
  Orange Blinker Trådløs aktivitet med WEP-sikkerhed.
    Fast Ingen trådløs aktivitet med WEP-sikkerhed.
  Rød Blinker Trådløs aktivitet uden sikkerhed - i denne situation har alle ubegrænset agang til dit netværk på dit eget ansvar.
    Fast Ingen trådløs aktivitet, igen trådløs sikkerhed slået til - i denne situation har alle ubegrænset adgang til dit netværk på dit eget ansvar.
  Rød/Grøn Blinker En trådløs forbindelse er under registrering og opsætning i Gateway.
  Slukket   Trådløs LAN er slukket.
Broadband Grøn Blinker Gateway synkroniserer med ADSL-forbindelsen til Telia.
  Fast ADSL-forbindelsen er synkroniserert og klar til brug. 
  Slukket   Ingen ADSL-forbindelse til Telia. Efterse at stikket sidder i det rigtige hovedstik på vægen og i stikket DSL på Gateway. Se side 6 i Quickguiden.
Internet Grøn Blinker Internet-aktivitet.
    Fast  Internetforbindelse er til stede uden aktivitet.
   Rød Fast   Fejl i opsætninging  af internetforbindelsen i Gateway. Prøv at slukke og tænd igen. Fortsætter fejlen kan du kontakte Telia kundeservise.
   Slukket   Ingen internet-forbindelse. Prøv at slukke og tænd igen. Fortsætter fejlen, kan du kontakte kundeservise 
 Phone Grøn Fast Telefoni forbindelsen er i orden, hvis du har Telia Telefoni.
  Blinker Telefoni aktivitet 
  Slukket   Telia Telefoni er ikke tilgænlig. Forsøg at slukke og tænd igen, hvis du har købt Telia Telefoni, og du har fået besked om, at det er i orden. Kontakt Telia Kundeservise hvis fejlen fortsætter.  
Ethernet 1-4     Lamperne ses på bagsiden af Gateway, ved siden af Ethernet-stikkene.
 Slukket   Ingen forbindelse i stikket. Efterse at stikket er sat rigtigt i Gateway og i dit eget udstyr. Netstikket på dit eget udstyr skal være tændt og klar til brug(se mere i dit udstyrs vejledning.)
  Grøn Fast Netværksforbindelsen er i orden.
    Blinker Der udveksles data via stikket.
WPS     WPS-knappen sidder på forsiden af Gateway.
 Grøn Fast Klienten blev registreret med success via WPS.
   Orange Blinkende WPS-registrering er igang. 
  Rød Blinkende Der opstod fejl. Efterse at dit udstyrs trådløse net er tændt og kompatibelt med WPS. Hvis automatisk registrering ikke virker kan du prøve at fortage manuel opsætning som beskrevet på side 10 i Quickguiden. 

Har du fortsat problemer?

Hvis du fortsat ikke kan få din bredbåndsforbindelse til at fungere, er du velkommen til at kontakte Teknisk support på 80 10 10 10.
Find åbningstider her